Latarka z dużym zasięgiem na szosę.

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
gruber
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 17 sty 2016, 16:07
Lokalizacja: Skawina

Latarka z dużym zasięgiem na szosę.

Post autor: gruber »

Witam wszystkich użytkowników tego forum. To mój pierwszy post ale już wcześniej korzystałem z informacji tu zawartych.
Kupiłem chyba 2 lata temu latarkę X1 od Grega 900 lm optyka TIR wide. Wybrałem taką aby jak najmniej oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka. Nie brakuje mi mocy jeżdżę najczęściej na 66% bo przy 100% plama światła jest bardzo jasna ale nie poprawia to w żaden sposób widzenia. Do jazdy w terenie jest idealna ale ja jeżdżę praktycznie tylko szosą i brakuje mi zasięgu. Potrzebuję latarki która będzie świecić co najmniej 10 - 15 metrów dalej.
Znalazłem na allegro w opisie aukcji : http://www.imperator1st.republika.pl/2015/zbiorcze.jpg ( to chyba kolega Dariusz70 )
dwie latarki, które mają duży zasięg
- Convoy X3 XP-L V6 3C 1080 lm 3,04 A ref SMO
- Convoy L5 XHP50 J4 1A 2070 lm 3A ref SMO
Moje pytanie czy ktoś z Was używa tych latarek? Lub może polecicie coś o podobnym zasięgu.
Dodam, że będę jeździł tylko z jedną bo X1 oddam synowi.
Nie wiem nawet ile kosztują podane prze zemnie latarki ale ta druga na pewno będzie sporo droższa.
Ostatnio zmieniony niedziela 17 sty 2016, 19:23 przez gruber, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
darol
Posty: 283
Rejestracja: wtorek 03 gru 2013, 20:16
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: darol »

Powinienes raczej poszerzyć zestaw o drugą latarkę. Latarki z większym zasięgiem najczęściej tracą na szerokości co powoduje, że ustawiając światełko wyżej nie widzisz za wiele przed kołem. Nie trzeba chyba tłumaczyć czym kończy się wjechanie w dziurę przy dużej prędkości. Zestaw z 2 latarkami gdzie jedna to światła długie, a druga krótkie ma jeszcze tą zaletę, że można ustawiać je niezależnie. Jednym słowem zostaw X1 i dokup coś w stylu convoy m1/m2 idelanie się uzupełniają z latarkami typu X1, albo jeśli zasięg ma być jeszcze większy można nabyć convoy c8.
gruber
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 17 sty 2016, 16:07
Lokalizacja: Skawina

Post autor: gruber »

Sprawa wygląda tak, że mój 10 letni syn idzie w moje ślady i lubi jeździć na rowerze. Chcę mu kupić oświetlenie. Ale za jakąś Sigmę, która zda egzamin w mieście ale nie na nieoświetlonych drogach trzeba dać ok. 80-90 zł. Więc pomyślałem, że kupię mu taka X1 jak mam ja bo teraz stoi za 140 zł. Pochyli ją mocniej w dół i na 15% po mieście będzie bardzo dobrze. A jak pojedzie ze mną na dłuższy wypad to będzie miał b.duży zapas mocy. Ale olśniło mnie, że skoro moja ma za krótki dla mnie zasięg to dam ją jemu a ja kupie coś lepszego dla mnie. Gdyby nie ten fakt w ogóle nie myślałbym o zmianie ze względu na koszty.
Mam uchwyty przy trzech rowerach i przekładam sobie X1 w zależności jaki rower mi pasuje. Dlatego nowa latarka powinna mieć możliwość mocowania do tych uchwytów.
Ten Convoy X3 z 1080 lm wydaje się wystarczająco oświetlać drogę przed kołem. Ale to tylko zdjęcia więc proszę Was o radę i opinię.
Awatar użytkownika
darol
Posty: 283
Rejestracja: wtorek 03 gru 2013, 20:16
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: darol »

Dla mnie latarki typu X3 świecą zbyt wąsko na rower. Dodatkowo te latarki przystosowane są do zasilania z ogniw 26650, a więc mają znacznie grubszy korpus, którego nie zapniesz w uchwycie od X1.
Kompromisem mogą być modowane latarki z emiterami mt-g2 lub xhp, ale zwykle są zasilane z 2 ogniw ponieważ mają napięcie przewodzenia w okolicach 6V. To powoduje, że latarki są dłuższe i montowanie w tradycyjnym uchwycie już nie jest takie stabilne.
Popatrz w sklepiku na latarkę m1 z diodą mt-g2, dzięki dość płytkiemu reflektorowi taka dioda zaświeci szeroko, a moc zrobi zasięg takie "dwa w jednym". A może się zagalopowałem... :wink:
Może wystarczy klasyczny m1/m2...świeci dalej niż X1, bez bardzo dużej utraty szerokości. Na linkowanej fotce masz m2 - porównaj.
Ostatnio zmieniony niedziela 17 sty 2016, 20:02 przez darol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Jeśli pasowała Ci X1 z TIR, a brakowało zasięgu, to dokup X1 z refem OP. Powinno być kilkanaście metrów więcej, albo z SMO wtedy będzie jeszcze dalej, ale to już na rower średnio. :mrgreen:
ODPOWIEDZ