Fenix BC30 zakup na rower

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

mati_speed pisze:A jeśli można to przyłączę się do tematu, w prawdzie mam już i S3 i C8 na rower, ale widzę, że takie latarki wieloledowe nie wyglądają źle, i teraz pytanie czy da radę z np. takiej Solarstorm X2 osiągnąć tyle światła co z S3 i C8 po zastosowaniu odpowiedniej optyki ?

I ile by taka modyfikacja kosztowała, nie mam porównania do tego dlatego pytam, więc jeśli ktoś testował i się podzieli wrażeniami będę bardzo wdzięczny.
Teoretycznie X2 może dobrze zaświecić i niewątpliwie pierwsze modele były dobre, w następstwie popularności pojawiło się tak dużo klonów o takim rozrzucie jakości że nie warto pakować się w zakup X2 bo nie wiadomo co dostanie się w środku.
Ledy bez chłodzenia, wiszące w powietrzu. Prąd w diody to 2A, po kilku chwilach podłoże parzy a obudowa jest lekko cieplejsza. Wydajność leci łeb.
Na pakiet zasilający z zestawu trzeba brać poprawkę, bywają dobre o poj ~4000mAh i takie co mają 2000mAh.

Opis fajnej modyfikacji X2 http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15

Wszystko się da, pytanie tylko czy warto.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Zakup X2 klona z dziurami to około 100 zł z Chin i 130 w PL (z wysyłką). Dorobienie piguł to około 60 zł. Dwa ledy XML2 + Noctigon z forum to jakieś 40 zł z wysyłką. Daje nam to jakiś 230 zł za lampkę z przeróbką. Pakiet akku fabryczny lub zakup 4 sztuk akumulatorów i mamy max 300 zł za lampkę z której można osiągnąć około 1600 lumenów na ledach. Kupując po taniości (używana lampka, załatwienie spraw na forum, piguły z miedzianych zaślepek do rur) pełna przeróbka to koszt około 200 zł.
ILPT
enagem
Posty: 86
Rejestracja: niedziela 14 wrz 2008, 23:15

Post autor: enagem »

Masz w Polsce dystrybutora: http://www.solarstorm.pl/
Jak firma działa, nie wiem, nie kupowałem u nich.
Dla zainteresowanych tematem Fenixa BC30 trochę informacji:
http://forums.mtbr.com/lights-night-rid ... 21370.html
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... n-XM-L2-T6 Tutaj są zdjęcia z porównania z X2.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

W fabrycznym układzie X2 jest bardziej skupiona. Po zmianie optyki można zrobić tak jak nam się podoba.
ILPT
enagem
Posty: 86
Rejestracja: niedziela 14 wrz 2008, 23:15

Post autor: enagem »

No nic, dziękuję.
Za wiele się nie dowiedziałem.
Zaryzykuję, przecież świat lamp rowerowych nie kończy się na dwóch czy czterech forumowych konstrukcjach. :mrgreen:
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Podejrzewam że nikt tego nie miał w łapkach, a propozycje są latarek sprawdzonych.
Już nie mówię tu o kosztach.
TOUAREG
Posty: 83
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 10:37
Lokalizacja: POLSKA

BC30

Post autor: TOUAREG »

Mam bc30. Mocowanie jest szybkie, solidne (zaliczyłem ostatnio masywny kontakt z glebą) i stabilne (!), mało miejsca na ogniwa zabezpieczone (innych nie mam) trzeba b. mocno dociskać szufladkę by pokonać opór sprężynek styków. Po kilku dniach przestałem używać dopalacza bo nie chce mi się przy każdym parkowaniu roweru odczepiać przewodu z przyciskiem. W trybach stałych światła nie brakuje - jest zasięg, boki i dół, praktycznie niewidoczna z boku :zly: błyskacza/strobo używam w dzień, jest moim zdaniem za mało agresywny. Obsługa w rękawiczkach bezproblemowa. Jeśli będę umiał odpowiem na inne pytania.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

enagem pisze:No nic, dziękuję.
Za wiele się nie dowiedziałem.
Zaryzykuję, przecież świat lamp rowerowych nie kończy się na dwóch czy czterech forumowych konstrukcjach. :mrgreen:
Fakt. Konstrukcji jest pełno.W sumie dostaniesz X2 z innym rozkładem światła ;)
Ostatnio zmieniony czwartek 27 lis 2014, 07:14 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
ILPT
enagem
Posty: 86
Rejestracja: niedziela 14 wrz 2008, 23:15

