Co wstawić w soczewkę dla długich świateł?

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
JJ-dzej
Posty: 13
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 11:29
Lokalizacja: Gdynia

Co wstawić w soczewkę dla długich świateł?

Post autor: JJ-dzej »

Witam serdecznie, mój pierwszy post poniżej, mam nadzieję, że przyjmie się ze zrozumieniem i ciekawy odezwem szereg moich pytań. Zarejestrowałem się już jakiś czas temu ale tylko przeglądałem forum głównie jako niezalogowany, teraz przyszła pora na chwilę aktywności :)

Mam samochód z dwiema soczewkami na lampę.
Jedna soczewka xenon na mijania druga h7 na długie.

Lampy chcę wyjąć rozebrać, wyczyścić itp wiadomo o co chodzi.

Soczewkę xenon chcę zamienić na nowe bi-xenon, ale zastanawiam się co zrobić z drugą?

Miałem kilka pomysłów:
wstawić dwie bi-xenonowe, ale co? jeździć na 4rech włączonych xenonach? Trochę dziwnie to by wyglądało? Wtedy miałbym mijania i drogowe normalnie tylko x2.

Wstawić w drugą soczewkę palnik xenonowy ale częste uruchamianie na chwilkę to chyba szybko zajadę palnik? No i zanim się rozświetli to już zgaszę jak będę chciał tylko mignąć, a jak osobno odpalany to raz na rok to użyję.


No i na myśl przyszły mi LEDy, wstawić LEDa h7, kwestia optyki nie będzie tak istotna bo to "tylko" drogowe więc ważne będzie żebym tylko ja widział, kiedy ktoś będzie z naprzeciwka to i tak trzeba wyłączyć zawczasu.


No i moje pytanie?
Czy ktoś może to przerabiał?
Jakie ledy dają najwięcej światła? Nie będą pracować za długo, max kilka minut bo to długie na których za długo się nie jeździ więc kwestia temperatury to żeby kilka minut dawały możliwie dużo światła możliwie daleko.

Mam latarkę ACEBEAM K60, jest tam XHP70 z 5000LM i jak by wstawić na długie dwa razy takie coś to by była petarda, ale jak czytam posty tu na forum to LEDy nie dają tyle światła i szybko się gotują. A nawet taka druga moja latarka z XML2 któremu jak pamiętam 3,5A podałem i dobre chłodzenie daje radę, gdyby taki LED dawał z 2-3x tyle to już by można się po bocznych drogach dość sprawnie poruszać :twisted:

Ktoś coś może ma ciekawy pomysł, radę?

Zastanawiałem się nad czymś typu morimoto 2takt albo innego tańszego chinola np na 2x XHP 50 i puki co wyczytałem, że da radę byle było z wentylatorem.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 11 gru 2017, 10:49 przez JJ-dzej, łącznie zmieniany 1 raz.
marcin637
Posty: 159
Rejestracja: czwartek 01 paź 2015, 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: marcin637 »

Czy Twoje auto ma seryjnie zamontowane ksenony?
Jeżeli nie to musisz zainstalować system samopoziomujący światła i spryskiwacze.
Bi-ksenon to inny rodzaj palnika a nie dodatkowe źródło światła w osobnej soczewce i ma znajdować się w tej samej soczewce co ksenon. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wymiana całej lampy na bi-ksenon.
plecho1
Posty: 880
Rejestracja: środa 03 cze 2015, 12:20
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: plecho1 »

Dlaczego chcesz przerabiać, światła Ci za słabo świecą czy z jakiegoś innego powodu? Jeśli słabo świecą to można je zregenerować, sam właśnie to przerabiałem, wymieniłem odbłyśniki w obu lampach i teraz świecą jak należy. A przeróbka jaką planujesz sprawi że reflektory stracą homologację przez co policja może Ci zabrać dowód oraz auto może nie przejść przeglądu technicznego.
JJ-dzej
Posty: 13
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 11:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: JJ-dzej »

marcin637 pisze:Czy Twoje auto ma seryjnie zamontowane ksenony?
Tak, jest fabryczny xenon.

marcin637 pisze: Jeżeli nie to musisz zainstalować system samopoziomujący światła i spryskiwacze.
j.w. są samopoziomujące światła, spryskiwacze.
marcin637 pisze: Bi-ksenon to inny rodzaj palnika a nie dodatkowe źródło światła w osobnej soczewce i ma znajdować się w tej samej soczewce co ksenon.
Nie inny rodzaj palnika a soczewka z ruchomą przesłoną.
marcin637 pisze: Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wymiana całej lampy na bi-ksenon.
A dlaczego, to miało by być rozsądniejsze, od zmiany samej soczewki?
JJ-dzej
Posty: 13
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 11:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: JJ-dzej »

plecho1 pisze:Dlaczego chcesz przerabiać, światła Ci za słabo świecą czy z jakiegoś innego powodu?
Chcę przerobić bo:
Chcę je rozebrać żeby wyczyścić w środku, ponieważ świecą nie słabo ale nie tak jak bym chciał więc przy okazji chcę zmienić soczewkę xenon na bi-xenon.
plecho1 pisze:Jeśli słabo świecą to można je zregenerować, sam właśnie to przerabiałem, wymieniłem odbłyśniki w obu lampach i teraz świecą jak należy.
A ja chcę zmienić całe soczewki(cały projektor, soczewka odbłyśnik i przesłona).
plecho1 pisze:A przeróbka jaką planujesz sprawi że reflektory stracą homologację przez co policja może Ci zabrać dowód oraz auto może nie przejść przeglądu technicznego.
Nie ma problemu z przeglądem ;)

