Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

co i jak zrobiłem...
Awatar użytkownika
roniin
Posty: 37
Rejestracja: sobota 28 cze 2014, 14:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: roniin »

Po pierwsze - czy latarka pracuje z TIR-em czy z reflektorem - jeśli z reflektorem to czy ma podkładkę
jest reflektor, ale ma podkładkę. Testowana była też sama piguła nie wkręcona.
Teraz mryganie - to prawdopodobnie objaw "nie dawania rady" - sterownik sygnalizuje zbyt niskie napięcie mryganiem ale także "niedomaganie prądowe":
Aku są naładowane, mogą nie dawać rady z prądem (ale testowałem na 3 sztukach 30Q - niby spoko do 15A, i na Panasonikach też w tym 2x szeregowo na przewodach), czekam na 21700... :niepewny:
Poluzuj trochę pierścień dociskający sterownik:
- sprawdź czy dalej miga
Właśnie to zrobiłem - miga tak samo...
sprawdź czy jest dobrze polutowany włącznik i dobrze dokręcony pierścieniem do tej nakręcanej dupki
Testowałem bez dupki na krótko - to samo...
- przetrzyj pilniczkiem stykające się z baterią (sprężynkę sterownika i włącznika) - może są pokryte patyną i źle stykają
- dokręć całość "godziwie"
jutro jeszcze to poprawię, zobaczymy...
Oczywiście zakładam że ogniwa były "pełne" ...
Tak były pełne.
Nie omawiam eksperymentów z podwyższaniem prądy
Sterownik nie był modyfikowany.
Acha i uważaj na biegunowość
Tutaj na 100% nie było pomyłki.

Jaki jest objaw braku wydajności ogniwa? jaki jest objaw zbyt niskiego napięcia? jak wtedy H1-A "miga"?
Dzięki za pomoc :D
Mociumpel
Posty: 2095
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Mociumpel »

Po mojemu moja wiedza nic tu już nie wskóra - jeśli mechaniczne poprawki nie przyniosły efektu to:
1. albo to jest coś z czym się nie spotkałem więc nie pomogę bo nie wiem
2. albo sterownik ma jakiś wewnętrzny feler - tutaj wymiana ew. spór
3. albo coś nieopatrznie uwaliłeś/zgniotłeś - no ale na to nie odpowiem.
4. może podczas lutowania gdzieś ci coś nakapało i jakaś nitka niewidoczna zwiera? - spróbuj poprawić luty szczególnie przy diodzie dodatkowo z kalafonią - może styka ze śrubą do masy - sprawdź może szkłem lub telefonem ...
Awatar użytkownika
roniin
Posty: 37
Rejestracja: sobota 28 cze 2014, 14:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: roniin »

Mociumpel pisze:3. albo coś nieopatrznie uwaliłeś/zgniotłeś - no ale na to nie odpowiem.
4. może podczas lutowania gdzieś ci coś nakapało i jakaś nitka niewidoczna zwiera? - spróbuj poprawić luty szczególnie przy diodzie dodatkowo z kalafonią - może styka ze śrubą do masy - sprawdź może szkłem lub telefonem ...
Lutowanie diody jest poprawne, mierzyłem czy nie ma przebicia do masy, śrubki - jest OK. Zgodnie z Twoją sugestią postanowiłem obejrzeć sterownik w powiększeniu. Zauważyłem przesunięty kondensator, który dodatkowo miał zwarcie.
1.jpeg
2.jpeg
Oczywiście postanowiłem to poprawić sprawdzając jeszcze inne elementy pod cewką. Reszta wyglądała ok, kondensatory rozdzieliłem. Lutowanie nie wygląda ładnie, ale cyna pod kondensatorami jest dobrze przetopiona i połączenie jest ok.
3.jpeg
Pomiary wykazały, że zwarcie jest nieistotne (kondensatory są połączone szeregowo), a dioda miga dokładnie tak samo. Podłączyłem układ na stole, do zasilacza warsztatowego (z regulowanym ogranicznikiem prądowym max 10A). Co ciekawe miganie startuje dopiero powyżej 3,900V. Powyżej 4,000V zmienia się moc i częstotliwość mrugania. Dojechałem na chwile do 4,800V - bez zmian mruga. Sprawdziłem dzielnik napięcia, który mierzy napięcie na aku, trzecia nóżka procesora. Niby jest ok, po 9,87KOhm do masy i do plusa. Sprawdziłem samą diodę na krótko do zasilacza. Bardzo ładnie świeci w okolicy 6V. Testowałem do 1,5A i wszystko jest ok. Sprawdziłem jeszcze czy będzie mrugać z 18650 o napięciu poniżej 3,9V. Też nie mruga.


