BL70s, SolarStorm x3 czy coś lepszego

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.

Moderatorzy: midi, DNF, krzycho_, kodi, lennin, pawelsz, df, ElSor

ViP3R
Posty: 59
Rejestracja: niedziela 26 sie 2018, 02:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ViP3R »

Dzięki za obszerne wyjaśnienie :)
Zawsze musi być jakiś haczyk..
Gdyby ten sterownik miał jeszcze jeden tryb w okolicach 1500 lm i termistor to było by super.

Bez tego pozostaje coś ala modowany S2+ (tylko większy) z trybem około 1000 lm i efektem wow na kilkanaście min.

Czy możliwa jest modyfikacja takiego sterownika czyli dodanie jednego trybu i dodanie zabezpieczenia termicznego?

Szukam od dłuższego czasu czegoś poręcznego i jednocześnie na rower.
Tu widziałem światełko w tunelu no ale cóż :)
Mociumpel
Posty: 1978
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Nie od dziś wiadomo że najlepsze na rower są dwie latarki - jedna z TIR-em 20x60 lub okolice (do 10m w przó i szerokie boki i z wąskim TIR-em - 10-15 stopni (na doświetlenie do 50-60m - obadwa razem na średnim dają te 1800lm i każda rozświetla TYLKO swój obszar - tędy droga ...
ViP3R
Posty: 59
Rejestracja: niedziela 26 sie 2018, 02:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ViP3R »

Tak, wiem o tym :)
Tylko apetyt rośnie w miarę jedzenia :)
Takie Luxeony piłowane na maxa w S2+ dają około 1500lm na ogniwie 18650.

Tutaj przy ciut większych gabarytach XHP50.2 pracowały by sobie spokojniej i troszkę dłużej na 21700.
Mociumpel
Posty: 1978
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Acha i tutaj https://www.olx.pl/oferta/modyfikowany- ... CcO3X.html ktoś stworzył coś podobnego ale na zwykłym refie (ja potrzebowałem TIR-a 15 stopni - mam mniejsze bardziej skoncentrowane/skupione kółko - nie tak rozlazłe) - można zobaczyć ile światła ma toto w polu
ViP3R
Posty: 59
Rejestracja: niedziela 26 sie 2018, 02:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ViP3R »

Wszystko jest ok. Zrobiłeś bardzo fajnego moda tylko mnie osobiście boli brak zabezpieczenia termicznego.
Nie wyobrażam sobie jazdy rowerem w lesie rozmawiając z kimś obok i co chwila macać latarkę aby zmienić tryb na niższy ;)
Mociumpel
Posty: 1978
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Problem jest dwupoziomowy - latarka o masie około S2 nie jest w stanie rozproszyć ciepła z 20W czyli po prostu upychanie XHP50 w czymś co albo nie ma płetw wielkości nastroszonego kuraka samo w sobie jest czymś "po brzytwie" - a termistor "nie naprawi" Ci tego problemu bo zbije z dowolnie wysokiej wartości na często znacznie mniejsza od oczekiwanej - czyli nie 2000lm stale plus minus falujące tylko bliżej 1200-1300.
Drugie to to że podobno nowe sterowniki po zmianie cewki mogą posiadać owo zabezpieczenie - niestety kaidomain nie aktualizuje swoich stron pod tym względem a jego plusem jest przede wszystkim wymiar 20mm pasujący do S21A ...
W obecnej sytuacji pierwsza "wada" jest nie do przejścia - latara z moich obserwacji jest za mała na XHP50.2 (na oko potrzeba jej ok 150-200g aby zdolna byłą do ciągłej pracy na powietrzu bez nadmiernej temperatury) - a termistor tego nie zmieni i tak zbiłby prąd co kłóci się z sensem trybu "turbo" - jest to problem nie do przeskoczenia chyba że PODOBNO sterownik jest po zmianach ...
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1633
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

BL70s i nic nie macasz. Światła tyle że hej i nie ma że za ciemno gdziekolwiek :D
Swoją drogą, ile te 2500 lumenów będziesz miał czasu ? :)
2500 lumenów grzeje, dlatego kiedy trzymanie latarki zacznie być niekomfortowe termicznie, należy przełączyć na niższy tryb.
Robisz efekt "wow", po czym dziękujesz widowni, można się rozejść.
Za to po raz pierwszy w tak małym Conwoyu możemy zobaczyć taką jasność.
Niewiele mniejsza moc 3 lata temu już była oklepana na YT https://www.youtube.com/watch?v=Uzjv_zwr8Ng a pewnie i wcześniej można szukać "wyczynowców".
UWAGA! Nowy projekt - Przygody z IT. Zapraszam na Fanpage - darmowe licencje na programy, ciekawe zniżki, recenzje sprzętu
#KablujZGłową Testy przewodów USB-C -> A-C oraz C-C i microUSB
Diodek.pl - Latarki i sprzęt
ViP3R
Posty: 59
Rejestracja: niedziela 26 sie 2018, 02:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ViP3R »

O tych 2500 lm to ja nawet nie myślę :)
BL70s co jakiś czas mnie kusi ale tej lampki nie zdejmę z roweru nie wsadzę do kieszeni.

