Odpalanie auta z pakietu Li-Po

...warsztat małego eksperymentatora, czyli jak gnębiliśmy różne rzeczy żeby je lepiej poznać ...
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Podobnie jak PawelG - przy odpalaniu, auto (dawca) powinno być zgaszone. W innym wypadku pobór prądu może być dla altka zabójstwem.
ILPT
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Te alternatory teraz robią strasznie hu.... .
Jak nie padają przy odpalaniu (szwagier też zmieniał) to pękają obudowy.
Wszystko teraz jakieś takie jednorazowe.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Oj tam. Ja mam teraz w aucie plastikowe króćce do chłodnicy :razz:

Masa rzeczy jest z plastiku, na razie jeździ :P
ILPT
ptja
Posty: 2413
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Ja jestem wyznawcą szkoły (szczególnie w przypadku, gdy mamy przewody o mniejszym przekroju niż zasilające miasto średniej wielkości :) ), że zadaniem dawcy jest podładować akumulator biorcy.
Wydaje mi się, że przypadki, gdy reanimujemy kompletną padakę albo gdy alternator biorcy umarł są rzadkie, a dużo częściej akumulator jest po prostu rozładowany. Dostarczenie mu przez kilka minut dawki energii z alternatora dawcy wystarcza do odpalenia, a potem już alternator biorcy podejmie dalszą resuscytację prądowo-napięciową :)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

Ja raczej podpinam oba akusy, czekam chwilę, odpalam "dawcę", po chwili zwiększam obroty- ryzyko uszkodzenia alternatora maleje.
Awatar użytkownika
Doctore
Posty: 627
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 17:17
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Doctore »

Już mówię to któryś raz ale się powtórzę, ofiara najczęściej ma nieznacznie padnięty akku i niewiele mu brakuje, nawet kilkanaście amper może pomóc.
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ NA OGNIWACH PANASONIC' A
dezmol
Posty: 7
Rejestracja: środa 26 cze 2013, 21:52
Lokalizacja: Google

Post autor: dezmol »

Odgrzeje trochę kotleta. Jeśli chodzi o pakiet LiPo to sam stosowałem kilkukrotnie zimą dołączając do trochę rozładowanego akumulatora, który już nie chciał odpalić. W ten sposób odpaliłem swojego starego Forda Escorta 1,9 Diesel oraz Forda Fiesta 1,3.
tisher
Posty: 510
Rejestracja: niedziela 18 paź 2009, 15:11
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tisher »

Da się odpalić samochód nawet z baterii AA...
Aż lipo nie trzeba :)
http://ebike.nexun.pl/ - mój blog o budowie rowerów elektrycznych
Awatar użytkownika
Doctore
Posty: 627
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 17:17
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Doctore »

Ostatnio zestresowany po maturze zostawiłem na światłach na noc passata b3 1.9tdi, rano przyjechał kupiec a samochód oczywiście nie odpalał(kilka prób) więc podpiąłem pakiet na ncr18650pf w konf. 3s4p ale UWAGA, pakiet był nie naładowany(3,6V/ogniwo) mimo to samochód odpalił a kable chyba 14AWG zrobiły się szybko ciepłe.
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ NA OGNIWACH PANASONIC' A
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Ja dzisiaj do odpalenia auta musiałem wykorzystać dwa komplety kabli.
Na jednym komplecie auto nawet nie chciało zagadać.
Po sprawdzeniu okazało się, że pod grubą izolacją jest plecionka może 5mm^2 i do tego słabo zaciśnięta.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Doctore
Posty: 627
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 17:17
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Doctore »

Łoo, aż 5mm2?
Zazwyczaj widzę 2mm2...
Dziś bez problemu odpaliłem tym samym pakietem dostawczaka wujka, chyba fiat ducato, który ze słabym aku stał 2msc, wujaszek zdziwił się, że to takie małe a dało radę :p
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ NA OGNIWACH PANASONIC' A
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Może i mniej miały, generalnie szału nie robiły :D
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Doctore
Posty: 627
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 17:17
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Doctore »

Na kable rozruchowe użył bym co najmniej 8awg :p
Do tego klemy z plecionką.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Ja tam się na tych amerykańskich AWG nie znam.
Teraz chce sobie zarobić kable sam.
Żabki mam, a w hurtowni mi zostawili resztkę (7m) kabla 35 mm^2 :)
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

PawelG.,

Polecam, sam zrobiłem taki zestaw 2x4m 35mm^2 + żabki = sumarycznie 60zł...

Oczywiście zalutowałem przewody do żabek. 5x już kumpli uratowałem, sam jeszcze nie potrzebowalem
ODPOWIEDZ