Czy można podłączyć palniki xenonowe 35W do przetwornicy 55W

...wszystko związane z lampami wyładowczymi, HID i nie tylko...
misioCG
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 04 maja 2014, 07:10
Lokalizacja: Ireland

Czy można podłączyć palniki xenonowe 35W do przetwornicy 55W

Post autor: misioCG »

Witam

Czy można podłączyć palniki xenonowe HID 35W do przetwornicy 55W? Jaki będzie tego efekt?
Czy są palniki xenonowe H7 HID o mocy 55W ?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Można. Zmniejszy się wówczas dość znacznie trwałość palnika i może występować zmiana koloru światła. Jednak należy pamiętać, że jeśli bawisz się chińszczyzną, to należy uważać.

Dodatkowe pytanie - ta przetwornica to prawdziwe 55W czy takie, gdzie w palnik idzie 30W a przetwornica 20W wytraca na rezystorze czyli taki "oszukiwacz" ?

Czy są palniki 55W -> www.google.pl - są i takie co mają 100W. Ważne jest, aby palniki o większej mocy, miały ceramiczne cokoły.
ILPT
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 134
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

Mam podłączony zwykły palnik 35W pod przetwornice 75W, pomijając wszystkie inne aspekty, rezultat świetlny uważam za rewelacyjny.

Palnik 75W (w ceramice) też się przewinął, jednak wydaje się, że ze względu na większą bańkę wyładowczą/ dłuższy łuk ciężej się go skupia.

W razie czego tutaj opisywałem efekt:

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15247
misioCG
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 04 maja 2014, 07:10
Lokalizacja: Ireland

Post autor: misioCG »

skaktus pisze:Można. Zmniejszy się wówczas dość znacznie trwałość palnika i może występować zmiana koloru światła. Jednak należy pamiętać, że jeśli bawisz się chińszczyzną, to należy uważać.

Dodatkowe pytanie - ta przetwornica to prawdziwe 55W czy takie, gdzie w palnik idzie 30W a przetwornica 20W wytraca na rezystorze czyli taki "oszukiwacz" ?

Czy są palniki 55W -> www.google.pl - są i takie co mają 100W. Ważne jest, aby palniki o większej mocy, miały ceramiczne cokoły.

no i się stało, ogólnie świeci rewelacyjnie, bardzo mi się podoba, mam palniki z metalową podstawą i ceramiczna tuleja trzymająca bańkę o mocy 35w
założyłem do tego przetwornice 55w na pewno chińskie ale czy chińskie czy chińskie chiński ?

a więc włączenie świateł powoduje wykasowanie dziennego przebiegu km i średniego spalania, wyświetlacz po odpaleniu świateł gaśnie na ułamek sekundy a potem znikając te dane

czy idzie się od tego ustrzec przez zamontowanie w obiegu jakiś diody lub elektroniki czy przetwornica do naprawy lub wyrzucenia?


prawie napewno kupię nowy zestaw tylko jaki
Jest tego trochę:
http://www.aliexpress.com/item/1-set-Xe ... 4be651c6c8

Nie wiem które wybrać, czy ktoś ze szanownych forumowiczów ma jakieś pewne przetwornice, dostawcę, sklep firmę czy informację?

A może kupić dodatkowe przetwornice:
http://www.ebay.ie/itm/New-Car-Slim-55W ... Sw5ZBWFmqX


Kurcze, za dużo tego :) :

http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-1-0118
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Wyświetlacz gaśnie, bo zapewne przetwornica na starcie pobiera bardzo duży prąd, do tego stopnia że napięcie znacznie pada poniżej minimum dla elektroniki. Dalej idąc tym tropem, elektronika nie ma podtrzymania i jest taki wynik. Dla przykładu stare przetwornice WellDone o mocy 35W przy starcie (na przetwornicę) pobierały 35A. Dlatego lepiej zamontuj przekaźniki do zasilania przetwornic, bo może się okazać, że jeśli ich fabrycznie ich nie masz, pewnego dnia stracisz w ogóle światła (z hukiem).
ILPT
misioCG
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 04 maja 2014, 07:10
Lokalizacja: Ireland

Post autor: misioCG »

skaktus pisze:Wyświetlacz gaśnie, bo zapewne przetwornica na starcie pobiera bardzo duży prąd, do tego stopnia że napięcie znacznie pada poniżej minimum dla elektroniki. Dalej idąc tym tropem, elektronika nie ma podtrzymania i jest taki wynik. Dla przykładu stare przetwornice WellDone o mocy 35W przy starcie (na przetwornicę) pobierały 35A. Dlatego lepiej zamontuj przekaźniki do zasilania przetwornic, bo może się okazać, że jeśli ich fabrycznie ich nie masz, pewnego dnia stracisz w ogóle światła (z hukiem).
To ma sens :)