Po prostu jako laik pomyślałem, że dodanie trybu pośredniego w okolicach 1500 lm + zabezpieczenie termiczne + lutowanie diody do piguły mogło by pomóc.
2000 lm zostaje do chwilowych zabaw natomiast 1500 lm być może da radę w czasie jazdy zwłaszcza jesienią/zimą.
Dwie takie latarki dadzą coś w okolicach BL70s ale mogę ich używać wszędzie.

Obecnie używam zestawu modowany S2+ oraz stockowy S11 i jakoś to działa.
S11 to jednak klocek :)
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1633
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

ViP3R pisze:BL70s co jakiś czas mnie kusi ale tej lampki nie zdejmę z roweru nie wsadzę do kieszeni.
Kup spodnie typu bojówki, i problem z głowy. Wsadzisz nie tylko lampkę ale i akumulator i jeszcze pewnie miejsce będzie :D

Multum czasu jeździłem na s2+ dającym w okolicy 1000 lumenów, naprawdę wystarczy tego światła. Niestety po włączeniu BL70s już nic nie jest takie samo, ale 1000 to nadal dużo. Gdzie w Łodzi masz zamiar jeździć że potrzeba aż tyle światła ?
Łagiewniki ? Dawny poligon wojskowy (BRUS) ? Ewentualnie tereny za lotniskiem, ale tam rowerem w zimę to samobójstwo ;)
UWAGA! Nowy projekt - Przygody z IT. Zapraszam na Fanpage - darmowe licencje na programy, ciekawe zniżki, recenzje sprzętu
#KablujZGłową Testy przewodów USB-C -> A-C oraz C-C i microUSB
Diodek.pl - Latarki i sprzęt
ViP3R
Posty: 59
Rejestracja: niedziela 26 sie 2018, 02:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ViP3R »

Nie chcę robić OT :)
Jeżdżę nie tylko w okolicach Łodzi :)

W lesie sprawdzałem też Astroluxa FT03 w trybie turbo i światła nie było za dużo :)
To oczywiście dla samego faktu sprawdzenia ale ilość lumenów nie przeraża.

Po prostu widzę w takim rozwiązaniu o wiele większy potencjał niż w S2+.
Wystarczy delikatnie dopracować sterownik dodając jeden tryb, poprawić termikę i robi się kompletna lampka zarówno na rower jak i do codziennych zastosowań.
W miarę mała, dłużej świeci, ma kilku/kilkunastominutowy "wygar".

Nie trzeba pisać sterowników z 20 trybami, 10 stroboskopami itp.
Gdybym potrafił, to sam zabrałbym się za to :)
swirak9001
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 10 sty 2017, 18:42
Lokalizacja: Wolbrom

Re: BL70s, SolarStorm x3 czy coś lepszego

Post autor: swirak9001 »

A ja mam pytanie nieco inne. Zdąży się komuś aby soczewka na diodzie się zrobiła czarna w środku, odkleiła i rozpadła w palcach?
Mociumpel
Posty: 1978
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Re: BL70s, SolarStorm x3 czy coś lepszego

Post autor: Mociumpel »

Miałem dwa razy na HXP50.2 3V i MZ5700K 3V (ale bez kopuły i połowa matryc mi poszła - sczerniała) - na sterowniku bezpośrednim - za dużo prądu ze względu na niski Vf i tak to się kończy.
Ogólnie zdarza się - pod warunkiem że to DD a nie upalony normalny sterownik który "przepuszcza" za duży prąd w diodę.
swirak9001
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 10 sty 2017, 18:42
Lokalizacja: Wolbrom

Re: BL70s, SolarStorm x3 czy coś lepszego

Post autor: swirak9001 »

Dioda bez soczewki świeci, barwa Zimna się zrobiła. może ktoś polecić jaką diodę wstawić. Może coś mocniejszego. Światła w lesie nigdy nie za dużo.
ODPOWIEDZ