www.swiatelka.pl  Strona Główna www.swiatelka.pl
...czyli forum miłośników światełek... ;-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Google

 Ogłoszenie 
...UWAGA...NOWI UŻYTKOWNICY!!! ... brak słowa powitania w waszym pierwszym poście będzie równoznaczny z usunięciem posta i ostrzeżeniem. NA TYM FORUM CENIMY SOBIE KULTURĘ OSOBISTĄ!!! Lektura obowiązkowa: LINK

UWAGA
AKTUALIZACJA regulaminu działu handlowego > KLIK
Szczegóły na samym dole

Poprzedni temat «» Następny temat
prośba o próbę identyfikacji diody
Autor Wiadomość
galad 

Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 43
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-05-2016, 11:59   prośba o próbę identyfikacji diody

Zakupiłem sobie na znanym portalu latarkę za 20zł, w porównaniu do mojej poprzedniej latarki a mianowicie Tiross ts-788 nowa świeci dużo jaśniej, jestem wręcz pod wrażeniem że z 1AA można wykrzesać tyle światła. Jedak chciałem się dopytać co w tej ;latarce tak naprawdę siedzi za dioda. Pobiera ona w trybie 100% 1,25A, w trybie 50% 0,34A, natomiast w trybie strobo 0,65A. Czy zostawiając fabryczny sterownik da się w niej zamontować jeszcze mocniejszą diodę?


Ostatnio zmieniony przez Pyra 20-05-2016, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michal1 

Pomógł: 137 razy
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 2532
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-05-2016, 12:28   

Latarka wygląda na klona SK-68, a dioda na (nie jestem pewny) podróbkę XM-L. Zmiana diody raczej bez sensu.
 
 
Ven0n 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 132
Skąd: Śląsk
Wysłany: 20-05-2016, 12:31   

Mi wygląda na XP-E
_________________
Convoy S2 3.04A by Dariusz70
UltraFire S5 Mod
Convoy S2+ 3x XP-G
Convoy C8 XML U4 1C
Convoy C8 XP-G
 
 
 
michal1 

Pomógł: 137 razy
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 2532
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-05-2016, 12:40   

Ven0n, chyba masz rację.
 
 
Pyra 


Pomógł: 541 razy
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 7978
Skąd: Gądki
Wysłany: 20-05-2016, 15:47   

Witam
galad napisał/a:
Pobiera ona w trybie 100% 1,25A, w trybie 50% 0,34A, natomiast w trybie strobo 0,65A.

Domyślam, się, że jednak mierzyłeś prąd pobierany z akumulatora, a nie zasilający diodę...

Ven0n napisał/a:
Mi wygląda na XP-E

Trzy paski luminoforu, czyli XP-E.

Pozdrawiam
_________________
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
 
 
galad 

Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 43
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-05-2016, 16:25   

Tak pomiar był dokonany na akumulatorze. Wsadzenie do tej latarki jaśniejszej diody da jakiś przyrost jasności czy gra nie warta świeczki bo driver niewydoli?
 
 
Pyra 


Pomógł: 541 razy
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 7978
Skąd: Gądki
Wysłany: 20-05-2016, 18:38   

Witam
galad napisał/a:
bo driver nie wydoli?

Driver wydoli, jednak sens dawania lepszej diody, jest dyskusyjny. Wiele nie zyskasz.

Pozdrawiam
_________________
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
 
 
@GUTEK@ 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 76
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20-05-2016, 18:43   

To nie jest XP-E, to klon od Lattice Bright, bodajże model XE. Źle to nie świeci, tylko odcień praktycznie niebieski - zależy na jaką sztuke się trafi.
http://www.latticebright....wsView-278.html
Dla porównania wygląd XP-E: http://flashlightwiki.com/Old_Cree_LEDs#XP-E

Na diodę w tych latarkach idzie około 250-280mA z w pełni naładowanego akumulatora AA. Także sprawność sterownika powalająca.
_________________
www.gutek.com.pl
 
 
murgrabia1410 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 144
Skąd: POLAND
Wysłany: 20-05-2016, 21:17   

Ale XE nie ma chyba pasków na luminoforze? Dla mnie to jest XP-E. Tylko te 2 kwadraciki i kropka jest umiejscowiona z innej strony od drucików. Ale ok. 100lm to pewno ma. To jest zoom? Bo jeśli tak to raczej pchanie leda o większym rozmiarze emitera nie ma sensu. Przerabiałem to na MXDL SA-28. Była tam XM-L / XT-E / XP-G. Sterownik dawał w leda 1A. Ale najmocniej i tak świeciła za starą XR-E. A w tej latarce ze zdjęcia jeszcze mniejsza soczewka.. Za dużo straty światła.
 
