Strona 1 z 1

jakie oświetlenie rowerowe?

: środa 25 maja 2016, 00:30
autor: marcinek2708
Witam wszystkich forumowiczów
To mój pierwszy post. Dużo przeglądałem forum i zauważyłem dużo fachowych porad.
Więc proszę o poradę w wyborze latarki rowerowej na przód.
Chciałbym pojeździć po bezdrożach , lesie , ale i dojeżdżam rowerem do pracy parę kilometrów i nie chciałbym , aby latarka kogoś oślepiała. Budżet koło 150 zł za zestaw
Znalazłem taki zestaw http://allegro.pl/latarka-na-rower-conv ... 95775.html
Co sądzicie? Czy dołożyć (może się żonka nie dowie :wink: ) i brać convoy albo x1 od chłopaków?

: środa 25 maja 2016, 00:56
autor: sp5it
bt40s
Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie. Czy chce widzieć, czy tylko być zauważanym.
Jak to drugie, to kup latareczkę.
M

: środa 25 maja 2016, 01:21
autor: Ven0n
W tej cenie może lepiej jak napiszesz do Dariusz70 :)
Na początek weź Convoy S2 - będziesz miał możliwość dostosowania go pod swoje potrzeby, od sterownika aż po barwę diody.
Za jednym razem możesz też wziąć uchwyt na rower i 2 akumulatory i troszkę dołożyć do ładowarki.

Na początek będziesz miał światła długie, które (niestety) albo i stety możesz podczas jazdy ustawiać - w lesie idealnie prosto a w mieście w dół i zmniejszasz jasność. :mrgreen:
Dlaczego S2? Ponieważ jak każda latarka świeci na 170-180 st, bo trochę od szkiełka, a to odbicia od reflektora, oring i kawałek obudowy, niby nic, ale odpalone na pełnej mocy(2,8-3,04A) w lesie jako światła długie mimo wszystko zagwarantuje ci trochę światła przed samym rowerem ;)

Jeśli jednak nie jeździsz szybko i nie masz potrzeby widzieć co jest dalej, a wolisz bardziej co jest po bokach i też nie chcesz się "bawić" przed każdym wjazdem las/miasto ustawieniem latarki, to wybierz S2+ z kolimatorem owalnym.

Osobiście uważam, że druga opcja będzie gorsza(Ale nadaje się jako uzupełnienie do S2)
bo najzwyczajniej nie zauważysz tego co jest w oddali - ale światła na 20m przed rower masz :)

: środa 25 maja 2016, 06:21
autor: maro21
Jeśli nie boisz się zakupów u kolegów ze Wschodu (ja nie narzekam na ten sklep, różne są opinie) i masz czas to:
http://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_44144.html
http://www.gearbest.com/chargers/pp_272183.html
http://www.gearbest.com/bicycling-gear/pp_23151.html lub http://www.gearbest.com/bike-holder/pp_355835.html (chyba ten sam)
A optykę musiałbyś kupić gdzie indziej
Aku kupisz w sklepiku na forum :)

Co do latarki to ma inna barwę światła co do tej z allegro, bardziej zimną. Moc sterownika ta sama a jak posługujesz się lutownicą to można ją zmniejszyć/zwiększyć :) Co do lepszego odprowadzenia ciepła to jak posiadasz pastę termoprzewodzącą to znajdziesz na forum co i jak zrobić w celu polepszenia odprowadzenia ciepła.

Taka latarka posłuży Ci w domu/na spacery a przede wszystkim na rower

: środa 25 maja 2016, 06:41
autor: bienio
Convoy s2 traktowany jako światła "długie" to chyba lekkie nieporozumienie :-) . Na tzw długie to moim skromnym zdaniem brakuje mu zasięgu, a już któryś raz widzę że tu ktoś go "poleca" jako długie do roweru. Niech nikt nie da się nabrać, długich to z s2 nie będzie, minimum coś gabarytów convoya c8 jest potrzebne żeby czuć że ma się długie.

: środa 25 maja 2016, 06:53
autor: ElSor
bienio pisze:Convoy s2 traktowany jako światła "długie" to chyba lekkie nieporozumienie :-)
W porównaniu z długimi w samochodzie i tak daje większe bezpieczeństwo przy rowerowych prędkościach niż reflektory samochodowe przy prędkościach poza terenem zabudowanym.

: środa 25 maja 2016, 07:30
autor: bienio
Prędkość to akurat pojęcie względne, znam takich którzy mają tyle pod nogą że im nawet dwa convoye c8 byłoby mało przy nocnej jeździe po lesie...no ale to lata treningów.

Nie zmienia to faktu że s2 jako światła drogowe (długie) to delikatne nadużycie semantyczne.

