SolarStorm X2

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
WB
Posty: 77
Rejestracja: środa 15 lis 2017, 10:23
Lokalizacja: Z okolic Wałbrzycha

SolarStorm X2

Post autor: WB »

Nie wiem dlaczego, ale zawsze chciałem mieć tego "gniota".
Gniota, bo kto jest w temacie ten wie, o czym mowa.
Dla niewtajemniczonych napiszę, że jest to:
- kiepski zbyt skupiony rozkład światła ( do jazd MTB słabo to się nadaje )
- diody wiszące w powietrzu ( diody to oczywiście podróbki XM-L2 o barwie 6500K )
- niski prąd zasilający diody

Trafiła się okazja kupić takową lampkę za cenę kilku ulubionych napojów to kupiłem w celu zmodowania po swojemu.
Lampka dostała "piguły" z korków do rur miedzianych 18mm, które na spory wcisk pasowały w otwory korpusu.
Korki zostały wypełnione kawałeczkami rury 18mm i w pewnej części cyną, bo zawsze to więcej materiału który odbiera ciepło.

Wymyśliłem sobie również, że dla lepszego rozkładu światła, zastosuję płytsze reflektory z Convoya S2+.
W związku z czym korki wypchnąłem w kierunku przodu lampki, aby reflektory idealnie pasowały.
Po pierwszej próbie z dwoma reflektorami OP, lampka pobierająca max 0.77A z pakietu 7.4V czyli 5.7W, zaświeciła identycznie jak S2+ w wersji 2.8A, czyli fajnie, bo na pakiecie 6Ah który posiadam, można jeździć prawie 8 godzin bez jakiejkolwiek wymiany ogniw ( jak to będzie wyglądało w praktyce, sprawdzę niebawem).
Kolejny kroczek, to podmiana jednego "oczka" na reflektor SMO, co spowodowało dodatkowe metry zasięgu w stosunku do standardowej S2+.

Póki co, zapowiada się, że będzie to moja ulubiona lampka.
Ulubiona, bo "moja" zrobiona pod siebie ;) i to jak wiecie cieszy.

Zakładając, że barwa światła może zostać, to zastanawiam się nad słusznością przyszłej wymiany diod na oryginały, bo te podróbki przy tym niskim prądzie świecą dość poprawnie, więc powiedzmy niech diody póki co zostaną, ale fajnie by też było mieć możliwość pchnięcia większego prądu w tego tworka.
Mój sterownik ma na wyjściu 3V bo diody połączone są równolegle i w obie płynie prąd 1.7A czyli 850mA w jednego leda.
Czy koledzy mają namiar na tani sterownik który doda wigoru tej lampce?

Nie chcę rzeźbić w sterowniku który mam, bo pewnie zaraz wyzionie ducha, no chyba, że ktoś posiada sprawdzoną wskazówkę na wzmocnienie HND-2U9920-V1

Nie chciałbym schodzić z pakietem do napięcia 3.7V i do lampki wrzucać sterownika latarkowego na AMC, choć to by było najprostsze i najtańsze, bo sterowniki tego typu posiadam , ale lampka przestanie być kompatybilna z pakietami od BT40s które posiadam.
Ledy w lampce oczywiście mogę przełączyć, aby były połączone szeregowo, to niewielki problem.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest ;)
Mociumpel
Posty: 2094
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Re: SolarStorm X2

Post autor: Mociumpel »

WB pisze: Póki co, zapowiada się, że będzie to moja ulubiona lampka.
Ulubiona, bo "moja" zrobiona pod siebie ;) i to jak wiecie cieszy.
Oj wiemy wiemy - wszystkie robione lampki to jak dziecko - ładne wychuchane i skuteczne - spełniająca się wola rodzica ;)
To ja miałem prościej - zamiast Storma2 miałem ochotę na to http://kaidomain.com/KD-2-x-Cree-XM-L2- ... Bike-Light - bo ma dwie soczewki które zapewne dałoby sie wymienić na insze , bardziej rowerowe - 20x60 i 10 stopni - niestety zawsze odstraszał mnie pakiet - nie jeżdżę tak długo aby potrzebować ogniwa pakietowego a S3 wystarczała do 3-4h przejażdżki. Nawet na zlotach jazda 10-12h to góra dwa ogniwa z czego 2/3 tego czasu to dzień więc 50lm wskaźnika na przodzie wystarcza, a resztę to 300-1000lm to już drugiej bateryjki można dossać resztę - tym bardziej, że obecnie 21700 wsadzone w S21A to dla mnie mistrzostwo świata w długości świecenia - dwóch nie używałem bo nie mam potrzeby ale myślę że byłyby konkurencyjne nawet na 12h pracy wobec pakietowego (2x300 lm - 12k, 2x900 lm - 3h)
WB
Posty: 77
Rejestracja: środa 15 lis 2017, 10:23
Lokalizacja: Z okolic Wałbrzycha

Post autor: WB »

No właśnie, ciężko jest przebić latarkę pokroju S2+ z racji na jakość świecenia, poręczność, brak kabli, wiszących pakietów, prostotę modyfikacji itd.
Sama podmiana ogniwa nie jest przecież problemem, ale osobiście się na tym łapię uważając to za problem.
Wada pakietu, to kwestia, że ciągle wozi się 4 ogniwa, a w przypadku S2+ na krótsze wyjazdy wystarczy mieć w kieszeni tylko jedno dodatkowe ogniwo, ale OK, bo sam zaczynam się dołować kwestią posiadania lampki przewodowej :mrgreen:

Wracając do tematu, ta lampka na TIR-ach też mnie mocno interesowała, kiedyś któryś z kolegów pisał tu, że świeci to całkiem przyzwoicie, ale w sieci praktycznie nic o niej nie znalazłem, nawet nazwy pod którą można by jej szukać.
Może ktoś ma jakieś dane z pomiarów, fotki środka, albo linka gdzie można na to rzucić okiem?
Ostatnio trafiłem jedynie na prezentacje tej lampki podpisanej jako PROX, ale świecenie na filmie wyglądało tak sobie.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest ;)
WB
Posty: 77
Rejestracja: środa 15 lis 2017, 10:23
Lokalizacja: Z okolic Wałbrzycha

Post autor: WB »

Drobna podpowiedź z Twojej strony linkiem do modelu i od razu poprawa w wynikach wyszukiwarki :mrgreen:

Lampka 2x TIR

Widzę gorszą obudowę, bo nie bardzo jest jak dorobić piguły :neutral:
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku robią dwie BT40s i jasno jest ;)
ODPOWIEDZ