Zrobiłem kilka fotek.Volo pisze:Właśnie Render,świecą wystarczająco i da się jeździć,jednak z całą pewnością bliżej tej listwie do świateł dziennych albo przeciwmgielnych które nie mają zasięgu i tylko mają oświetlić pas ruchu.
1. Światła mijania:
2. Światła dzienne:
3. Auto ze światłami mijania:
4. Auto ze światłami dziennymi:
Światła dzienne tak podpiąłem, że wyłączają się przy włączeniu pozycyjnych, więc nie mogę (bez przeróbki) włączyć teraz zarówno mijania, jak i dziennych.
Warunki:
Garaż podziemny, jednak było w nim dość jasno (z jednej strony kilka metrów do okna, kilkanaście metrów z drugiej oświetlenie jarzeniowe), więc też trzeba na to wziąć poprawkę. Ściana z fotki 1 i 2 betonowa, oddalona ok. 11 metrów od reflektorów samochodu. Wszystkie fotki na tym samym ustawieniu ręcznym aparatu, aby porównanie było miarodajne. Exif nie przeszedł, więc podaję:
Aparat: DSC-H50
Czas naświetlania [s]: 1.00
Liczba F: 2.8
ISO: 200
Starałem się tak naświetlić, aby oddać subiektywne "widzenie" - tak, jak to ja widziałem po wyjściu z jasnego pomieszczenia.
Wygląda na to, że po przyzwyczajeniu oczu do zmroku, realny zasięg moich świateł dziennych (aby zobaczyć człowieka lub małego psa) to ok. 40 do 50 metrów.
Dalsza część garażu była oświetlona, więc nic by nie dało postawienie auta wzdłuż garażu.
Jeśli chcesz, to fotki mogę powtórzyć w terenie za kilka dni.
Nie wiem, o jakim mruganiu piszesz.Na pewno jako dalekosiężny szperacz na polowania się to nie nada.
PS: "Mrugają żeby zmienić-przełączyć na pozycyjne" nie dlatego że słabo świecą
Chodzi o transfokację optyki czy o elektrykę?
Edit: pogubiłem się.
Mrugają, bo są mocne i świecą szeroko - więc subiektywnie są jaśniejsze, niż światła mijania, co widać na fotce 3 i 4.
Moje dzienne są zasilane (tak, jak większość "dobrych" lamp LED) z przetwornicy, która przyjmuje napięcia od ok. 9 do 30V. Na wyjściu daje prąd impulsowy, nie znam parametrów. Te ledy mają po 1W mocy. Świecą mocno.
Jakieś dwa miesiące temu widziałem rampę oświetleniową w studio nagraniowym. Miała 160 struktur po 5W. Przy pełnej mocy oświetlała całą halę (ok. 40x200 metrów, 14 metrów wysokości) na tyle, że można było czytać gazetę w połowie hali. Jakby taką belkę założyć na auto, to smażyło by owady już z kilku metrów, zanim doleciałyby do auta
Jeśli belka z pierwszego postu jest na diodach CREE, i obudowa jest chłodzona (widoczne użebrowanie na niektórych zdjęciach), to ma prawo świecić dużo mocniej, niż dobre ksenony. Są wykonania z różnym kątem rozsyłu światła (więc i szerokie, i "drogowe", i punktowe) albo ze zmiennym kątem. Do jazdy w terenie dobre jest światło rozproszone: jak podjeżdżasz np. do rowu, czy nad zbocze, to widać co jest na dole.