www.swiatelka.pl
...czyli forum miłośników światełek... ;-)

Lampki rowerowe - Moje rowerowe spojrzenie na mroczny świat

ElSor - 30-10-2013, 23:35
Temat postu: Moje rowerowe spojrzenie na mroczny świat
Temat zakładam, żeby pokazać moją wizję oświetlenia sobie drogi przed rowerem w sposób pozwalający czerpać przyjemność z jazdy po zmroku a jednocześnie zapewniający bezpieczeństwo sobie i innym użytkownikom drogi czy też ścieżki.
W roli głównej:
2x Convoy S2 z kolimatorami 30° na uchwytach obrotowych, sterownik 2100mA
1x Convoy S3 z kolimatorem 15°, sterownik 2800mA
1x Convoy S4 z fabrycznym reflektorem, sterownik 2800mA, start zawsze od najmocniejszego trybu
Diody XM-L/XM-L2 ciepłe (okolice 4000-4500K).

S2 rozstawione są na boki, S3 świeci pomiędzy nimi, natomiast S4 pełni rolę świateł długich. Możliwe, że kiedyś C8 zastąpi S4 by dać odrobinę więcej zasięgu. Jeśli chodzi o światła krótkie utworzone przez 2szt S2 i 1szt S3 są ustawione tak, aby nie razić nikogo z przeciwka i jak się okazuje w tej roli kolimatory spisują się znakomicie dając przy okazji jednolity snop światła. Szerokość świecenia na boki pokrywa mniej więcej kąt widzenia ludzkiego oka a rozstawiając bardziej boczne S2 świecimy "z zapasem".

Pisać można dużo ... zdjęcia powiedzą wszystko (ISO 1600 F/3.5, 1/10s):
Lewy i prawy Convoy S2


Oba razem:


Między nimi świeci jeszcze Convoy S3:


A razem powyższe (krótkie) świecą tak:


Jako dopełnienie całości jest jeszcze Convoy S4 robiący za światła długie i upominacza kierowców:


Wszystkie 4 latarki w akcji:



Słowem zakończenia.
4 diody XM-L świecące na najniższych trybach (5%) pozwalają na bezpieczną jazdę po lesie nawet gdy jedzie się na 2 rowery i druga osoba nie ma świateł włączonych. Tryb drugi pozwala poszaleć rowerem w lesie, pełna moc wg mnie jest dla szpanu ;-)

W pewnych sytuacjach przydaje się jeszcze szersze światło - mając obrotowe uchwyty pod S2 można sobie pozwolić na ich rozchylenie zyskując na szerokości tracąc delikatnie jednolity rozkład światła (na żywo nie jest to widoczne tak bardzo jak na zdjęciu) (ISO100, F/3.5 1s, czyli o 1EV ciemniejsze niż powyższe):

(do auta/bloku jest ok 50m)

Można oczywiście zmienić kolimator w S3 również na szeroki ale myślę, że wąski i zarazem mocniejszy strumień dokładnie przed rowerem jest bardziej pożądany niż brak tych ciemniejszych obszarów.

marmez - 31-10-2013, 19:53

Bardzo ładna wizja :) ale piszę głównie z pytaniem (trochę nie na temat). Jakie (skąd?) kolimatory stosujesz i jak rozwiązujesz problem montowania ich w S2/S3? bo rozumiem, że kolimatory są krótsze niż oryginalny reflektor... chyba, że się mylę. :)

Pozdrawiam, marmez

ElSor - 31-10-2013, 20:08

Kolimatory z FT za niecałego $/szt. Są krótsze niż refy S2 i S3 i dlatego (obecnie) mam podłożone plastikowe dystanse pomiędzy szybkę a kolimator - 2mm w S3 i 5mm w S2. Finalnie myślę dać dystanse miedziane pomiędzy diodę a pigułę (oczywiście lutowane, nie klejone) i wywalić szybki.

Linki do kolimatorów:
https://www.fasttech.com/product/1144800
https://www.fasttech.com/product/1187501

marmez - 31-10-2013, 20:21

ElSor, Dzięki! Nie pomyślałem o tym, że przy tych kątach kolimatorów, to to, że są te kilka mm w głębi nie powinno odcinać dużo światła (albo nic).

