Światło cofania Leon 2

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

plecho1 pisze:W tym Chińczyku może być mostek prostowniczy czy coś w tym stylu i polaryzacja nie będzie miała znaczenia.
O na to bym nie wpadł zatem muszę sprawdzić , dzięki
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

W prawie każdym chińczyku jest mostek.
ILPT
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Dzięki Panowie, jak się okazało jest odwrotna polaryzacja.
Mam jeszcze pytanie strikte elektroniczne jaka może być wina że żarówka po podpięciu do zasilacza świeci dopiero po za 2 próbą w krótkim odstępie czasu a podczas przykładania napięcia za pierwszym razem jest efekt "przyspawania" przewodu zasilającego do sterownika oraz brak świecenia.

Bohater odcinka
https://www.fasttech.com/p/1105800
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Nix2
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 30 kwie 2009, 16:47
Lokalizacja: Sulechów
Kontakt:

Post autor: Nix2 »

Witam
Potrzebuję takie 2 ledy do światła cofania w Mustangu 2016 ( wersja EU). Tam wchodzą oryginalnie 2 żarówki klasyczne z trzonkiem T15, typ W16W, ale ponieważ mój Mustang jest z US, to mi świeci tylko jedna( bo w oryginale US jest jedna) i światło jest baaaardzo marne...

Czy można zrobić takiego moda z trzonkiem T15 ? Mustang nie ma na tej żarówce sieci CAN, bo wyjmowałem żarówkę i nie ma żadnego komunikatu. Kupiłbym gotowe żaróweczki LED, ale
patrząc na porównanie moda i "fabrycznej" żarówki to widać różnicę...
Na alledrogo też piszą sobie co chcą, odnośnie wydajności świetlnej a ja chciałbym mieć jednak dobre oświetlenie... no chyba że ktoś mógłby polecić naprawdę mocną żarówkę do cofania z trzonkiem T15?

pzdr Nix
zrazik
Posty: 94
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 23:29
Lokalizacja: Śląsk opolski

Post autor: zrazik »

Przeciągnąć kabelek do 2 żarówki to raz (już się pogubiłem co za wersja), a dwa to do mustangów wychodziły fabrycznie diody (retrofity) Osrama takie z płaskim talerzykiem, montowane fabrycznie.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Nix2 pisze:Mustang nie ma na tej żarówce sieci CAN, bo wyjmowałem żarówkę i nie ma żadnego komunikatu.
Walczę z tym przekonaniem od dawna: w żadnym aucie, żadna żarówka nie jest podłączona do szyny CAN, ani też na żadnej żarówce nie ma (tym bardziej sieci) CAN.

CAN jest systemem wymiany informacji pomiędzy modułami!

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Nix2
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 30 kwie 2009, 16:47
Lokalizacja: Sulechów
Kontakt:

Post autor: Nix2 »

@Pyra - Ok, zatem powienienem napisać tylko, że nie ma kontroli obciążenia/żarówki w tym obwodzie.
zrazik pisze:Przeciągnąć kabelek do 2 żarówki to raz (już się pogubiłem co za wersja), a dwa to do mustangów wychodziły fabrycznie diody (retrofity) Osrama takie z płaskim talerzykiem, montowane fabrycznie.
No więc tak: mogę zasilić równolegle drugą żarówkę, ale nie wiem czy wytrzyma moduł ( to chyba jest BCM albo BCMB w Mustangu VI gen), bo fabrycznie moduł był obciążony chyba jednak jedną klasyczną żarówką W16W a więc 16W. Nie wiem czy nie uszkodzę modułu podłączając 2 x 16W - bo moduł jest z wersji US, czyli na jedną żarówkę,a lampa EU czyli na 2 żarówki cofania. Dlatego pomyślałem o LED.

Te żarówki z talerzykiem LED to chyba jednak szły do świateł tylnych, (w Mustangu V gen. czyli 2005-2014r ) a tu chodzi o osobną lampę cofania/przeciwmgielną, wprowadzoną dopiero w VI generacji ( czyli od 2014 wzwyż ).

pzdr Nix
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Moduły sterowania światłami, są konstruowane tak, aby wytrzymać krótkotrwałe zwarcia, więc spokojnie dadzą radę przy 2x większym obciążeniu. Końcówki wykonawcze muszą być tak obliczane, gdyż niejednokrotnie uszkodzenie żarówki, powoduje zwiększony pobór prądu. Z reguły jest tam MOSfet jako wyłącznik.
Zresztą możesz sprawdzić, podłączając na próbę, czy moduł "wywali" błąd.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
zrazik
Posty: 94
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 23:29
Lokalizacja: Śląsk opolski

Post autor: zrazik »

Nix2 pisze:Te żarówki z talerzykiem LED to chyba jednak szły do świateł tylnych, (w Mustangu V gen. czyli 2005-2014r ) a tu chodzi o osobną lampę cofania/przeciwmgielną, wprowadzoną dopiero w VI generacji ( czyli od 2014 wzwyż ).
Rzeczywiście "żule" były w poprzedniej generacji stosowane.
ODPOWIEDZ