Latarka do roweru która najlepsza wady zalety do 200 pln ?

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
Yaqin
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 28 wrz 2014, 12:36
Lokalizacja: ...

Latarka do roweru która najlepsza wady zalety do 200 pln ?

Post autor: Yaqin »

Witam Wszystkich

Szukam latarki do roweru poczytałem trochę forum i mam mętlik w głowie bo jest tego sporo i te wszystkie mody konfiguracje głowa boli od tego wszystkiego no ale mam kilka typów w cenie do 200 pln . Może ktoś doradzi którą wybrać dlaczego warto dopłacić do tej droższej proszę o pomoc .
Dodam jeszcze że potrzeba mi oświetlić leśne drogi i asfaltowe też prędkość z jaką się poruszam to ok 30km/h do 40km/h więc latarka powinna świecić dosyć daleko i jasno na boki średnio nie potrzeba mi szerokiego doświetlania barwa jaka mi się podoba to 4C .
Oto moje propozycje nad którymi się zastanawiam :

1. EDC X1 | LED XM-L2 900lm
2 Convoy S2+ reflektor OP XM-L2 T6 4C
3 SolarForce L2 900lm XM-L2 T6 3C extended
4 Convoy S6 XM-L2 950lm ster. rozszerzony
5 Starry Light BX02 trochę ponad 200 pln i już z kabelkiem a to mi trochę przeszkadza

Czekam na Wasze opinie rady uwagi .
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Na refie op otrzymasz wyraźnego spota oddzielonego od spilla. Zasięg będzie lepszy niż na kolimatorze ale na mieście będziesz oślepiać ludzi z przeciwka, opuszczenie latarki w dół tak aby nie oślepiała sporo zmniejsza zasięg, ja sobie dorobiłem daszek wycinając odpowiednio dyfuzor i podklejając go folią odblaskową.
Pierwsze cztery pozycje to bardzo dobre latarki biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny. Ale jeżeli chodzi o preferencje to wybrałbym na Twoim miejscu.
3 SolarForce L2 900lm XM-L2 T6 3C extended

Zasięg większy niż pozostałe, z racji większego refa.

Dogadaj się z "Gregiem" to forumowy specjalista od Solarforca, a latarki z pod jego ręki to produkty najwyższej jakości :wink:
http://allegro.pl/latarka-solarforce-l2 ... 04967.html
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
Yaqin
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 28 wrz 2014, 12:36
Lokalizacja: ...

Post autor: Yaqin »

A dużo lepsza ta SolarForce L2 900lm XM-L2 T6 3C extended od takiej Convoy S2+ reflektor OP XM-L2 T6 4C Wersja z driverem programowalnym 2,8V-4,5V 2,8A Sterownik extended v2.1 .
Zabezpieczenie termiczne, 5 profili trybów, bardzo szerokie możliwości zaprogramowania ustawień według potrzeb:
EDC, rower + strobo, taktyczny, moon, rowerowy z klaksonem (sekwencja ostrzegawcza uruchamiana jednym klikiem) i wiele innych.
Bo cenowo to SolarForce 50pln droższa a czy świeci lepiej bo wygląda solidnie podoba mi się ?
Solarforce L2P, LED XM-L2 T6 4C, OP, extended v2.1 , reverse .

Lampka to lampka i nie koniecznie tylko taka do świecenia ;)
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

Poziom techniczny obu latarek jest wysoki, a każda z nich świeci inaczej , ale nie da się powiedzieć , ze lepiej.
Bo co to dla Ciebie oznacza lepiej?
Solarforce świeci z zaznaczonym spotem i dość szerokim spilem ale słabszym, S2+ świeci w dal bliżej ale ma równomierny i szeroki rozkład światła.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Do solarforce Greg założy ci co sobie zamarzysz, to klasa sama dla siebie.
Convoy to po prostu tania, dobrze zrobiona latarka, podatna na mody.
Możesz Convoja z chin kupić, do niego diody drajwery i poskładać sobie sam, możesz dać zarobić coś chłopakom z forum i kupić zmodowaną.
A możesz zamówić SF od Grega, z 2 letnia gwarancją i fakturą.
Awatar użytkownika
Yaqin
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 28 wrz 2014, 12:36
Lokalizacja: ...