Pozdrawiam, Kuba

ElSor - 31-10-2013, 20:26

Wg moich obserwacji umieszczenie ich wgłąb latarki (kolimator 30° jakieś 7mm w środku S2) nie ma wpływu na szerokość świecenia. Nawet pomiary metrem na ścianie szerokości światła potwierdzają, że 30° świeci dokładnie 2x szerzej niż 15°.
Zbychur - 31-10-2013, 21:34

ElSor napisał/a:
myślę dać dystanse miedziane
,

Dokładnie tak robię, z pręta miedzianego dotoczone idealnie dopasowane pastylki, wystające 4,5 mm nad pigułę. Pozwala to dodatkowo na ciaśniejsze usadowienie akusa. Ewentualnie, jak zrobiłem w jednym przypadku, nowa wyższa piguła z aluminium (bo akurat taki materiał miałem pod ręką), z głębszym zatoczeniem na driver i można standardowym pierścieniem driver z AMC z dwóch stron spokojnie przykręcić. Ale jest to operacja wymagająca więcej zachodu (jak mawiał mój Św. P. Majster - "roboty kupe nima, jyno tygo pi.......nia) :mrgreen:

max4max - 06-01-2014, 21:57

Jak się przy okazji wyjaśniło:

ElSor napisał/a:
4 diody XM-L świecące na najniższych trybach (10%)


Fabryczne sterowniki mają z tego co wiem 5% i jak Kolega pomierzył to w tym przypadku również, co zdecydowanie wydłuża czas pracy na jednym zestawie ogniw :)

P.S. Kolega @ElSor edytował opis :)

ElSor - 06-01-2014, 22:28

max4max napisał/a:
Fabryczne sterowniki mają z tego co wiem 5% i jak Kolega pomierzył to w tym przypadku również, co zdecydowanie wydłuża czas pracy na jednym zestawie ogniw :)

Co nie zmienia faktu, że mi te 5% zupełnie wystarcza do normalnej jazdy po lesie, tyle, że od jakiegoś czasu zamiast S4 mam C8 jako "długie". Zdjęć nowych nie mam niestety. Zmieniło się tylko to, że mam większy zasięg i kierowcy chyba szybciej zmieniają światła po "upomnieniu" :twisted:

A 10% na LO mam w S4 i C8 i pewnie dlatego uprzednio wpisałem te wartości jako domyślne ;)
S4 i C8 ma także tą zaletę, że zawsze starują od HI

Gluter - 15-01-2014, 15:23

Na zdjęciu widać nawigacje czy telefon?
ElSor - 15-01-2014, 15:26

Nawigacja Garmin Oregon 450 na podświetlaniu poniżej 50%. Uchwyt firmy RAM MOUNT.
Kuras77 - 17-01-2014, 14:00

Podoba mi się ten zestaw głównie z powodu szerokiej wiązki świetlnej i możliwości łatwej jej regulacji. Jednak nie do końca wierzę w fakt nieoślepiania podczas jazdy na światłach krótkich z dwóch powodów: po pierwsze ich moc jest przeogromna, moim zdaniem niewspółmierna do potrzeb - ja osobiście jeżdżę na "krótkich" może przez 20% swoich wycieczek zazwyczaj kiedy wracam z lasu do oświetlonego miasta. Odwrotnie jak to ma miejsce podczas jazdy samochodem na rowerze rzadko spotyka się innych rowerzystów przemierzających po zmroku las. Dlatego uważam, że światła krótkie powinny być raczej dopełnieniem głównych niż podstawą.
Po drugie kolimatory nie mają ostrego odcięcia światło/cień co jest podstawowym warunkiem by mówić o użytecznych światłach "krótkich".
Jest jeszcze kilka innych minusów używania wielu latarek jako świateł rowerowych - problem z szybką wymianą akumulatorków oraz zapewne zabawa z wyjmowaniem i ponownym zakładaniem latarek w czasie wyskoku np. do sklepu. Przełączanie między oboma rodzajami świateł też nie jest szybkie i wygodne co jest istotne gdy nieoczekiwanie spotka się na trasie np. nieoświetlonego pieszego.. Plus za to, że użyte latarki są małych rozmiarów.