Nie wiem co dalej, nowy driver oczywiście już zamówiony. Napiszę do kaidomain, tylko denerwuje mnie teraz to czekanie na przesyłkę. Zastanawiam się co jeszcze mogę sprawdzić.
Awatar użytkownika
roniin
Posty: 37
Rejestracja: sobota 28 cze 2014, 14:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: roniin »

Właśnie dostałem przesyłkę z kolejnym H1-A. Po wymianie drivera wszystko jest ok 8) Dioda XHP50.2 J2 40G Neutral White 4000K ma bardzo ładny ciepły kolor (lubię taki). Rozkład czterech trybów mocy jest faktycznie bardzo fajny, nie testowałem w terenie, ale już teraz widzę że jest super. Sprawdzałem latarkę na ogniwie naładowanym do 4,10V i 3,40V - nie ma problemu. Dodatkowo udało mi się dopasować idealnie etui na pasek do S21A. Jeśli ktoś potrzebuję mogę poszukać link do aukcji na Ali.

IMG_20201013_193421_1.jpg
IMG_20201013_193444.jpg
IMG_20201013_193545.jpg
Bardzo dziękuję za pomoc. Jestem ciekawy jak Kaidomain rozpatrzy reklamację, będzie chciało żebym odesłał driver?
Tak czy inaczej, dzięki Mociumpel za inspirację i pomoc :D
Mociumpel
Posty: 2095
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Mociumpel »

Nie ma sprawy - najważniejsze że działa - w praktyce to taki VAN w wersji latarkowej - działa dobrze i ... niczym się nie wyróżnia ;)
karoka
Posty: 162
Rejestracja: sobota 25 lut 2017, 13:06
Lokalizacja: Mała wieś

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: karoka »

Widziałem w sklepiku mody S21, gdzie można kupić do niej kolimatory które tam widać?
Mociumpel
Posty: 2095
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Mociumpel »

Tyle że to S21B - wersja która weszła troche później i wzorowana na S3 z odkręcanym bezelem od czoła (zresztą moja ulubina wersja ze względu na łatwość zmian) co pozwala na łatwą wymianę TIR-ów (co wykorzystał Bocian).
Co do TIR-ów niestety Bocian nie chciał sie podzielic informacja skąd je ma aczkolwiek na ali widziałem podobne (sa nieco mniejsze nawet z tym białym czyms w czym siedzą) bo mając S21A z soczewką 15 st. nie mam chwilowo potrzeby szukac dalej ...
Ale do modów S21B jest kolejną nieco lepszą/łatwiejszą do modowania - zapewne prędzej czy później se zrobię a starą sprzedam ;)
zezol
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 22 lis 2020, 20:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: zezol »

Mociumpel pisze: sobota 07 lis 2020, 12:05 Tyle że to S21B - wersja która weszła troche później i wzorowana na S3 z odkręcanym bezelem od czoła (zresztą moja ulubina wersja ze względu na łatwość zmian) co pozwala na łatwą wymianę TIR-ów (co wykorzystał Bocian).
Co do TIR-ów niestety Bocian nie chciał sie podzielic informacja skąd je ma aczkolwiek na ali widziałem podobne (sa nieco mniejsze nawet z tym białym czyms w czym siedzą) bo mając S21A z soczewką 15 st. nie mam chwilowo potrzeby szukac dalej ...
Ale do modów S21B jest kolejną nieco lepszą/łatwiejszą do modowania - zapewne prędzej czy później se zrobię a starą sprzedam ;)
Cześć wszystkim ;)
Dzięki za ten i wszystkie wskazówki, które tu padły! Już mi się nudzi ze starą S2+ i H03, więc idzie już do mnie Sofirn SK36 BLF :D
Chciałbym coś pod 21700, a z tego co widzę, S21B będzie idealna do modów pod rower czy nauczyć się co i jak. Myślałem o S21A ale nie wiedziałem, że wersja B ma odkręcaną górę.