Czyli jakie są rozwiązania?
Samochód to Laguna 2, 1,9 dci z 2006 roku więc zakładam że ma przekaźnik odpowiadający za światła. Akumulator jest nowy, ładowanie na poziomie 14V. Światła są automatyczne więc zapalają się po zmierzchu po odpaleniu silnika więc już w tym czasie jest ładowanie z alternatora + akumulator
Czy zmiana na nowy typ przetwornic załatwi sprawę? np na coś takiego:
http://www.aliexpress.com/item/1-set-Xe ... 4be651c6c8

Czy będzie potrzebna zmiana przekaźnika aby działało na tych przekaźnikach?
Ostatnio zmieniony niedziela 24 sty 2016, 10:33 przez misioCG, łącznie zmieniany 1 raz.
misioCG
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 04 maja 2014, 07:10
Lokalizacja: Ireland

Post autor: misioCG »

skaktus pisze:Wyświetlacz gaśnie, bo zapewne przetwornica na starcie pobiera bardzo duży prąd, do tego stopnia że napięcie znacznie pada poniżej minimum dla elektroniki. Dalej idąc tym tropem, elektronika nie ma podtrzymania i jest taki wynik. Dla przykładu stare przetwornice WellDone o mocy 35W przy starcie (na przetwornicę) pobierały 35A. Dlatego lepiej zamontuj przekaźniki do zasilania przetwornic, bo może się okazać, że jeśli ich fabrycznie ich nie masz, pewnego dnia stracisz w ogóle światła (z hukiem).
Napisałem na forum laguny i jeden z forumowiczów napisał że to słaba jakość przetwornicy która daje zakłócenia. że u niego pomógł kondensator 100000uF/35V ale one strasznie drogie są

Ciekawe jest to że po odłączeniu jednej problem nie występuje

zdjęcia przetwornicy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

czy nie ma jakiś dobrych sprawdzonych zestawów HID 55W ?????
studzin
Posty: 546
Rejestracja: sobota 17 kwie 2010, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk/Tczew

Post autor: studzin »

Denso-Koito robi dobre przetwornice 35W na D2S. Gdzieś widziałem moda na zwiększenie mocy przez wymianę rezystora pomiarowego.
misioCG
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 04 maja 2014, 07:10
Lokalizacja: Ireland

Post autor: misioCG »

Czytałem gdzieś że cyfrowe nie sprawiają problemów.
Czy to prawda? Sam nie wiem ale zamierzam się przekonać.
Czy to są takie same jak moje tylko w mniejszej obudowie:
http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... fac8c75ae4
Jaka jest różnica między cyfrowymi a normalnymi?

zamierzam jeszcze zrobić bezpośrednie zasilanie do świateł mijania z nowymi grubszymi kablami i nowym przekaźnikiem na każdą stronę, może jakimś większynm, jakieś propozycje?
może coś takiego:
http://allegro.pl/przekaznik-12v-80a-pr ... 47331.html
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Pytanie kluczowe - co chcesz uzyskać ? 55W czy brak zakłóceń ? Bo jak brak zakłóceń to tylko coś markowego. Jak 55W to tylko chińczyk. Jak jedno i drugie to tylko szukanie i podkręcanie markowych.

A cyfrowe i "zwykłe" to często wymysł sprzedawców.
ILPT
misioCG
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 04 maja 2014, 07:10
Lokalizacja: Ireland

Post autor: misioCG »

skaktus pisze:Pytanie kluczowe - co chcesz uzyskać ? 55W czy brak zakłóceń ? Bo jak brak zakłóceń to tylko coś markowego. Jak 55W to tylko chińczyk. Jak jedno i drugie to tylko szukanie i podkręcanie markowych.

A cyfrowe i "zwykłe" to często wymysł sprzedawców.
Jest jeszcze jedna opcja tania chińszczyzna z jakimś patentem jak nowe okablowanie plus nowe mocniejsze przekaźniki lub kondensatory lub coś innego



a teraz coś śmiesznego & ciekawego

chciałem się pozbyć zakłóceń i wymieniłem przetwornice na stare 35W no i tu niespodzianka
zakłócenia nadal są :|

Wcześniej wymieniłem na zwrotnic 55W i nowe H7R 35W 4300K w metalowej obudowie i ceramicznym trzymaniu

I teraz są dwie możliwości:
1. owe lepsze palniki sprawiają zakłócenia
2. przekaźnik się podpalił przez używanie przez jakiś czas 55 watowych przetwornic
"
Jeżeli opcja nr 2 to jak najbardziej miałeś rację "skaktus" że pobór prądu może skakać i rozwiązaniem może być wymiana przekaźnika i kabli na takie ze zwiększonym przepływem prądu

Teraz muszę zrobić tylko:
Odizolować przetwornicę od metalowych elementów samochodu tak aby upewnić się że ewentualne zakłócenia z obudowy przetwornicy nie mają żadnego wpływu na zakłócenia i wrócić do starych palników które razem ze starymi przetwornicami nie powodowały zakłóceń

Jeżeli opcja nr 2
To muszę zakupić nowe przekaźniki i kable i tu nasuwają się pytania
1. jakie przekaźniki?
2. jaki przewód?