Powyższe to są oczywiście moje uwagi wynikające z własnej specyfiki jazdy, które właścicielowi owych latarek mogą nie przeszkadzać tak więc jeszcze raz gratuluję mocarnego oświetlenia :)

PS.
Garmin Oregon wymiata - mam 550 i sobie go chwalę :)

ElSor - 17-01-2014, 20:57

Kuras77 napisał/a:
Jednak nie do końca wierzę w fakt nieoślepiania podczas jazdy na światłach krótkich z dwóch powodów: po pierwsze ich moc jest przeogromna,

Moc na 100% jest dla szpanu, jak już wcześniej pisałem, bo gdy jeżdżę samotnie to mam włączony tryb 5%. W lesie rzeczywiście same krótkie są bardzo niewygodne i włączam zawsze dodatkowo C8 / S4 pracującą jako światło długie.
Kuras77 napisał/a:
Po drugie kolimatory nie mają ostrego odcięcia światło/cień co jest podstawowym warunkiem by mówić o użytecznych światłach "krótkich".

Moje kolimatory może nie ucinają światła jak żyletka ale chyba jest podobne odcięcie jak w reflektorach samochodowych (wieczorem zrobię kilka zdjęć). Latarki od krótkich mam ustawione jak na zdjęciach i w lesie bez włączonych długich praktycznie nie jestem w stanie zauważyć tego w co mogę przywalić głową będąc powiedzmy z 3-5m od tego. Także potwierdza to dodatkowo fakt niewielkiej ilości światła mogącego oślepiać.
Kuras77 napisał/a:
problem z szybką wymianą akumulatorków
Nie istnieje taki problem - 5% mocy to ponad 20h świecenia :razz: a akusy mam świeże przed każdym dłuższym wypadem.
Kuras77 napisał/a:
zabawa z wyjmowaniem i ponownym zakładaniem latarek w czasie wyskoku np. do sklepu
Poza ceną zakupu całości to chyba największa bolączka takiego rozwiązania.
Kuras77 napisał/a:
Przełączanie między oboma rodzajami świateł też nie jest szybkie i wygodne co jest istotne gdy nieoczekiwanie spotka się na trasie np. nieoświetlonego pieszego..

Ja akurat nie przełączam rodzaju świateł tylko w zależności od potrzeb włączam i wyłączam C8/S4 ew koryguję jego ustawienie i bocznych S2.
Kuras77 napisał/a:
Plus za to, że użyte latarki są małych rozmiarów.
Małe ale ich łączną wagę czuć wyraźnie na kierownicy niestety :mad:

[ Dodano: 17 Styczeń 2014, 20:43 ]
Kolimator 30°:

Kolimator 15°:


Jak widać na zdjęciach powyżej (mam nadzieję) kolimator 30° poza głównym promieniem praktycznie nie daje światła na boki i ma dosyć wyraźną granicę światła. Kolimator 15° natomiast poza spotem o takim właśnie kącie daje jeszcze spila o kącie 30°. Tutaj odcięcie spila nie jest już tak wyraźne ale możliwe do wyznaczenia i takiego ustawienia, by nie razić nikogo jadącego czy idącego naprzeciwko.


Zdjęcia po lewej mają parametry: ISO 200, F/3.5, 1/2s. Każde następne to czas o połowę krótszy od poprzedniego (ostatnie 1/125s), czyli każde kolejne zdjęcie to 1EV mniej. Można sobie zatem zobaczyć ile można "uzyskać" światła tylko podkręceniem parametrów ekspozycji aparatu.

[ Dodano: 17 Styczeń 2014, 21:14 ]
Convoy S4 - ref oryginalny z szybką o 98% przepuszczalności:


Convoy C8 - reflektor OP

ElSor - 16-06-2014, 12:51

Ostatnio zacząłem nieco modzić przy zestawie i poza przeprogramowaniam driverów zmniejszyłem max prąd w S3 na 2,45A, oskalpowałem LEDa w S4 oraz zmieniłem w S3 soczewkę na owalną o nieznanych parametrach.

S4 obecnie świeci tak na pełnej mocy:

S3 z soczewką owalną na 30% mocy + 2xS2 z kolimatorami 30 stopni na 8% mocy:

Oraz wszystko powyższe na raz:


ISO 400, 1s, F/3.5, WB - światło słoneczne, 28mm

Na koniec, jako ciekawostka, czołówka ArmyTek Wizard warm 70° na pełnej mocy:


Soczewka owalna jaką posiadam może i ładnie świeci ale strasznie dużo światła daje poza spotem. Praktycznie nie da się jej ustawić tak, żeby nie raziła ale za to w terenie spisuje się znakomicie. Odcięcie światła można poprawić przysłoną choćby z taśmy izolacyjnej i wtedy powstaje wyraźne odcięcie światła. Chwilowo powracam do soczewki 15° i czekam na dostawę innych owalnych.

ologda - 16-06-2014, 13:19

Ale to "ma kopa" naprawdę fajny , mocny zestaw.