Post autor: Yaqin »

Ok przekonaliście mnie zamówię Solarforce L2P z reflektorem OP i diodą 4C jeśli będzie taka możliwość . Soft to jeszcze nie wiem ale chciałbym z zabezpieczeniami termicznymi i ogniwa bo latarka tania nie jest więc warto żeby elektronika nad nią czuwała .

Jeśli ta latarka świeci tak jak pokazano na tym zdjęciu to będę więcej niż zadowolony a jak już ją będę miał to zrobię własne zdjęcie z trasy i dodam w tym temacie dla porównania ;)
Dziękuję Wszystkim za rady i pomoc .
Pozdrawiam

Obrazek
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

Więcej niż jedna. Jaka? Dowolne, ważne co jest w środku.

Na pewno chcesz jedna "codzienną" z prostokątem, do świecenia szeroko. Do tego coś dodatkowego na dalsze dystanse, z możliwością przełożenia na kask.

Nie ma sensu wyważać otwartych drzwi.
Awatar użytkownika
Yaqin
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 28 wrz 2014, 12:36
Lokalizacja: ...

Post autor: Yaqin »

Hetman pisze:Więcej niż jedna. Jaka? Dowolne, ważne co jest w środku.

Na pewno chcesz jedna "codzienną" z prostokątem, do świecenia szeroko. Do tego coś dodatkowego na dalsze dystanse, z możliwością przełożenia na kask.

Nie ma sensu wyważać otwartych drzwi.
Co masz na myśli możesz trochę jaśniej powiedzieć bo nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi ?
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

Które :P ?
Na rower (i nie tylko) świetna jest optyka z rozkładem prostokątnym, masz doświetlone więcej boków i po prostu czujesz się "lepiej" bo to odpowiada fizjologii. Są zdjęcia po tematach handlowych, będziesz miał mniej więcej pogląd - ale najlepiej i tak zaświecić samodzielnie, wrażenia własne są niezastąpione.
Taka latarka nadaje się do rekreacyjnej jazdy: asfalt, ścieżki, chodniki.

Do czegoś bardziej wyczynowego w terenie będziesz potrzebował drugiego światła (nie zamiast, tylko oprócz) - i to najlepiej na kasku, żeby świeciło razem z ruchem głowy (pamietaj, że na drodze to nielegalne). I w zależności od stopnia wyczynowości i trudności terenu ludzie dodają sobie więcej świateł ;) - ja aż tak nie jeżdżę więc nie powiem Ci z własnego doświadczenia ale inni piszą...

L2P jest dobrym kompromisem ale to kompromis, jeśli się koniecznie upierasz przy jednej latarce.
Awatar użytkownika
Yaqin
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 28 wrz 2014, 12:36
Lokalizacja: ...

Post autor: Yaqin »

Ok dzięki za wyjaśnienie jeśli będzie potrzeba to kupię jeszcze jedną inną tańszą z odpowiednią optyką żeby doświetlała boki ale mam nadzieję że ta którą zamówiłem mi wystarczy bo też wyczynowcem nie jestem ;)

[ Dodano: 28 Listopad 2014, 21:39 ]
No i dziś dotarła do mnie L2P wykonana super świeci też bardzo dobrze nie testowałem jej jeszcze w akcji czyli na rowerze ale już wiem że będzie dla mnie wystarczająca a tryb 100% to już można powiedzieć przesada no ale fajnie taki zapas światła mieć w razie gdyby jakieś auto jechało na długich to jeden klik i kierowca z pewnością zauważy że ja też go mogę trochę porazić :mrgreen:
Szkoda tylko że to programowanie latarki wymaga takiej cierpliwości ja mam z tym kłopot ale może z czasem się nauczę tych klików bo teraz to kiepsko mi to wychodzi :-|
Jak pogoda się poprawi i znajdę czas to zrobię fotki z porównaniem takich latarek :
Solarforce L2P, LED XM-L2 T6 4C, OP
MacTronic Black Eye 780 MX142L-RC
i tak dla kontrastu lampka ostrzegawcza Cateye Hl-El135 :)
Solarforce L2P, LED XM-L2 T6 4C, OP, extended v2.1 , reverse .

Lampka to lampka i nie koniecznie tylko taka do świecenia ;)
ODPOWIEDZ