Będę wdzięczny za porady

idę działać :)

update
No i powrót do starych zwrotnic i palników i problem na razie zniknął
teraz założę jeszcze nowe zwrotnice 55W do starych palników, (tylko na próbę bo barwa 6000K bardzo mi nie odpowiada po wypróbowaniu 4300K które są o niebo lepsze, szczególnie jak są podłączone do przetwornicy 55W :) )
Niestety zaczęło padać i nie mogę się dalej pobawić :)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 01 lut 2016, 14:21 przez misioCG, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

1-nie zwrotnice tylko przetwornice.
2-aby nie było zakłóceń, przetwornica MUSI mieć elektryczny kontakt obudowy z masą - patrz siatka faradaya
3-aby nie było zakłóceń, wymagane są filtry na wejściu zasilania i ekranowanie przewodów idących do palników - 100% zamienników tego nie ma
4-temat zakłóceń były opisywane, na necie masz o tym bardzo dużo artykułów i opisanymi rozwiązaniami i konkluzją typu - tylko markowe przetwornice zapewniają stabilne parametry i brak zakłóceń
5-przekaźniki nie powinny się "spalić" po tak krótkim czasie używania, no chyba że kupiłeś takie na prąd rzędu 1A.
ILPT
misioCG
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 04 maja 2014, 07:10
Lokalizacja: Ireland

Post autor: misioCG »

skaktus pisze:1-nie zwrotnice tylko przetwornice.
2-aby nie było zakłóceń, przetwornica MUSI mieć elektryczny kontakt obudowy z masą - patrz siatka faradaya
3-aby nie było zakłóceń, wymagane są filtry na wejściu zasilania i ekranowanie przewodów idących do palników - 100% zamienników tego nie ma
4-temat zakłóceń były opisywane, na necie masz o tym bardzo dużo artykułów i opisanymi rozwiązaniami i konkluzją typu - tylko markowe przetwornice zapewniają stabilne parametry i brak zakłóceń
5-przekaźniki nie powinny się "spalić" po tak krótkim czasie używania, no chyba że kupiłeś takie na prąd rzędu 1A.
ad 1. Poprawione (znalazłem tylko jedną zwrotnicę :) )
ad 2. Czy to znaczy że trzeba fizyczne połączyć obudowę z masą auta?
2.a. Jedna zwrotnica ma dobry kontakt z autem a druga nie i nie ma zakłóceń, lub nie wpływają one widocznie na samochód
2.b. Czy nie powinno się odizolować przetwornic aby nie przekazywały zakłóceń z obudowy na masę samochodu?
ad 3. Jaki filtr masz na myśli? Czy można takie coś kupić i zamontować na wejściu?
Czy można samemu zrobić ekranizowanie przewodu? Lub wymienić przewód na właściwy?
ad 4. Czytałem dużo na necie i nic ciekawego nie znalazłem zawsze są jakieś kontr opinie i informacje się rozmywają. Stwierdzenie że tylko makowe są super a reszta bee to tak trochę nie fair i uogólnianie :) ten zestaw który mam działa tylko że nie spełnia moich oczekiwań (moc i barwa)

ad 5. To było jedyne logiczne wyjaśnienie w tamtym czasie, jednak po zamontowaniu starego zestawu można wykluczyć przekaźniki, (nadal nie jestem w 100% przekonany czy mam fabrycznie zamontowane przekaźniki, Laguna 2006). To była jedna z opcji po twoim stwierdzeniu że przyczyną przygaszania zegarów i zerowania liczników dziennego przebiegu może być duży pobór prądu przy starcie przetwornicy.


Plan jest taki że pośmigam trochę na tym starym zestawie a potem wymienię przetwornicę na 55 watowe, najpierw jedną a potem drugą
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

2-Obudowa zawsze fizycznie musi być połączona z masą auta / blachami auta.
2b-napisałem o czym masz poczytać - siatka faradaya, google ci dużo wyjaśni
3-filtry na bazie cewek tłumiących i kondensatorów
4-napewno czytałeś ? Ja też czytałem i np. na elektrodzie jest pełno tematów z prostymi rozwiązaniami

No i na koniec - po co ci 55W ? W ogóle skontrolowałeś czystość reflektora (ale nie przez klosz) ? Sprawdziłem lustra, soczewki, prawidłowość mocowania ? Dobre 35W daje dwa razy więcej światła niż halogen, świeci dalej i szerzej i jest to bardzo widoczne w nocy. Jesli u ciebie efekt jest dość mizerny to masz reflektory do wymiany / regeneracji.
ILPT
ODPOWIEDZ