Jaka lampka rowerowa?

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
a2711609
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 13:45
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Jaka lampka rowerowa?

Post autor: a2711609 »

Witajcie!!!

Zapewne mój post rozdrażni stałych bywalców, jednak od początku.
Wieczory zaczynają się coraz wcześniej, a radość czerpana z jazdy po lesie przezwycięża te ciężkie warunki. Jak wiadomo do takiej jazdy potrzebne jest odpowiednie oświetlenie. Poczytałem trochę to forum i niestety ogrom informacji jakim zostałem zasypany okazał się zbyt wielki. Nie jestem elektrykiem, elektronikiem, fizykiem itd. i nie do końca rozumiem wszystkie zależności wynikające z praw fizyki. Dlatego proszę o wyrozumiałość i pomoc potrzebie.
Czego oczekuję? Proszę Was drodzy forumowicze o pomoc w wyborze naprawdę mocnej lampki rowerowej. Wiem, że można pójść na łatwiznę i po prostu sobie jakąś kupić, jednak jak dobrze wiemy, te najlepsze są ogromnie drogie, a nie mogę popadać w zbyt wielkie koszty. Dlatego też bardziej byłbym skłonny do lampki własnej konstrukcji. Oglądając różne relację stwierdziłem, że wspaniałym pomysłem jest "dwururka" - ze światłem "drogowym" i "długim". Najlepsze diody to chyba obecnie te XM-L? Więc to na nich miałoby się opierać moje nocne świecenie. Sposób zasilania jest mi obojętny. Chcę porządnego światła na kilka godzin. Włącznik wyprowadzony pod kciuk.
Taka lampka mi się marzy. Nie mogę przeznaczyć na nią zawrotnej ilości pieniędzy. Jestem gotów wydać więcej na elementy niezbędne typu lepsza dioda, a wolałbym oszczędzić tam gdzie się da np. driver mający milion zbędnych funkcji. Nie proszę o szczegółowe tłumaczenie. Proszę jedynie o pomoc w skompletowaniu zestawu, który z pomocą domorosłych majsterkowiczów jakoś złożę. Moje pytania są następujące:
- jaki zestaw części z Waszego doświadczenia byłby odpowiedni (dioda, kolimator, driver)
- jaki byłby najlepszy rodzaj zasilania
- na co musiałbym uważać, tworząc takie dzieło?

Ze swojej strony mogę zagwarantować wielką wdzięczność oraz ewentualną fotorelację z przebiegu prac oraz efektu finalnego.


Dziękuję wszystkim za przeczytanie mego postu, a tym którzy zechcą mnie wesprzeć jestem ogromnie zobowiązany!
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Musiałbyś napisać jakim budżetem dysponujesz a co do tego że są ogromnie drogie to szczerze wcale tak nie jest idzie znaleźć dobry sprzęt za uczciwe pieniądze. Bo czasem jak przeliczysz ceny podzespołów itp to własnoręcznie ta lampka ci wyjdzie sporo drożej
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
a2711609
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 13:45
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: a2711609 »

Ciężko jest mi się odnaleźć w widełkach cenowych. Pytasz ile, odpowiem 200 zł. Tak przynajmniej przypuszczam. Oczywiście wiadomo, że jeżeli będzie coś za 201 zł, no to też. Jestem dość otwarty na wszelkie propozycje cenowe. Najważniejsze dla mnie jest to, żeby lampka dawała właśnie dwa różne snopy światła. Drogowe omiatające na boki, oraz długie świecące wiele metrów przede mną przy szybszych zjazdach np. . Nie mam pojęcia jakie są ceny podzespołów. Patrzyłem orientacyjnie na diody XM-L i soczewki do nich no to wyszło odpowiednio około 20 zł i 4zł. Do tego rozumiem, że jakiś driver, obudowa i kilka kabli. Pytanie tylko co muszę mieć, żebym był zadowolony.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Chyba w zupełności by wystarczyła latarka na XM-LT6 z reflektorem SMO i sądzę że nawet w trybie ok 1.2A -1.4A w diodę by w zupełności stykło
Zasięg w małej obudowie klasy SF L2 to jakieś 60 metrów sporej ilości światła
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
a2711609
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 13:45
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: a2711609 »

Reflektor SMO oraz klasa tej obudowy nic mi nie mówi. Rozumiem, że dioda to ta: http://www.maritex.com.pl/pl/shop/produ ... /1/backurl
To jest propozycja dla światła długiego? Rozumiem, że do drogowego powinienem zmienić i diodę i reflektor czy wystarczy wymienić reflektor żeby było dobrze?
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

a2711609 pisze:Reflektor SMO oraz klasa tej obudowy nic mi nie mówi
To jest gładki reflektor zwiększający zasięg kosztem widocznej różnicy w przejściu miedzy światłem na boki a do przodu
a to tego typu obudowa: http://www.solarforce-sales.com/product ... =44&id=235
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
a2711609
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 13:45
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: a2711609 »

Czyli reasumując kupuję:

- diodę z podanego wcześniej linku
- reflektor SMO (jeżeli możesz podać jakiś link do tego typu reflektora najlepiej z maritexu)


Czy mogę zastosować obudowę z jakiegoś profilu alu?
Do tego jakiś driver?
I czy będę miał dwie różne długości światła z jednej lampki czy jednak lepiej zrobić "dwurukę"?
Zasilanie jak rozumiem na akumulatorki?
ODPOWIEDZ