Tylko pozazdrościć :-)

Misiek_86 - 16-06-2014, 14:38

Zestaw niezły, zastanawia mnie jak by spisał się przy tym Solarstorm X2/X3
ElSor - 16-06-2014, 15:32

michal13031986 napisał/a:
zastanawia mnie jak by spisał się przy tym Solarstorm X2/X3
Nawet zmodowany na najlepszych komponentach nadal oświetlał by tylko obszar przed rowerem, bez oświetlenia pobocza.
ologda napisał/a:
Tylko pozazdrościć :-)
Nie ma czego. Nie jeden latarkoholik ma pokaźniejszą kolekcję i to droższych latarek. Wystarczy "skopiować" pomysł i zamontować latarki na rowerze.
Misiek_86 - 16-06-2014, 15:40

Czyli niedługo u mnie na kierownicy pojawi się do przetestowania zestaw 2xS2 i C8
Joachim - 16-06-2014, 17:17

Ja na razie przetestowałem zestaw S2 ze sterownikiem ElSora + C8 ref OP + C8 ref SMO. Zacnie oświetla to drogę (nie jeżdżę w mieście ), i choć może wystarczyłaby C8 z refem texturowanym, to druga z SMO bardzo ładnie doświetla daleko środek. Puszczone wszystkie 3 sztuki na max powodują, że muchy wpadają na zęby :)
ElSor - 16-06-2014, 17:46

Widać na przykładzie, że każdy lubi coś innego. C8 XM-L2 SMO ładnie, daleko, daje ale na rowerze zupełnie mi nie przypasował, bo czułem się jakbym oświetlał sobie drogę laserem. Te same C8 ale po zmianie refa na OP już dało lepsze efekty i czasem je zakładam (jak np gdzieś zapodzieję S4) ale wolę jednak oskalpowaną XM-L2 w Convoyu S4, która świeci jeszcze delikatnie szerzej i można powiedzieć, że idealnie do moich potrzeb. C8 obecnie dokładam jako 5tą latarkę ale to już bardzo sporadycznie, bo muszę zdjąć nawigację z kierownicy, żeby wszystko zmieścić. Waga latarek też już nie gra roli, po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)
Misiek_86 - 16-06-2014, 19:08

Z jaką Ty prędkością jeździsz?
ElSor - 16-06-2014, 21:07

Do 50km/h w nocy po leśnych ścieżkach ale zazwyczaj w okolicy 25-30km/h.
Misiek_86 - 16-06-2014, 21:53

to wszystko wyjaśnia, bo mi tak do 15-20km/h wystarcza S2. Ale pewnie niedługo to zmieni się ;)
Joachim - 16-06-2014, 22:28

Tego Convoya C8 OP kupiłem dla kolegi, który ma ją ode mnie wziąć w lipcu, ale już widzę, że będzie trzeba kupić mu coś innego, bo polubiłem to światełko :)
ElSor, 5 latarek na kierownicy brzmi ciekawie, będę musiał to kiedyś przetestować. W chwili obecnej brak mi chyba jednego uchwytu do realizacji :)
Na razie zestaw S2 OP + C8 OP pasuje mi najbardziej, ale myślę już o zakupie kolejnej S2, a nawet dwóch. Myślę, że wtedy przypasuje mi inna kofiguracja :)

ElSor - 17-06-2014, 06:52

Joachim de Vett napisał/a:
Na razie zestaw S2 OP + C8 OP pasuje mi najbardziej
Jeżdżąc do pracy, po znanej na pamięć drodze, starcza mi S4 włączona na niskim trybie ew na strobo (zaznaczenie swojej obecności) i C8 odpalana tylko, gdy auto z przeciwka jedzie na długich.
ologda - 17-06-2014, 07:26

ElSor napisał/a:
po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)


To chyba rekord :-)
czy ktoś przebije 140 aku na rowerku ??

marmez - 18-06-2014, 22:19

ologda napisał/a:
ElSor napisał/a:
po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)


To chyba rekord :-)
czy ktoś przebije 140 aku na rowerku ??
145 :razz: bo 5 w latarkach :D
ElSor - 06-07-2014, 23:57

No i znów pomodziłem troszkę oświetlenie :razz:
Już chyba ostatecznie mam to, co mi najbardziej odpowiada.
1x Convoy S4 XM-L2 T5 5B1 + SinkPad + skalp, 2,8A w max, szybka AR 98-99%
2x Convoy S2 XM-L T5 5C + kolimatory owalne, 2,1A w max

