JAK ROZPOZNAĆ CZY REFLEKTOR JEST XENON CZY BI-XENON??

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
buryy
Posty: 16
Rejestracja: niedziela 17 maja 2015, 21:53
Lokalizacja: Kraków

JAK ROZPOZNAĆ CZY REFLEKTOR JEST XENON CZY BI-XENON??

Post autor: buryy »

Witam!
Jak w temacie,zakładam nowy temat ,ponieważ nie chcę by gryzł się z tym innym.
Proszę o podpowiedzi.

Pozdrawiam Piotrek.
cmsydney
Posty: 97
Rejestracja: wtorek 15 cze 2010, 12:38
Lokalizacja: Lodz

Post autor: cmsydney »

Biksenon ma tylko palnik. Ksenon ma palnik i halogen. Należy więc włączyć drogowe i zobaczyć czy zapaliła się oddzielną żarówka.
Przepraszam za brak polskich znakow. Sila wyzsza.
Awatar użytkownika
marcus
Posty: 257
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 13:33
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: marcus »

cmsydney pisze:Biksenon ma tylko palnik. Ksenon ma palnik i halogen. Należy więc włączyć drogowe i zobaczyć czy zapaliła się oddzielną żarówka.
co ty piszesz, bixenon ma przysłonę która sie podnosi i światło nie jest odcinane,
bi xenon moze byc bez halogenowych drogowych jak z halogenami wtedy są 4 długie światła (Astra 3,4 & Vectra po lifcie )
Ostatnio zmieniony wtorek 19 maja 2015, 14:51 przez marcus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kurdolf
Posty: 659
Rejestracja: czwartek 04 gru 2014, 14:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kurdolf »

marcus pisze:
cmsydney pisze:Biksenon ma tylko palnik. Ksenon ma palnik i halogen. Należy więc włączyć drogowe i zobaczyć czy zapaliła się oddzielną żarówka.
co ty za głupoty piszesz, bixenon ma przysłonę która sie podnosi i światło nie jest odcinane,
bi xenon moze byc bez halogenowych drogowych jak z halogenami wtedy są 4 długie światła (Astra 3,4 & Vectra po lifcie )
Przecież napisał dobrze, że bixenon ma tylko palnik który jest od mijania i drogowych a xenon tylko krótkie dlatego musi mieć halogen żeby były jeszcze drogowe.
Nitecore Tube
Olight i3E 10440
Acebeam H10
X1 3x XP-L 4.2A by GREG
Astrolux Mf02
Astrolux Mf04
Blf GT
Awatar użytkownika
marcus
Posty: 257
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 13:33
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: marcus »

A nie wiem może coś krzywo przeczytałem, sry :p

Ale on ma długie osobno i chodzi mu czy xenon od krótkich pełni także funkcje długich, przysłona sie podnosi. Czyli razem 4 długie światła.
https://www.youtube.com/watch?v=7y1lrM4FVGY
Jacekkg
Posty: 274
Rejestracja: wtorek 10 kwie 2012, 22:47
Lokalizacja: Z domu

Post autor: Jacekkg »

marcus pisze:
cmsydney pisze:Biksenon ma tylko palnik. Ksenon ma palnik i halogen. Należy więc włączyć drogowe i zobaczyć czy zapaliła się oddzielną żarówka.
co ty piszesz, bixenon ma przysłonę która sie podnosi i światło nie jest odcinane,
bi xenon moze byc bez halogenowych drogowych jak z halogenami wtedy są 4 długie światła (Astra 3,4 & Vectra po lifcie )
A moze tez byc bixenon z xenonami na mijania bez przyslony i xenonami na dlugich
Ostatnio zmieniony wtorek 19 maja 2015, 20:06 przez Jacekkg, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Jacekkg pisze:A moze tez byc bixenon z xenonami na mijania bez przyslony i xenonami na dlugich
A widziałeś po jakim czasie HID osiąga moc znamionową, raczej na drogowe się nie nadają...

