Convoy M1 z "turbo dopałką"

co i jak zrobiłem...
fazi
Posty: 278
Rejestracja: wtorek 31 lip 2012, 23:15
Lokalizacja: Mosina

Post autor: fazi »

Pad termalny przewodzi ciepło z diody do podłoża a to leży bezpośrednio na powierzchni obudowy latarki, a mi chodzi o to,że tutaj jest chyba tak, że pomiędzy podłożem diody a obudową latarki jest długi dystans, który jest poniekąd akumulatorem ciepła odizolowanym z boków komorą powietrzną od obudowy latarki.

Pzdr
Awatar użytkownika
alienth
Posty: 270
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: alienth »

fazi, tu jest tak samo. Tylko pomiędzy podłożem diody a podłożem obudowy latarki jest ten wspomniany dystans. Nie ma tu żadnego problemu z odbiorem ciepła i transportem na obudowę latarki.
Moje sterowniki:
AHE+ v1
KHE
v201 / v211
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

M1 ma zintegrowaną głowicę. Podstawa głowicy ma miejsce na MCPCB 20mm.
Oryginalnie jest MCPCB 20mm.

Taki układ jest wykorzystany. Transport ciepła odbywa się z diod na Noctigon 3x XP - dystans mosiężny - Noctigon 20mm.
Całość jest zlutowana (Noctigon 20mm jest z góry zeszlifowany w celu zlutowania z dystansem).

Moduł jest osadzony na dobrej paście i dokręcony śrubkami (oryginalny układ montażu MCPCB w M1)

Od góry moduł jest dociskany przez szybkę i optykę.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
fazi
Posty: 278
Rejestracja: wtorek 31 lip 2012, 23:15
Lokalizacja: Mosina

Post autor: fazi »

Ok, tak tylko drążę temat :mrgreen:
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

czyli w oryginale nie ma dystansu i podłoże jest bezpośrednio na pigule?
wynika z tego że fabryczna konstrukcja jest termicznie lepsza chociaż ma mniejszą pojemność cieplną?
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Fabrycznie pod podłożem jest pasta więc jest gorsze oddanie ciepła w porównaniu do moda gdzie mamy po drodze zalutowany mosiądz
Ostatnio zmieniony sobota 22 paź 2016, 19:14 przez vin324pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Wszystko zależy od wykonania i wielkości powierzchni przekazywania ciepła.
Noctigon ma 20mm średnicy , M1 jest dobrze wykonana.
W tej sytuacji 30W to nie problem.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

vin324pl pisze:Fabrycznie pod podłożem jest pasta więc jest gorsze oddanie ciepła w porównaniu do moda gdzie mamy po drodze zalutowany mosiądz
To akurat nie prawda. Pasta jest i tu, i tu. W jednej z latarek jest dodatkowo kilka elementów, każdy wprowadza swoją rezystancję termiczną. Sumaryczna ścieżka termiczna emiter-obudowa jest dłuższa (większa rezystancja).
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

To prawda że pasta jest tu i tu ale w modzie mamy większą pojemność cieplną bo pasta dławi chłodzenie dopiero za walkiem mosiężnym. Tryb turbo używany jest chwilowo więc moim zdaniem walek który jest zalutowany do podloża pochłonie sporo ciepla z leda. Ale dopiero pomiar kamerą by to mógł rozstrzygnąć..
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Tak. Pochłonie i zgromadzi. Po drodze na zewnątrz jest jednak większa rezystancja termiczna. Napisałeś że mniejsza, a to prawdą nie jest. Poza tym duża pojemność cieplna wnętrza nie jest zaletą.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Na dłuższą metę nie jest ale na krótką dopałkę myślę że jest na plus ;)
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
lumenoman
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2015, 19:29
Lokalizacja: Będzin

Post autor: lumenoman »

greg pisze:Poza tym duża pojemność cieplna wnętrza nie jest zaletą.
Czemu?
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Chyba dlatego że mamy dużo ciepla zaakumulowanego wewnątrz materialu a małą powierzchnię oddawania ciepła, dlatego radiatory mają budowę biegunowo odleglą od monolitu
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
ychu
Posty: 15
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 18:20
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: ychu »

Jakie tryby/czasy i chyba będę zamawiał&#128513;
fazi
Posty: 278
Rejestracja: wtorek 31 lip 2012, 23:15
Lokalizacja: Mosina

Post autor: fazi »

ychu pisze:Jakie tryby/czasy i chyba będę zamawiał&#128513;
Tutaj masz opis sterownika (także w pierwszym poście) - prądy na poszczególnych trybach już znasz - resztę sobie policz - w zależności od pojemności użytego ogniwa.

Pzdr
ODPOWIEDZ