Lampka przód do 200 zł...

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Mediana
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin

Lampka przód do 200 zł...

Post autor: Mediana »

Witam,

Potrzebuję lampki przód na rower (szosa, mtb).
Budżet: 150 - 200 zł (chciałbym się w tym zmieścić)
Wymagania: praca akumulatorkach AA minimum 2 godziny.
Zakup: najlepiej w naszej polandii.

Miam Sigmę Pava, która nieźle swieci, ale potrzebuję mocniejszego światła. :)
Pozdr.
R...
Ostatnio zmieniony niedziela 04 wrz 2011, 15:46 przez Mediana, łącznie zmieniany 1 raz.
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

Witaj.
Chcesz większej mocy to raczej będziesz musiał rozważyć przesiadkę z AA na sporo wydajniejsze 18650. W latarkach doskonałych na rower, a zasilanych ogniwami 18650 przy swoim budżecie już możesz przebierać. Są na naszym bazarku rożne lampki modyfikowane/ulepszane przez nasze forumowe "złote rączki" :mrgreen: które sprawdzą się przy rowerku.
Ja zakupiłem L2P od Kolegi grega i jestem więcej niż zadowolony, świetna lampka na rower i nie tylko. Możesz kupić tańszą wersję to wtedy starczy i na ładowarkę oraz akumulatorek do niej, a dokładając jeszcze trochę dokupisz do kompletu niezawodny uchwyt rowerowy Led Lenser'a.
Dostępne są też nie gorsze latareczki u innych Kolegów z forum w podobnych cenach, ale ja z czystym sumieniem polecam akurat to co mam i używam. :-)
Mediana
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mediana »

Jaki max koszt muszę ponieść ?
BO pewnie akumulatorki, nowa ładowarka i uchwyt.
Czy w przypadku tej latarki będzie można za jakiś czas zmienić diodę ?

Szczerze mówiąc wolałbym coś na AA.
Pozdr.
R...
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

Koszt całkowity zależał by od tego co byś ostatecznie wybrał. Myślę, że różnica pomiędzy opcją maksymalną (najbardziej "wypasioną"), a minimalną (bardziej ekonomiczną) wyniosła by tak około 100-130zł.
Ja wychodząc z założenia, "kupować raz a dobrze" wybrałem modowaną, "gregową" SolarForce L2P za 185zł (ładowarkę WF-139 już miałem, ale kosztuje ona ok. 50zł), plus dwa ogniwa 18650 Panasonica NCR 3100mAh (chyba najlepsze i najpojemniejsze z dostępnych obecnie) po 40zł sztuka, plus uchwyt Led Lenser'a -30zł, dokupiłem jeszcze nylonowy futerał do latarki za 20zł, co by używać latareczki też poza rowerem, a bezpiecznie transportować. Wszystko kupiłem u grega, więc w promocji miałem wysyłkę gratis :mrgreen: i całkowity koszt wyniósł mnie 315zł (jak pisałem powyżej miałem ładowarkę więc trzeba by jeszcze doliczyć do tego 50zł).
W wersji tańszej można brać np. latarkę SF L2 za 160zł (różni się tylko tańszym korpusem) "bebechy" w obu są identyczne, więc świecić będzie jednakowo (na maksie 750lm :o) .
Jest też dostępna np. jeszcze tańsza latarka Ultrafire C2 modowana przez Kolegę upka za 130zł i abywcy też są z niej zadowoleni.
Możesz kupić tańsze ogniwa, na uchwycie nie polecam oszczędzać bo szkoda by było nowe światełko zgubić czy uszkodzić :-| przy upadku po wypięciu z niepewnego uchwytu.
W drugiej opcji koszt mógł by więc się zamknąć w 200-230zł.
Co do latarek to polecam te na diodzie XM-L w wersji T5 4B, świeci bardzo jasno, ale ma przyjemniejszą, cieplejszą barwę niż XM-L T6.
Zresztą przy zakupie autor modyfikacji doradzi i podpowie co wybrać pod Twoje oczekiwania. :-)

PS Latarki serii L2 są uniwersalne i kompatybilne z wieloma dostępnymi na rynku podzespołami ( min. z modułami D26), więc bez problemu w przyszłości wymienisz sobie każdy z elementów latarki (obudowę, moduł z diodą, reflektor, włącznik, "gumki", itd.)
sou
Posty: 153
Rejestracja: wtorek 02 lis 2010, 17:17
Lokalizacja: 3City

Post autor: sou »

z akumulatorków mogę polecić HiMaxy 2600mAh po 25 zł
Mediana
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mediana »

Dzięki Vigo za tak obszerną wypowiedź ! :)

JAk się zdecyduję, to kupię droższą wersję latarki, aku Panasonic 3100mAh, ładowarkę za 50 zł - a raczej się zdecyduję. :) Czekam na jakąś promocję od producenta. :)

Jeszcze chciałbym zobaczyć jakiś test porównania świecenia Sigmy Pavy z L2P.

