Sterownik do ebike , przeróbka

....nie pasujące gdzie indziej...
SST-90
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 24 lis 2013, 21:17
Lokalizacja: Alesund

Post autor: SST-90 »

Dziękuję za pomoc . Za jakiś czas dam znać jaki był efekt modyfikacji . Czekam jeszcze na baterię i kondensatory.
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
SST-90
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 24 lis 2013, 21:17
Lokalizacja: Alesund

Post autor: SST-90 »

Jeszcze kilka pytanek:)

Rozumiem , że aby korzystać z baterii 36V i 48V musiałbym ze zworki wyprowadzić dwa kable i przełącznik ?

do mojej nowego pakiety 13s6p otrzymałem BMS którego raczej zamienię na inny .
Według specyfikacji ładuje do 4.28V +/-0.05V

Moim zdaniem za dużo .

Obrazek
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

4.28 to jest stan overcharge, a nie normalne poprawne ładowanie. Gdy zawiedzie ładowarka bms przy 4.28 odetnie pakiet. Wg mnie jest ok.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
SST-90
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 24 lis 2013, 21:17
Lokalizacja: Alesund

Post autor: SST-90 »

Od czterech dni śmigam na 13S i póki co wszystko jest ok . Prędkość maksymalna wzrosła do około 38-40km/h . Jestem bardzo zadowolony z osiągów . Dokładnie tego oczekiwałem :)

Czy wie ktoś może skąd wziąć jakiś sygnał ze sterownika na przekaźnik . Chce aby po włączeniu "ON" na panelu sterowania włączały się światła pozycyjne w rowerze. Oświetlenie będzie pędzone z dodatkowego pakietu 3S bo nie znalazłem żadnej przetwornicy step down z 54V
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
ptja
Posty: 2413
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

SST-90 pisze:/.../nie znalazłem żadnej przetwornicy step down z 54V
Rzuć okiem na to: https://www.tme.eu/pl/details/ldd-300hw ... mean-well/
Są też wersje z innymi wyprowadzeniami i większymi prądami.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Czemu nie zrobisz odczepu z głównego aku? Ile te lampki prądu ciągną i jak często będziesz używał? Być może rozbalansowanie będzie pomijalne, po co komplikować.
SST-90
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 24 lis 2013, 21:17
Lokalizacja: Alesund

Post autor: SST-90 »

Pozycyjne z przodu i z tyłu łącznie myślę , że max 5W (z tyłu zwykłe diody dip a z przodu 3x xm-l2 pędzone małym prądem 0.5A z kolimatorami)

Do tego mam "długie" światła które włączam tylko w lasach lub bezdrożach . Jest to lampka włączana przyciskiem przy kciuku . 3x xm-l2 po 3A w diodę z reflektorem smo


Manekinen pisze:Czemu nie zrobisz odczepu z głównego aku? Ile te lampki prądu ciągną i jak często będziesz używał? Być może rozbalansowanie będzie pomijalne, po co komplikować.
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
SST-90
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 24 lis 2013, 21:17
Lokalizacja: Alesund

Post autor: SST-90 »

Wie ktoś może skąd wyprowadzić sygnał na przekaźnik ? Z samego sterownika z pcb czy gdzieś na przewodach które wychodzą na zewnątrz coś znajdę ?
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
SST-90
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 24 lis 2013, 21:17
Lokalizacja: Alesund

Post autor: SST-90 »

Czy ktoś już korzystał z tej przetwornicy ?

https://www.banggood.com/pl/5V-60V-To-1 ... rehouse=CN

Niby daje rade z 60V , ale zalecają poniżej 50V . czy to oznacza , że szybko padnie przy 13s (54,6V)

Wiadomo ,że napięcie z pakietu będzie się wahać w zależności od obciążenia. Czy będzie to miało wpływ na oświetlenie ? (np. migotanie)