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
marcus
Posty: 257
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 13:33
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: marcus »

chyba by nie pomrugał długimi, kiedyś już trochę temu w jakimś mercedesie dosyć fajnym zastanawiała mnie na co ta 2 soczewka obok
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

Reflektor xenon soczewkowy ma palnik typu S np D1S, D2S itd... Miedzy soczewką a palniekiem jest przesłona która "odcina" swiatło żeby nie oslepiać jadących z naprzeciwka.

Bixenon ma tą przesłonę na elektromagnesie i po włączeniu długich przesłona jest odchylana, tym samym strumień swiatła palnika nie jest w żaden sposób "odcinana"/przesłaniany

W niektórych autach jest dodatkowa żarówka typu Hx np ja mam H1 które świecą jako światła długie razem xenonem. Ta dodatkowa lampa jest zapalana jeśli mając wyłączone światła mijania chcemy mignąć długimi.

Luxwageny czyli audi występowały z lampami xenon lub bixenon :) Mając xenon można go przerobić na bixenon poprzez założenie ruchomej przesłony. Elektromagnes ma swoją elektronikę sterującą wiec wystarczy podłączyć go pod zasilanie światła drogowego. Podanie napięcia powoduje odchylenie przesłony


Nie wiem czy wszystkie przesłony, ale część z nich ma możliwość przestawienia światła "europejskiego" na uniwersalne tzn "akceptowalne" np w UK. Na przesłonie jest ruchomy element zmieniający sposób odcięcia światła.
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

buryy, witaj.
Zapoznaj się proszę z regulaminem. NIE piszemy tytułów wielkimi literami, popraw proszę w swoich tematach.
Awatar użytkownika
lec
Posty: 60
Rejestracja: środa 23 wrz 2015, 16:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lec »

bi-xenon ma zawsze większą średnice niż zwykły xenon
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Mam w domu jakieś dwa biksenony. Oryginały z jakiegoś auta. Elektromagnesy w nich mają jednak po trzy wyprowadzenia. I zastanawiam się jak to działa - masa, podtrzymanie i impuls uchylający? Czyli w momencie przełączania idzie impuls na ten trzeci, a potem tylko mały prąd do utrzymania przesłony, czy jakoś inaczej?
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

lec pisze:bi-xenon ma zawsze większą średnice niż zwykły xenon
Nie zgodzę się.
Są wyjątki, jak soczewka biksenon z hondy crv.
Średnica szkła to 2,5".
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

BKK pisze:Mam w domu jakieś dwa biksenony. Oryginały z jakiegoś auta. Elektromagnesy w nich mają jednak po trzy wyprowadzenia. I zastanawiam się jak to działa - masa, podtrzymanie i impuls uchylający? Czyli w momencie przełączania idzie impuls na ten trzeci, a potem tylko mały prąd do utrzymania przesłony, czy jakoś inaczej?
Jest tak jak piszesz. Do odchylenia idzie większa siła, a potem jest podtrzymanie. Niestety nie wiem czy jest potrzebny dodatkowy układ, sterujący,czy wystarczy podać na dwa piny po 12V oraz masa na 3pin...
Awatar użytkownika
lec
Posty: 60
Rejestracja: środa 23 wrz 2015, 16:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lec »

...John pisze:
lec pisze:bi-xenon ma zawsze większą średnice niż zwykły xenon
Nie zgodzę się.
Są wyjątki, jak soczewka biksenon z hondy crv.
Średnica szkła to 2,5".
hmm, a są jeszcze jakieś takie przypadki ? do tej pory każde lampy z którymi miałem styczność miały większe średnice, jest to zwyczajnie podyktowane względami praktycznymi. Jak świeci taki biksenon w crv? skoro nie ruszali średnicy to musi być coś kosztem czegoś....
ODPOWIEDZ