Nie będzie problemu z policją bo to wyższej półki samochód i był xenon albo bi-xenon, jest poziomowanie, sama zmiana soczewki z xenon na bi (z ruchomą przesłoną) nie jest raczej do złapania, lampy są fabryczne i nie mają oznaczeń homologacji z zewnątrz, od środka nie idzie się do lamp dobrać, do wymiany czegokolwiek trzeba wyjąć lampy. Chyba były wersje bez xenonu ale nigdy nie widziałem, jakieś okazy do USA z najbiedniejszym wyposażeniem.
JJ-dzej
Posty: 13
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 11:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: JJ-dzej »

Jeszcze raz krótko:
Są w samochodzie 4 soczewki
2 x XENON
2x H7


Xenon wymieniam na Bi-Xenon, bo nowa soczewka, nowy odbłyśnik bo ruchoma przesłona itd.


Zostają dwie soczewki w których są H7 bez przesłony, skoro rozbiorę lampę to i te soczewki mogę zmienić, albo dać do regeneracji(gdyby były odbłyśniki zużyte ale myślę, że nie będą).

Długie będą w bi-xenonie więc dodatkowo, w te H7 mogę wstawić xenon lub LED i dorobić guziczek albo włączać razem z przesłoną bi-xenona.



Kwestie moralne chyba już są oczywiste:
Samochód ma autopoziomowanie
Samochód ma wysokociśnieniowe spryskiwacze

Kwestie policji, przeglądu, homologacji również są dość klarowne, upgrejduje z xenonu na bi-xenon w samochodzie gdzie bi-xenon jest normalną rzeczą, znaczków na lampach(fabrycznych) nie ma.



Moje pytania:

Jakie LEDy H7 dają najwięcej światła na prawdę a nie na kartoniku?
Czy może ktoś przerabiał długie na xenonie?


P.S. Jestem świadom, że ludzie zakładają chińskie xenony do ryflowanych lamp które nie są wyregulowane i niechętnie takim osobom się udziela rad, bo co i poradzić skoro i tak źle i tak nie dobrze(nie świeci albo oślepia)
Ja chcę dodatkowe długie zrobić na ledzie które będą włączane razem z przesłoną bi-xenonu lub może wrzucić tam też xenonowy palnik.
plecho1
Posty: 880
Rejestracja: środa 03 cze 2015, 12:20
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: plecho1 »

Taka przeróbka faktycznie nie wzbudzała by podejrzeń tylko wstawiania xenonu w miejsce oryginalnych długich faktycznie chyba jest bez sensu bo jak sam napisałeś, drogowe często zapala się tylko na chwilę więc raczej ich żywotność nie była by długa z kolei żywotność H7 też nie jest jakaś oszałamiająca :)
Osobiście bym niczego nie przerabiał tylko odnowił bym odbłyśniki, wyczyścił soczewki i wypolerował klosze jak są zmatowiałe ale ja chyba już po woli się starzeję więc po woli tracę chęci do kombinowania :)
JJ-dzej
Posty: 13
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 11:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: JJ-dzej »

Jak mam rozebrać lampy i wysłać odbłyśnik do regeneracji to już wolę zmienić od razu soczewki na nowe, tym bardziej, że mam nowe bi-xenonowe.

Zostaje kwestia dwóch soczewek z żarówkami H7
Mogę zostawić ale słabo wygląda żarówka i xenon razem, ilość światła też nic specjalnego.
Jeśli wstawię tam xenona i zrobię osobny włącznik to rzadko kiedy to włączę.
Jeśli wstawiłbym tam LEDa to mógłbym je podłączyć razem z przesłonami od bi-xenonu.

Ale jakiego leda wstawić? Obczytałem forum i mało o tym informacji, wychodzi żeby miały wentylator, ale z ali coś sciągnąć, z amazona? Jakieś BOSMA H7 LED?