 
@GUTEK@ 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 76
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20-05-2016, 21:36   

Tu jest dużo zdjęć z porównaniem oryginałów i podróbek: http://budgetlightforum.com/node/41084
_________________
www.gutek.com.pl
 
 
allonitium 

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: W-wa
Wysłany: 21-05-2016, 19:07   

To wygląda na oryginalną XP-E. Kładli tam bin max Q5. Latticebright XE ma kwadrat zamiast kółka w rogu na anodzie - tu dobrze widać:
http://i.imgur.com/Qeb2EiC.jpg
Jeśli to oryginalne XP-E to nie ma sensu zmieniać, stara XP-G2 dałaby moze ze 25% więcej światła co nie byłoby bardzo zauważalne, nowe XP-G2 i XP-G3 mają sporo wyższe Vf, więc wydajność spadnie i światła będzie pewnie niewiele więcej.
EDIT:
mniejszy obrazek Latticebright XE:


Jedyne co nie pasuje do oryginalnych XP-E od Cree to brak wycięć w srebrnym podłożu pod chipem - może to jakaś inna seria XP-E albo lepsza podróbka...
 
 
@GUTEK@ 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 76
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-05-2016, 20:15   

Brak srebrnych wycięć pod soczewką i tego + z jednej strony płytki. Jeśli to nie LB to jakaś inna podróbka

Swego czasu kupowałem kilka tych klonów SK68. Brałem od różnych sprzedawców i tylko raz trafiła mi się oryginalna XP-E. I była różnica w świeceniu, przede wszystkim odcień, nie wpadający w niebieski i lepsze odwzorowanie barw.
_________________
www.gutek.com.pl
 
 
allonitium 

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: W-wa
Wysłany: 21-05-2016, 20:48   

@GUTEK@ napisał/a:
Brak srebrnych wycięć pod soczewką i tego + z jednej strony płytki. Jeśli to nie LB to jakaś inna podróbka

Swego czasu kupowałem kilka tych klonów SK68. Brałem od różnych sprzedawców i tylko raz trafiła mi się oryginalna XP-E. I była różnica w świeceniu, przede wszystkim odcień, nie wpadający w niebieski i lepsze odwzorowanie barw.


Potwierdzam w całej rozciągłości. Nie dawało mi to spokoju - to jest jednak podróbka, świeci ponoć dosyć jasno, ale odcień ma losowy - najczęsciej zbyt niebieski/zielony. Producent nieznany, oznaczenia są jedynie na płytce: "HT-PE ".
Zdjecia tutaj: http://imgur.com/a/2lCiP
Znalezione na hiszpańskim forum latarkowym ;) :
http://forolinternas.com/...&t=27&start=108
 
 
galad 

Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 43
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-05-2016, 08:43   

Czyli jednak podróba. Coż czego można się spodziewać za 20zł. Szkoda tylko że sprzedawca wprowadza w błąd piszsząc że jest to Cree Q5 i pokazując zdjęcie latarki z napisem na obudowie "CREE". Co do odcienia barwy emitowanego światła to nie jest zły. Co mocy światła też jest ok, ale wiecie apetyt rośnie w miarę jedzenia. :grin:
 
 
@GUTEK@ 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 76
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-05-2016, 08:53   

Bo to są całkiem niegłupie latarki. Ja jeszcze w nich wyłączałem tryby, bo zależy jaka się trafiła w jednych przełączanie trybów bylo takie że jak się mignęło latarką to się przełączały a jak się wyłączyło i włączyło ponownie to zawsze był najmocniejszy. Trafiały się jednak takie co zapamiętywały tryb i zawsze kolejne włączenie to był następny tryb i to było wnerwiające.

Tu jest opis jak byś chciał przerabiać: http://devjoe.com/2014/09...pik-sk68-clone/
_________________
www.gutek.com.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 16