kolimator do led mocy

dane techniczne, zdjęcia i ciekawostki o diodach świecących
Marcino21
Posty: 26
Rejestracja: piątek 10 lip 2015, 10:55
Lokalizacja: Zawiercie

kolimator do led mocy

Post autor: Marcino21 »

Witam!

O razu przyznaję, że w temacie diod jestem nowicjuszem.
Kupuję diodę mocy, koloru zielonego razem z soczewką. Zależy mi na jasności i maksymalnie skupionym promieniu. Buduję replikę miecza świetlnego. Ponieważ nie mam doświadczenia, bardzo proszę o poradę,

Znalazłem tą diodę, na stronie Maritex : https://www.maritex.com.pl/pl/nt-1sb22- ... g2-i-41510

A tutaj soczewki przeznaczone to tego modelu https://www.maritex.com.pl/pl/soczewki- ... B1043%5D=0

Czy ta ostatnia, najdroższa , model IRIS 12077 to koniecznie najlepszy wybór?
Z góry dziękuję! :D
Marcin
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Z tych 3 to daje najwęższy kąt świecenia więc powinna być ok.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Ja dorwałem 5°, "ostrze" to rura plexi o średnicy 20mm. Rurę wypełniłem kilkunastoma warstwami celofanu, który jest chyba najlepszym dyfuzorem dla takiego zastosowania. Na końcu klingi jest półko z półprzezroczystego lustrzanego woreczka antystatycznego od elektroniki. Powoduje on, że znaczna część promienia zostaje odbita i cofnięta, więc ostrze jest dość równo podświetlone.
Moje próby

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Marcino21
Posty: 26
Rejestracja: piątek 10 lip 2015, 10:55
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Marcino21 »