Parametry zdjęć: ISO400, 1s, F/3.5 WB - światło dzienne

Lewy / prawy S2 @ 350mA (ok 15%) - aparat na siodełku:


Oba razem - aparat na siodełku / aparat lekko za rowerem na wysokości klatki piersiowej:


Convoy S4 @ 2,8A - aparat na siodełku / aparat lekko za rowerem na wysokości klatki piersiowej:


Wszystkie powyższe na raz - aparat na siodełku / aparat lekko za rowerem na wysokości klatki piersiowej:




Na koniec jeszcze, dla porównania 1x S2 z soczewką owalną @ 2,1A:


Convoy S3 XM-L2 T5 5B1 @ 2,45A + kolimator 30°:


ArmyTec Wizard 70° Warm @ max:


SolarStorm SC02 z diodą XM-L2 (nawet nie wiem jaki model dokładnie) na SinkPadzie:


Słowem zakończenia.
Zostawiam finalnie 3 latarki na kierownicy (zamiast 4 początkowo). Światła jest na tyle dużo i świeci na tyle szeroko, że wystarczy spokojnie do szybszej jazdy po lesie. Przy owalnych S2 już nie widzę potrzeby grzebania, może ew do S3 założę kolimator 15° i zastąpi obecnego S4 w roli świateł długich. Może też zamiast S3 na 1 diodzie wrzucę moduł 3xNichia ale to dopiero, gdy przyjdzie podłoże Noctigon.
Ktoś też patrząc na zdjęcia może powiedzieć, że 2 owalne nie świecą szerzej niż 1 - w rzeczywistości mimo odsunięcia się od roweru na odległość długości ręki i obiektywu o ekwiwalencie 28mm, nie byłem w stanie ując tego lepiej ale 2 świecą wyraźnie szerzej, bo są skierowane nieco w bok (na obrotowych uchwytach).

AZA - 10-10-2014, 13:34

Witaj, trochę odgrzeję temat :-)
W Twoich modyfikacjach napisałeś, że założyłeś kolimatory owalne do S2.
Czy to są kolimatory 20x60 ?

ElSor - 10-10-2014, 14:05

Prędzej 15-20x90 ale to bym musiał zmierzyć, bo nie mają tego parametru sprecyzowanego przez producenta.
Pykacz . - 14-10-2014, 15:47

ologda napisał/a:
ElSor napisał/a:
po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)


To chyba rekord :-)
czy ktoś przebije 140 aku na rowerku ??


Ja mam tylko 96szt ale za to Li-po Turnigy 5000mAh każda . I trochę 18650 "pochowane" w latarkach na kierownicy . :lol:

ElSor - 14-10-2014, 16:12

Pykacz . napisał/a:
Ja mam tylko 96szt ale za to Li-po Turnigy 5000mAh każda
Objętościowo i cenowo Turnigy wychodzą gorzej, nawet niż 18650 o pojemności 2,2Ah ;) Pakiety, które nabyłem, od razu poszły do odsprzedaży. :razz:
Pykacz . - 14-10-2014, 16:51

ElSor napisał/a:
Pykacz . napisał/a:
Ja mam tylko 96szt ale za to Li-po Turnigy 5000mAh każda
Objętościowo i cenowo Turnigy wychodzą gorzej, nawet niż 18650 o pojemności 2,2Ah ;) Pakiety, które nabyłem, od razu poszły do odsprzedaży. :razz:

Rozważałem te Samsungi ale ostatecznie zapotrzebowanie na moc wygrało i zdecydowałem się na te Turnigy . Jak wiadomo nie ma nic za darmo i większa gęstość energii jest kosztem wydajności prądowej na której bardziej mi zależało . W tej chwili moje aku teoretycznie jest w stanie dać 400A do całkowitego rozładowania i 600A przez 30sek czy 1 min . By to samo dały te Li-iony to musiało by ich być przyczepka a to ani tanie by już nie było ani lekkie czy małe . :mrgreen:
Co do oświetlenia to poważnie zastanawiam sie czy by nie zrezygnować z latarek będących obecnie na kierownicy ( UF C8 z XM-L T6 i iTP R01 z XP-G S2) na jakieś lampki typowo rowerowe (mocowane na stałe ) z jakimiś soczewkami , kolimatorami itp. Nigdy nie miałem z czymś takim do czynienia (kolimatory , soczewki) więc podchodzę do tego jak pies do jeża . Jest coś takiego sensownego co warto wziąć i nie przepłacić przy okazji ?

