Rower elektryczny - alternatywny środek transportu ;)

....nie pasujące gdzie indziej...
tisher
Posty: 510
Rejestracja: niedziela 18 paź 2009, 15:11
Lokalizacja: Żywiec

Rower elektryczny - alternatywny środek transportu ;)

Post autor: tisher »

Hejka, skoro i tak większość z Was wozi w rowerze po 20Ah zasilania dla lampek...
Wiem, że większość osób nie wie, że takie coś istnieje, ale na pewno chętnie się dowie.
Można bardzo łatwo przerobić sobie swój rower na napęd elektryczny. Dokładamy silnik, akumulatory i baterie i jazda. Parametry/osiągi/zasięg jest zależny od wybranych elementów, użytych sposobów i zastosowanych rozwiązań, ale ogólnie. Rower ma normalną manetkę jak w motocyklu lub skuterze (choć wygodniejsza jest tzw "kciukowa").

Zalety:
- prostota wykonania w jedno popołudnie
- ogromna mobilność takiego roweru
- dynamika jazdy - nawet do 70km/h :P (zależy od zastosowanych elementów)
- zasięg nawet do 50km (zależy od wybranych akumulatorów)
- tylko ~1zł/100km jazdy

Zaletą budowy własnego roweru elektrycznego względem zakupu już gotowego jest:
- możliwość jazdy na samym silniku (tak jak na motocyklu)
- mamy całkowity wpływ na finalne osiągi
- cena nawet 3x niższa przy takich samych parametrach jazdy.

Polecam szczególnie do załatwiania spraw na mieście i do dojazdów do pracy - przy 6zł/l benzyny i ropy - taki rower potrafi cały zwrócić się w pół roku.

Jako przykład:

Prędkość maksymalna - 65km/h
Zasięg przy pełnej prędkości ~35km (z aku 15Ah)
Zasięg przy prędkości ~30km bez pedałowania: 70km (z aku 15Ah)
Zasięg ze wspomaganiem pedałowania - ~150 km przy 30km/h (z aku 15Ah)
Zasilanie: 60V 15Ah LiPo 16s3p

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek

Polecam się zainteresować tematem, bo warto :)
Ostatnio zmieniony środa 05 mar 2014, 12:40 przez tisher, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
pier
Posty: 1467
Rejestracja: poniedziałek 21 lut 2011, 09:02
Lokalizacja: Biłgoraj-Sól

Post autor: pier »

Jak ładujesz taki pakiet :shock: ?
tisher
Posty: 510
Rejestracja: niedziela 18 paź 2009, 15:11
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tisher »

Normalnie, Accucell 8 z balanserem.
Rozpinam pakiet z 16s1p na 4s4p i wszystko ładuję równolegle. No prościej się już nie da :P
Ostatnio zmieniony piątek 06 lip 2012, 16:40 przez tisher, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Motyla noga, ale te 4 pakiety to kosztują ok. 500 -1000zl (nie widać prądu rozładowania na zdjęciu).
To ja już wolę pedałować :mrgreen:
tisher
Posty: 510
Rejestracja: niedziela 18 paź 2009, 15:11
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tisher »

Kolego, 4 pakiety kosztowały 270zł + przesyłka :) (jak się kupuje w kilka osób to wysyłka jest tania)
LINK do sklepu
Zresztą zawsze można użyć aku żelowe albo 18650, są za parę zł/szt na allegro.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Z tego co widzę, to masz kupny 500W montowany w piastę. Gdzie i w jakiej cenie się zaopatrzyłeś w niego?
Fajne są takie silniki, ale kiedyś jak się za nimi rozglądałem to ceny powalały. Teraz nie bardzo się orientuję :)
Pozdrawiam
tisher
Posty: 510
Rejestracja: niedziela 18 paź 2009, 15:11
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tisher »

silnik http://nexun.pl/sklep/silniki-elektrycz ... -10x6.html
sterownik 1500W 60V http://nexun.pl/sklep/38-sterowniki-kontrolery
baterie - 4x 14.4V/5Ah (w sumie 60V 5Ah) - ~270zł (link)
ładowarka - ~65zł (link)
wolnobieg 9 rzędowy nakręcany, bezpieczniki, przewody, sakwa - 100zł
Ostatnio zmieniony środa 05 mar 2014, 12:24 przez tisher, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cudny
Posty: 505
Rejestracja: czwartek 25 sie 2011, 16:13
Lokalizacja: Zagórze/Kraków

Post autor: cudny »

1200zł, da się przeżyć...

tisher, naprawdę wyciągasz na tym 65km/h????
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Dzięki bardzo. W pierwszym temacie pisałeś o 10Ah :wink:
upek
Posty: 347
Rejestracja: wtorek 17 mar 2009, 21:55
Lokalizacja: Lubań

Post autor: upek »

Jakim cudem zapłaciłeś za te akumulatory 270zł?