Post autor: enagem »

Toureg, świetnie, dziękuję.
Napisz proszę jak z górnym odcięciem? Czy lampka oślepia?
Producent zastosował na szybce przedniej rozwiązanie znane z lamp samochodowych.
Napisz proszę jak działa pilot. Każde naciśnięcie pilota jeden tryb w dół?
TOUAREG
Posty: 83
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 10:37
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: TOUAREG »

Pilot służy tylko do chwilowego, na czas przyciskania, uruchomienia boost'a 1800lm (nawet z pozycji wyłączonej) a nie do zmiany trybu świecenia. Gdy jesteśmy na najwyższym ciągłym stopniu - 1200lm a akumulatorki są juz troche rozładowane ten boost jest prawie niewidoczny to samo z gorszymi (trust/ultrafire) świeżo ładowanymi aku.
Szybka posiada w górnej części raster, rodzaj "nacięć" które kierują część spota w dół, przed koło. Rozwiązanie to nie zasłania diody która jest dobrze widoczna i jak lampka zostanie ustawiona za wysoko oślepia.
Ostatnio zmieniony sobota 06 gru 2014, 12:28 przez TOUAREG, łącznie zmieniany 1 raz.
enagem
Posty: 86
Rejestracja: niedziela 14 wrz 2008, 23:15

Post autor: enagem »

To mnie trochę zmartwiłeś.
Z instrukcji dostępnej na stronie przeczytalem: "... Jeżeli latarka jest włączona i działa w najwyższym
trybie, naciśnięcie przycisku zdalnego sterowania powoduje zmianę trybu na niższy..."
To tak nie działa?
TOUAREG
Posty: 83
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 10:37
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: TOUAREG »

Nie działa, choć tak opisano w instrukcji. Wybierając tę lampkę oglądałem tylko filmiki dostępne w sieci, nie wynikało z nich że tak to ma działać. Możliwości są 2 - mój egzemplarz jest wadliwy albo Fenix wprowadził zmiany w produkcie ale nie w instrukcji.
locomotivepl
Posty: 3
Rejestracja: piątek 14 lis 2014, 09:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: locomotivepl »

czesc

Mam tego Fenixa. Zdalny spust włącza zawsze tryb wyższy od ustawionego w danym momencie. Lampa świeci w tym mocniejszym trybie dopóki nie puścisz przycisku.
Napisałem dłuższą recencję tej lampki. Dostępna jest tutaj.
Ostatnio jednak zauważam że sterowanie tej lampy wariuje. Jeśli zbyt sługo świeci w trybie 1200, po około 10 minutach nie można zmienić trybu na inny. Można ją najwyżej wyłączyć. Po ponownym włączeniu czasem automatycznie ustawia się na tryb 100, czasem pozostaje w 1200. Po wychłodzeniu jej na trybie 500 wszystko po kilkudziesięciu minutach wraca do normy. Jeśli to się nie poprawi będę pewnie musiał odesłać lampę z reklamacją. Raczej na wiosnę, bo z czymś jednak trzeba w nocy jeździć.
Zdalny spust odłączyłem. 1200 świeci wystarczająco mocno, a mryganie 1800 w zimowych rękawiczkach jest nieporęczne. Zamiast gmerać palcami próbując włączyć przycisk lepiej jest po prostu zwolnić. Mam zresztą wrażenie że kierowcy i tak kompletnie ignorują rowery na drodze.

pozdrawiam
TOUAREG
Posty: 83
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 10:37
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: TOUAREG »

locomotivepl pisze: Ostatnio jednak zauważam że sterowanie tej lampy wariuje.
nie obserwuję takich zjawisk ale zaznaczam że najwyższych trybów używam tylko przez krótki czas by doswietlić dziurawy odcinek drogi
ODPOWIEDZ