Zastanawiam się czy reflektor teksturowany - OP - będzie sie nadawał do szybkiej jazdy na szosie, bo wiecej jeżdżę na szosie niż MTB w terenie.

Napisz jakie masz realne czasy świecenia ?

Pozdr.
R...
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Mediana pisze:Czekam na jakąś promocję od producenta. :)
Hmmm ogólnie ceny jakie oferuje greg to już i tak mega promocja jeśli doliczysz markowe części i własny wkład to stwierdzisz że biorąc pod uwagę polską mentalność(allegrową też) to ta latareczka powinna kosztować ze 100zł więcej. Podziwiam niektórych kolegów co oferują tutaj swoje mody bo naprawdę to co zarabiają na niektórych konstrukcjach to nie wiem czy na paczkę fajek by starczyło. Nie ma tutaj dziwnych ukrytych kosztów w postaci wysyłki listem poleconym za 15zł itp. Do tego kolejnym ryzykiem które ponoszą jest zamawianie podzespołów bo czasem się zdarza że przychodzą uszkodzone
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

Mediana pisze:Dzięki Vigo za tak obszerną wypowiedź ! :)

JAk się zdecyduję, to kupię droższą wersję latarki, aku Panasonic 3100mAh, ładowarkę za 50 zł - a raczej się zdecyduję. :) Czekam na jakąś promocję od producenta. :)

Jeszcze chciałbym zobaczyć jakiś test porównania świecenia Sigmy Pavy z L2P.

Zastanawiam się czy reflektor teksturowany - OP - będzie sie nadawał do szybkiej jazdy na szosie, bo wiecej jeżdżę na szosie niż MTB w terenie.

Napisz jakie masz realne czasy świecenia ?

Pozdr.
R...
Proszę bardzo, miło mi, że mogłem pomóc. :-)
Sam wiem z doświadczenia, że z początku szukając pasującego światełka ma się niezły mętlik w głowie.
Widzę, że masz podobne praktyczne podejście do sprawy jak ja. :grin:
W pełni się zgadzam z opinią XiJaro, nasi moderzy mają świetny stosunek ceny do jakości oferowanych latarek. Gdybym sam zabrał się do analogicznej przeróbki L2P to w 185zł finalnie na pewno bym się nie zmieścił. Pomijając już same błędy, które z pewnością bym popełnił robiąc to pierwszy raz. Np. samo "body" L2P w Polsce kosztuje jakieś 120zł, a gdzie reszta? Więc myślę, że darmowa wysyłka jest już wystarczającym bonusem.
Co do czasów świecenia to oczywiście będą one zależne od zastosowanego ogniwa.
W moim przypadku (Panasonic NCR 3100mAh) mniej więcej wygląda to tak:
100%- 1h;
60% - 2h;
30%- 3,5h;
5% - nie sprawdzałem, ale greg podaje przy tym trybie 22h i te pięć procent w zupełności wystarcza do świecenia pod nogi przy wędrówce w ciemnościach.
Czasy oczywiście tak z grubsza bo nie mierzyłem stoperem. :mrgreen:
I tu przyznam, że z trybu max korzystam rzadko, już 60% daje mnóstwo światła. Najczęściej w sumie świecę tak pól na pól 30%/60%.
Oczywiście możesz sobie zażyczyć zaprogramować inne tryby. Możesz też zabrać w drogę zapasowe naładowane akumulatorki i w ten sposób mieć taką ilość czasu świecenia jaki Ci będzie potrzebny. :idea:
Przy jeździe szosą latarka IMHO równie skutecznie oświetla drogę jak w terenie, można straszyć TIR'y :razz: . Reflektory OP tworzą promień gładki i szeroki, czyli pisząc po fachowemu: spot przechodzi w spill płynnie, bez wyraźnej granicy, więc mamy ładną, szeroką plamę światła bez wyraźnej ostro odciętej granicy cienia za którą nic nie widać.
Pozdrawiam, Vigo.

PS Latarkowym laikom takim jak ja i pewnie Ty wydawać by się mogło, że 185zł za latarkę do drogo (nie wspominając już o drugiej połowie kosztów czyli ładowarce ogniwach itd.), ale dzisiejsze latarki to nie proste latareczki sprzed lat. Dziś to zupełnie inna bajka; elektronika, emitery, sterowniki, kontrolery, programowanie itd. Ja w każdym razie z zakupu jestem zadowolony i nie żałuje żadnej wydanej złotówki. Powiem więcej chyba "wsiąkłem" :mrgreen: w temat i planuję już jaką by tu jeszcze zakupić sobie latareczkę, a mam już trzy (SF L2P greg MOD, iTP SA1 Eluma, iTP A2 EOS SS) i niby powinny one już zaspokoić wszystkie moje świetliste potrzeby, ale co tam jakoś trzeba sobie umilać prozę życia :razz:
Mediana
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mediana »

A co sądzicie o takiej aukcji na allegro (mam ogniwo i ładowarkę w cenie) :
linka
Jako dużo tańszej alternatywie, domyślam się iż aku jest jakiś no name jak i pewnie ładowarka.
Pozdr.
R...
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Mediana pisze:A co sądzicie o takiej aukcji na allegro (mam ogniwo i ładowarkę w cenie) :
linka
Wolałbym już coś z DX lub solarforce zamówić
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
energysnake
Posty: 169
Rejestracja: czwartek 20 maja 2010, 00:35
Lokalizacja: ...

