Modyfikacja latarki

problemy z doborem podzespołów, elementów, przeróbkami itp., czyli jak zrobić to co sobie wymyśliłem
mazan7
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2018, 15:27
Lokalizacja: Myszków

Modyfikacja latarki

Post autor: mazan7 »

Witam serdecznie. Na wstępie zaznaczę, że jestem laikiem i dopiero zaczynam przygodę z modyfikowaniem latarek. Obecnie posiadam Convoy BD06 z ogniwem liitokala 26650. Latarkę posiadam od około 3 lat, jednak zauważyłem, że światło jest dużo słabsze niż na początku. Pomyślałem o zmianie diody oraz sterownika. Pytanie do ekspertów, czy podany poniżej zestaw będzie dobrze ze sobą współgrał? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
* Dioda https://allegro.pl/oferta/dioda-cree-xh ... 9888107078
* Sterownik https://allegro.pl/oferta/led-driver-ss ... 0518139270
* Ogniwo pozostaje liitokala 26650
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3149
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Re: Modyfikacja latarki

Post autor: Bocian »

Nie, nie będzie totalnie współgrał. Latarka jest zasilana pojedynczym ogniwem Li-Ion 3,6V, dodatkowo ma sterowanie uswitchem i wbudowane ładowanie (na Twoim miejscu bym tego nie ruszał i poszukał po prostu dobrego zamiennika 3V pokroju np. SST-40). Wybrałeś diodę XHP70.2, która (w zależności od konfiguracji na płytce) jest diodą 6 lub 12V i totalnie nie trafiłeś ze sterownikiem, bo jest to step-down (musi mieć wyższe napięcie wejściowe od napięcia diody, której prąd ma regulować).
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Re: Modyfikacja latarki

Post autor: Dariusz70 »

Pierwsze to sprawdzić stan akumulatora (spadki napięcia pod obciążeniem)
Następnie stan połączeń elektrycznych. Sprężynka czy nie ma zabrudzeń. Osadzenie i doleganie sterownika do korpusu.