22*4=88$
wysyłka=30$
razem:118$

Zakładając optymistycznie 3,3zł/USD wychodzi 389zł, + podatek 23%= 478zł

Coś źle liczę czy masz jakieś mega rabaty u Chińczyków?
tisher
Posty: 510
Rejestracja: niedziela 18 paź 2009, 15:11
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tisher »

DNF
Po prostu na stałe mam 5Ah bo to mi wystarcza na dojazdy do pracy i powroty i jeszcze na masę spraw, które codziennie muszę służbowo załatwiać na mieście.

Upek.
Ja nie piszę ile Ty zapłacisz, tylko ile ja zapłaciłem, kurs się zmienia to i ceny się trochę zmieniają.
W lutym-marcu miałem kurs ~3.15 i cenę 21$/szt (->>>>>>> http://rc-buddy.com/buddyprice.php ) więc wyszło mi jakieś 270 + przesyłka, którą jak wspominałem najlepiej rozdzielić na wspólny zakup ze znajomym. Zresztą co za różnica 50zł w tą czy w tamtą stronę - i tak 300% taniej niż u nas.
Dolar teraz dość drogi, to oczywiste, ale kto by się chciał zainteresować to widzi, że kurs spada codziennie.

Aha, i chyba nigdy nie kupowałeś w tym sklepie.? Tak więc podpowiem - sam deklarujesz wartość przesyłki co zmniejsza ryzyko należności celnych znacznie (1 na 10 w moim przypadku).

cudny:
tak, maksymalnie 62-65km/h
do 55km/h rozpędza się w 5-6 sek (szybciej, niż większość skuterów) ale takim sprzętem szybko się nie jeździ bo strach już, a poza tym im wolniej jedziesz tym dalej zajedziesz (opory powietrza i takie tam)
Ostatnio zmieniony piątek 06 lip 2012, 16:41 przez tisher, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cudny
Posty: 505
Rejestracja: czwartek 25 sie 2011, 16:13
Lokalizacja: Zagórze/Kraków

Post autor: cudny »

I tak nie wierzę, że rozbujasz ten rower nawet do 60km/h na prostej drodze z normalnym człowiekiem "na pokładzie".
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
Perszing1800
Posty: 91
Rejestracja: środa 14 mar 2012, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Perszing1800 »

Licznik na rowerze jest,krótki filmik z jazdy i sprawa wyjaśniona,no chyba że źle skalibrowany;).
Nie popełnia błędów ten co nic nie robi.

http://www.ermail.pl/link/ejYJ2XAjJCNNm ... 7Aj2YTjljX
tisher
Posty: 510
Rejestracja: niedziela 18 paź 2009, 15:11
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tisher »

Udowadniać czegoś tam nie ma potrzeby. Będziesz kalkulować projekt wybierając odpowiednie komponenty to użyjesz noty z danymi technicznymi, są wykresy RPM/Volty, średnice kół itp itd. Nie ma żadnej niewiadomej. Można przewidzieć z dokładnością bardzo dużą w jakich warunkach jak się pojedzie. Sprzedawca konkretnego silnika z powyższego projektu ładnie opisuje parametry pracy w przedziale 36-80km/h.
A to, że nie chce się zerknąć, no cóż :)
Poza tym nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie robić fotki licznika trzymając jedną ręką kierownicę przy takiej szybkości. Nie dość, że to niebezpieczne, to jeszcze, z tego co widzę 'licznik zapewne będzie rozstrojony'... :roll:
Awatar użytkownika
cudny
Posty: 505
Rejestracja: czwartek 25 sie 2011, 16:13
Lokalizacja: Zagórze/Kraków

Post autor: cudny »

Wiecie dlaczego nie wierzę? Bo fotka licznika jest zrobiona gdy rower stoi w miejscu. Ma zapewne podniesione koło tylne. Skoro maksymalna prędkość wynosi 65km/h i to ta prędkość widnieje na liczniku, w momencie gdy rower stoi w miejscu, to przy obciążeniu spadnie do maaaksymalnie 35km/h. Takie jest moje zdanie. Nie mówię, że mam rację, ale "tak mi się wydaje" :) Gdybyś zmierzył prędkość koła skutera, który normalnie pod obciążeniem ciągnie te 50km/h to by wyszło 90km/h :P Tylko, że skutery mają zapewne pomiar prędkości na przednim kole.
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
ODPOWIEDZ