Warto ją jakoś poprawić , np. kondensatorem ?
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
Awatar użytkownika
MIXTERek
Posty: 80
Rejestracja: czwartek 27 gru 2018, 14:40
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MIXTERek »

Pewnie będzie trzeba dać kondensator na wejściu/wyjściu po jakieś 220uF i powinno być bez migotania, wersja co podesłałeś radzi sobie z 60V ważne aby była zbudowana na LM2576HV (są też bez).
SST-90
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 24 lis 2013, 21:17
Lokalizacja: Alesund

Post autor: SST-90 »

Wczoraj postanowiłem sprawdzić poprawność działania bms'a . Wyjeździłem cały pakiet aż napięcie spadło do 42.5V co daje ok. 3.26V na ogniwo (bez obciążenia) podczas obciążenia na pewno było sporo mniej bo ledwo czułem wspomaganie . Niestety nie miałem czym monitorować napięcia podczas obciążenia . Pytanie : Czy spotkaliście się już z niesprawnym bms'em ? podłączenia na pewno zrobiłem prawidłowe , jest to moja trzecia bateria. Chyba , że kolejność podłączania jest istotna ?
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
SST-90
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 24 lis 2013, 21:17
Lokalizacja: Alesund

Re: Sterownik do ebike , przeróbka

Post autor: SST-90 »

Dwa lata udało się przejeździć z tą przeróbką sterownika :) Równo po dwóch latach coś nagle zdechło w rowerze.

Panel sterowania normalnie się włącza , ale jak dodaje manetką "gazu" to tylko czuć małe "kopnięcie" w silnik. Silnik obraca się o ćwierć obrotu i staje. Tak można zrobić 2-3 razy , potem już nie ma żadnej reakcji na gaz. Po ponownym włączeniu systemu z panelu sterującego znowu można 2-3 razy lekko zakręcić silnikiem.

Miał już ktoś podobny problem ? Co może być przyczyną?
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Re: Sterownik do ebike , przeróbka

Post autor: maciex93 »

Czujniki halla sprawdź.
Jak brakuje z nich sygnału to może tak być. Często uszkadzaj się mechaniczne przewody.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
SST-90
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 24 lis 2013, 21:17
Lokalizacja: Alesund

Re: Sterownik do ebike , przeróbka

Post autor: SST-90 »

Dziękuje za podpowiedź. Wtyczki od czujników nigdy nie podłączałem i wszystko działało bez zarzutu.
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
SST-90
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 24 lis 2013, 21:17
Lokalizacja: Alesund

Re: Sterownik do ebike , przeróbka

Post autor: SST-90 »

Z ciekawości podłączyłem czujniki halla i po dodaniu "gazu" z manetki jest zupełna cisza . nawet nie czuć tego małego kopnięcia w silnik. Po odłączeniu czujników halla kopnięcie powróciło.

Chyba postawie na uszkodzony sterownik , i tak chciałem go wymienić na dużo lepszy , taki abym mógł sterować nie tylko prędkością maksymalną, ale również mocą.

Proszę o poradę jaki polecacie sterownik wraz z panelem sterowania, tak aby miał więcej mocy np. 700-1000W i miał możliwość ustawienia różnej mocy na poszczególnych trybach jazdy. Fajnie jakby współpracował z moją kciukową manetką gazu . Wiem , że mój przekładniowy silnik - jeśli nie uległ już uszkodzeniu to na pewno szybko się podda pod naporem większej mocy z nowego sterownika, ale i tak planuje jego wymianę na mocniejszy.

W kwestii silnika też możecie coś poradzić , 1000W w zupełności wystarczy. Prędkość maksymalna na mojej baterii 13s chciałbym aby oscylowała w granicach 40km/h

Baterię mam 13s o bardzo dużej pojemności i wydajności prądowej .
WF-501B MC-E, KF-T60 XM-L, LL V6 Coast Stainless Steel, S1661501 3 x CREE XM-L U2, Olight S10 Baton XM-L2
ODPOWIEDZ