: środa 25 maja 2016, 07:38
autor: max4max
marcinek2708 pisze:Chciałbym pojeździć po bezdrożach , lesie , ale i dojeżdżam rowerem do pracy parę kilometrów i nie chciałbym , aby latarka kogoś oślepiała. Budżet koło 150 zł za zestaw
Znalazłem taki zestaw http://allegro.pl/latarka-na-rower-conv ... 95775.html
Co sądzicie? Czy dołożyć (może się żonka nie dowie :wink: ) i brać convoy albo x1 od chłopaków?
No cóż, sama latarka na aukcji to ta najbardziej polecana, ale opis typu, że
"2.Wydłużony obwód.
3.Przednia część latarki jest nieco krótsza przez co emituje jeszcze więcej światła.
"
to jakieś nieporozumienie..
To samo jak chodzi o kolimator - jak ma on zabezpieczyć przed oślepianiem leżąc sobie z boku, bo na wszystkich możliwych zdjęciach latarka jest w stanie fabrycznym, czyli z refem OP.
Taki zestaw zakupisz sobie taniej sam w ChRL plus częściowo w PL - zwłaszcza aku.
bienio pisze:Convoy s2 traktowany jako światła "długie" to chyba lekkie nieporozumienie :-) . Na tzw długie to moim skromnym zdaniem brakuje mu zasięgu, a już któryś raz widzę że tu ktoś go "poleca" jako długie do roweru. Niech nikt nie da się nabrać, długich to z s2 nie będzie, minimum coś gabarytów convoya c8 jest potrzebne żeby czuć że ma się długie.
Mam podobną opinię, choć wyraziłbym ją nieco inaczej:
tzn. polecanie S2+ jako coś super szeroko świecącego w stosunku do S2 to nadużycie i to spore :)

Re: jakie oświetlenie rowerowe?

: środa 25 maja 2016, 07:48
autor: bienio
marcinek2708 pisze: Znalazłem taki zestaw http://allegro.pl/latarka-na-rower-conv ... 95775.html
Co sądzicie?
Opis opisem, ale patrząc na komentarze, te negatywne, to raczej nie zdecydowałbym się na zakup u tego cwaniaczka, żadnej działalności zarejestrowanej....że też ludzie się nie boją tak bezczelnie niepłacić podatków.

Co do różnic między s2 a s2+ to kieś miałem okazję porównać jedno i drugie ze sobą i faktycznie nie ma jakichś wielkich różnic między tymi dwoma modelami.

: środa 25 maja 2016, 11:57
autor: Ven0n
bienio pisze:Convoy s2 traktowany jako światła "długie" to chyba lekkie nieporozumienie :-) . Na tzw długie to moim skromnym zdaniem brakuje mu zasięgu, a już któryś raz widzę że tu ktoś go "poleca" jako długie do roweru. Niech nikt nie da się nabrać, długich to z s2 nie będzie, minimum coś gabarytów convoya c8 jest potrzebne żeby czuć że ma się długie.
Miałem wczoraj pisać, że ostatnio naszło mnie na przejażdżkę w lesie z kumplem i mając C8, S2 i S2+ na rowerze ledwo wypatrzyłem "coś" w oddali(ok 250m) to coś wyglądało jak brązowa kula z parą oczu, które odbijały światło. To "coś" się nawet nie wystraszyło, tylko zwyczajnie szło w naszym kierunku, więc mając samą S2, albo co gorzej S2+ z kolimatorem owalnym zauważyłbym dopiero 15m przed rowerem...

Co nie zmienia faktu że
ElSor pisze:W porównaniu z długimi w samochodzie
Convoy S2 może się wręcz równać, szczególnie ze zwykłymi halogenami po 12zł/szt.
bienio pisze:minimum coś gabarytów convoya c8
Jak najbardziej, ale budżet kolegi to 150 zł(Nawet musiałby nieco dołożyć), a przecież nie będzie jeździł ze szperaczem w mieście, przydałyby się też wtedy krótkie, żeby to miało sens.

: czwartek 26 maja 2016, 16:10
autor: marcinek2708
Widze ,że trzeba dołożyć. Więc przeznaczam na samą latarkę 150 zł. W takim razie co brać ?
s2, s2+ od Dariusza , czy x1 od Grega

: czwartek 26 maja 2016, 16:17
autor: Ven0n
Jak chcesz dobre krótkie, to minimum 3x XP-G2(Albo w przyszłości nawet XP-G3)
S2 będzie najlepszym kompromisem między krótkimi a długimi.

: czwartek 26 maja 2016, 17:34
autor: cwancisz
A ja Ci polecę solarforce L2 względnie L2P. Bardzo mi się podoba to jak świeci ta latareczka i ja rowerze spisuje mi się wyśmienicie. Miałem dwie ale jedną sprzedałem kumplowi i z jedną też na rowerze daję rade.