Post autor: energysnake »

Ultrafire A10B mod XP-G R5
Lumahunter SE Digital mod XM-L T6
Solarforce L2P XM-L T6 mod by Greg
wojtekmtb
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2011, 21:12
Lokalizacja: wwo

Post autor: wojtekmtb »

Mediana pisze:A co sądzicie o takiej aukcji na allegro (mam ogniwo i ładowarkę w cenie) :
linka
Jako dużo tańszej alternatywie, domyślam się iż aku jest jakiś no name jak i pewnie ładowarka.
Pozdr.
R...
Jako tańszą alternatywę masz Aurorę V6
Mediana
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mediana »

Zapraszam do dyskusji. :)

Pozdr.
R...

[ Dodano: 12 Wrzesień 2011, 22:32 ]
I koniec dyskusji. :)
Kupiłem L2P od grega z ladowarką 188, uchwytem Led Senser i 2 szt. Panasonic 3100 mAh.
Pozdr.
R...

[ Dodano: 16 Wrzesień 2011, 23:03 ]
I po testach.

Nieźle świeci, szczerze mówąc myślałem, że będzie jeszcze lepiej swiecić. :P, brakuje mi odcięcia swiatła takie, jak ma Sigma Pava, jadąc w nocy po ścieżce rowerowej podejrzewam, iż mając nawet świecącą lampkę prawie pod koła to oślepiałem jadących z przeciwka (widziałem ich twarze).
Ale Sigma Pava to zupełnie inny poziom mocy i chyba jedna z nielicznych lampek z odcięciem światla.
L2P ścieżkę rowerową na pełnej mocy oświetla aż za nadto. :)
Nadmienie, iż jadąc teraz nocą czuję się pełnoprawnym użytkownikiem drogi. :) - i o to mi chodziło !
Lampka nieźle oświetla drogę, którą dobrze widzimy nawet, jak auto z przeciwka nas oślepia !
Od wiekszości samochódów, które mnie mijały miałem lepsze światlo (przy założeniu jeden reflektor na jeden :) ).


Teraz ładuję baterie ladowarką WF 139 - czytałem, że podczas ładowania zapala się od czasu do czasu dioda zielona, u mnie cały czas diody świecą sie na kolor czerwony, a akumulatorki prawie wogóle się nie grzeją podczas ładowania - mam nadzieję, że się ładują, sama ładowarka jest lekko ciepła,

Latarka jest bardzo dobrze wykonana, tryby pracy: 5%, 30%,60%, 100% uważam, że są dobrze dobrane, praktycznie można jedzić już bez problemu na 30 % mocy.

Mam pytanie do grega pod koniec pracy na baterii (przed 5 mrugnięciami) na trybie 100% moc chyba zaczeła mi spadać, bo jak załadowałem nowy aku to byłem zaskoczony mocą latarki - jakie napiecie jest stabilizowane ? (wiem, że jak spadnie napięcie poniżej, stabilizacji to... itd...)


Uchywt Led Sensor - świetny.

A jeszcze mała uwaga do ładowarki - od razu nie chciała ładować -blaszki wyginają się od samego wkładania akumulatorka i to tak że brakuje styku.

POzdr.
R...
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Odnośnie ładowarki pisałem już na PW. Tutaj mogę dodać jedną małą poradę. Aby ruchome styki w ładowarkach typu WF-139, WF-188 "chodziły" gładko, warto posmarować plastik w którym poruszają się kontakty i sane ruchome styki wazeliną techniczną, smarem silikonowym czy innym "mazidłem" technicznym. Ja zwykle robię ten zabieg przed wysyłką ładowarki, ale niestety zdarza się, że zapomnę o tym drobiazgu. Po smarowaniu nie ma żadnego oporu, skrzypienia, wyginania się czy innych przypadłości.

Spadek mocy pod koniec pojemności ogniwa jest rzeczą naturalną przy stabilizatorze liniowym. Po prostu napięcie na ogniwie zaczyna zbliżać się do napięcia przewodzenia LED przy danym prądzie, po zrównaniu się tych napięć jasność spada. Przy dobrych ogniwach pełna stabilizacja trwa do 80-90% pojemności (Panasonic, Samsung).

P.S.
Uchwyt Led Lenser ;)
ODPOWIEDZ