Tylko jak tu teraz znaleźć soczewkę pod S21B albo TIRa?
Molek
Posty: 8
Rejestracja: wtorek 10 lis 2020, 13:59

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Molek »

Z ciekawostek, wyszła wersja S21b na xhp50 dostępna na ali
Mociumpel
Posty: 2095
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Mociumpel »

https://pl.aliexpress.com/item/1005001982339007.html - wersja 4K Klub 5K K - na 12 trybów - idealna do modowania tirami z jajameja ;)
zezol
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 22 lis 2020, 20:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: zezol »

Molek pisze: poniedziałek 11 sty 2021, 19:44 Z ciekawostek, wyszła wersja S21b na xhp50 dostępna na ali
Z tego co słyszałem, to XHP50.2 V3 nie jest warta uwagi. Kolor paskudny. Zapewne lepiej złożyć moda na V6 + sterownik jak w 1. poście ze stabilizacją.
Molek
Posty: 8
Rejestracja: wtorek 10 lis 2020, 13:59

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Molek »

W grudniu przyszły do mnie s21b sst40, kupiłem 2 sztuki na rower, sprawują się bardzo dobrze mam jedną SMO druga OP ale różnica jest bardzo mała. Jakby ktoś coś wiedział na temat TIR do tej latarki bo bardzo chętnie przygarnę info. Te z allegro od Bociana kupiłem to nie pasują, są węższe i krótsze
zezol
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 22 lis 2020, 20:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: zezol »

@Molek - skoro sprzedaje zmodowane wersje latarek z tymi optykami oraz osobno, to raczej wie co sprzedaje ;)
One będę odrobinę węższe bo większe już by się nie zmieściły. A co do wysokości (na głębokość) - razem ze szkłem powinny idealnie pasować. Masz podkładkę przy diodzie?
Zawsze możesz napisać do Bociana, w końcu od niego kupiłeś.
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3149
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Bocian »

Molek pisze: poniedziałek 11 sty 2021, 21:55 Jakby ktoś coś wiedział na temat TIR do tej latarki bo bardzo chętnie przygarnę info. Te z allegro od Bociana kupiłem to nie pasują, są węższe i krótsze
Ciekawe. Powiem szczerze, że nigdy nie przymierzałem do seryjnego S21B, bo sprzedaję je do swoich modów. Ale nie pasują bo? Po skręceniu optyka ma luz i szybka jej nie dociska? Co znaczy węższe? Jedynym wytłumaczeniem dla mnie jest odczuwalnie mniejsza grubość podłoży MCPCB jakie stosuje Convoy seryjnie.
Sometimes darkness can show you the light
Molek
Posty: 8
Rejestracja: wtorek 10 lis 2020, 13:59

Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II

Post autor: Molek »

Ja jestem noobem latarkowym. Wiec pisze tylko z mojej perspektywy i tylko wg mnie co nie pasowało.
Dioda nie wchodziła w otwór na diodę. Czyli wg mnie dioda za duża a otwór za mały.
Wysokość czyli ta od szkiełka do sterownika jest jakieś 3mm za krótka.
Szerokość również była ok 2mm mniejsza od nawet nie wiem jak to się nazywa to srebrne co wyciagnalem a wsadziłem to Twoje plastikowe. (Odbłyśnik?)
Tak to z mojej perspektywy wyglądało. Nie wiem, może da się to spasować. To moja pierwsza latarka nie znam się za bardzo na tym. Ja kupiłem od Ciebie 4 sztuki bo mam 4 latarki i odesłałem.
ODPOWIEDZ