Edyta:
Właśnie dotarły kolejne 8szt Turnigy 4s1p czyli razem 32 cele po 5Ah każda . :lol: Bo jak wiadomo prądu nigdy za wiele . :grin:

ElSor - 14-10-2014, 17:05

No ja przy przyśpieszaniu wykorzystuję jakieś 20% max wydajności mojego pakietu. Przy V-max czy też spokojnej jeździe 10%.
Nie wiem czy znajdziesz coś typowo rowerowego o mocy > 1000lm w ludzkiej cenie (nie wspominam o x2 i x3 dostępnych np na forum arbitra, bo to ani nie są typowo rowerowe a tym bardziej nie są dobre bez przeróbek typowo mechanicznych).
Zaletą przerobionych lampek ręcznych na kierownicy jest na pewno możliwość dowolnego wręcz kształtowania światła i dobranie takiego rozkładu, że w każdych warunkach pojedziesz pewnie i w zgodzie z pozostałymi uczestnikami ruchu. Typowo rowerowe, z tego co widziałem, oświetlają bardzo wąsko, jak dla mnie a ja lubię widzieć po bokach, gdzie jest jakaś ścieżka/uliczka i co mnie chce wystraszyć :razz: Przy prędkościach do 50km/h 3 latarki mi wystarczają zupełnie i nawet poniżej 100% mocy każda.

Pykacz . - 14-10-2014, 17:12

No tak to Tobie takie Li-iony to akurat . Ja potrzebuję czegoś co podoła przy 160A poboru w szczycie i by jeszcze trochę zapasu było by aku nie dostawało za bardzo po ogonie .
Co do oświetlenia i jego kształtowania to ostatecznie mogę pozostać przy latarkach ale czy są jakieś takie "mocne" uchwyty by raz ustawiona latarka już tak została ? Jakieś metalowe? Coś w rodzaju montażu do lunet do broni ? Takie wiesz ustawić , przykręcić i zapomnieć . Oczywiście też za akceptowalną cenę .

ElSor - 14-10-2014, 17:21

Te najtańsze mocno przykręciłem na suchą i czystą kierownicę i są na swoim miejscu. Na chama umiem je przestawić ale podczas jazdy nic się nie przestawia samo. Jak się guma/plastik naciągnie i chodzą lekko to dokręcam je mocniej (może 1-2x/sezon).
side - 18-12-2015, 16:34

Cześć. Piszę do Ciebie, ponieważ rzucił mi się w oczy Ozimek, a ja jestem z opolskiego (dokładnie Niemodlin) i tak jakoś wyszło :) Mam pytanie, bo szukam lampki dla siebie, a nie chcę przez pw, szanując ideę forum, żeby najpierw tworzyć "wiedzę powszechną" :)

Planuję pojeździć rekreacyjnie po lesie po zmroku, jak synek pójdzie spać. Do tej pory robiłem to przy świetle czołówki Petzl Myo,ale nic w tym przyjemnego: zimna barwa, złe kąt świecenia, w ogóle b. męczące dla oczu. Dlatego szukam czegoś na kierownicę. Wstępnie wykombinowałem Convoya S2+ na diodzie XM-L2 4C z kolimatorem 20x60. Do tego dwa ogniwa i ładowarka.

Nie będę jeździł szybko, w nieznanym terenie. Wiem, że może być mało taka jedna lampka, ale nie mam za dużo pieniędzy i wiem, że od czegoś trzeba zacząć. Chyba, że w tej cenie wziąć Nitefighter a BT40S Cree XP http://www.gearbest.com/b.../pp_180805.html ?

Jak to widzisz?

ElSor - 18-12-2015, 16:40

Do rekreacyjnej jazdy 1000lm spokojnie wystarczy i ważniejsze jest dobre rozłożenie światła niż jego nadmierna ilość skierowana po prostu do przodu. Dużo przyjemniej jeździ mi się na swoich szeroko rozstawionych w trybach dających ~300lm niż z 1 świecącą na wprost z mocą 1000lm.
S2+ z owalnym światłem będzie dobry na początek jako jedyne światło do jazdy rekreacyjnej, za czasem będziesz mógł dołożyć S2, żeby czuć się pewniej przy wyższych prędkościach i móc szybciej przewidywać nadchodzące sytuacje na ścieżce.

side - 18-12-2015, 17:04

Dzięki za odpowiedź.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group