Najlepiej to bym zrobił tak, że mignięcie to tylko przesłona się podnosi, a włączenie długich na stałe podniesie przesłonę oraz odpali LEDa, żeby jak będę chciał komuś mignąć, żeby go puścić, zwrócić uwagę czy coś, żeby od razu nie strzelić mu po oczach za mocno, a jak będę leśną drogą śmigał to bedę mógł łatwo włączyć mocne lampy.
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

wstawić mocne chiński hid xenon min 50 Watt w miejsce H7 na długich i dać przełącznik aby mieć wybór czy zapalamy tylko bixenon czy bixenon z hidem - będziesz miał to o co chodzi czyli masę światła, bez uszczerbku dla użytkowników drogi i na dodatek śmiesznie tanio i z minimalnym nakładem pracy. żaden led nie będzie w zasadzie widoczny przy długich z xenona czyli w Twoim przypadku z bixenona (jesli żarniki, reflektor) będą sprawne. a konstruowanie czegoś na mocnych diodach to raczej sztuka dla sztuki a zogniskowanie odpowiednio takich diod to niełatwa sprawa. W praktyce założysz, wypróbujesz i zapomnisz jeśli bi-ksenon będzie sprawny.
Miałem podobnie jak założyłem palniki xenon do przeciwmgielnych - raz wypróbowałem po założeniu (w garażu ;) ) drugi raz jak sobie przypadkiem przypomniałem jak byłem na jakiejś wiosce. świeci super, ale nie ma gdzie wykorzystać zresztą ze zwykłych halogenów też korzystałem za dwa razy przez ładnych kilka lat.
marcin637
Posty: 159
Rejestracja: czwartek 01 paź 2015, 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: marcin637 »

JJ-dzej pisze:Jeszcze raz krótko:
Są w samochodzie 4 soczewki
2 x XENON
2x H7


Xenon wymieniam na Bi-Xenon, bo nowa soczewka, nowy odbłyśnik bo ruchoma przesłona itd.


Zostają dwie soczewki w których są H7 bez przesłony, skoro rozbiorę lampę to i te soczewki mogę zmienić, albo dać do regeneracji(gdyby były odbłyśniki zużyte ale myślę, że nie będą).

Długie będą w bi-xenonie więc dodatkowo, w te H7 mogę wstawić xenon lub LED i dorobić guziczek albo włączać razem z przesłoną bi-xenona.



Kwestie moralne chyba już są oczywiste:
Samochód ma autopoziomowanie
Samochód ma wysokociśnieniowe spryskiwacze

Kwestie policji, przeglądu, homologacji również są dość klarowne, upgrejduje z xenonu na bi-xenon w samochodzie gdzie bi-xenon jest normalną rzeczą, znaczków na lampach(fabrycznych) nie ma.



Moje pytania:

Jakie LEDy H7 dają najwięcej światła na prawdę a nie na kartoniku?
Czy może ktoś przerabiał długie na xenonie?


P.S. Jestem świadom, że ludzie zakładają chińskie xenony do ryflowanych lamp które nie są wyregulowane i niechętnie takim osobom się udziela rad, bo co i poradzić skoro i tak źle i tak nie dobrze(nie świeci albo oślepia)
Ja chcę dodatkowe długie zrobić na ledzie które będą włączane razem z przesłoną bi-xenonu lub może wrzucić tam też xenonowy palnik.
A to przepraszam. Nie wiedziałem, że w polskim prawie dozwolone jest posiadanie 4 świateł drogowych w jednej lampie.
JJ-dzej
Posty: 13
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 11:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: JJ-dzej »

Albo piszesz głupoty:
marcin637 pisze: Bi-ksenon to inny rodzaj palnika a nie dodatkowe źródło światła w osobnej soczewce i ma znajdować się w tej samej soczewce co ksenon.
Jaki inny palnik? Inny względem czego? Xenonu? Palnik jest taki sam.


Albo kolejne głupoty które dodatkowo nie wnoszą do tematu:
marcin637 pisze: A to przepraszam. Nie wiedziałem, że w polskim prawie dozwolone jest posiadanie 4 świateł drogowych w jednej lampie.
Ja też w zasadzie nie wiedziałem, a ktoś gdzieś udowadnia w tym temacie, że jest dozwolone posiadanie 4 świateł drogowych w jednej lampie? Bo ja planuję 2 źródła światła na lampię, tak jak jest fabrycznie.



Finalnie mam temat na 3 strony A4 i nie dowiedziałem się nic! Świetne forum.


Jakie LED'y dają najwięcej światła, najdalej świecą w soczewce? Lub co jest najoptymalniejsze?
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

Proponuję skończyć dyskusje o legalności. Właściciel auta już został uświadomiony, wystarczy. Jest dorosły zdaje sobie sprawę o odpowiedzialności. Teraz trochę merytorycznie by się przydało. Np ja napisałem o alternatywie więc autorze nie unoś się już.
Mociumpel
Posty: 2094
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Jak zapewne wiesz biksenon wyglada tak https://www.youtube.com/watch?v=Fj8Rpivmlek czyli klapka przed zwierciadłem. Jesli masz autko fabryczne na 2 lampki na każdy bok (mijania i drogowe) to zostaje CI po przeróbkach jedno wolne do niczego niepotrzebne świecidło - nikt CI nie podpowie co z nim zrobić bo o ile w latarkach druciarstwo nie jest karalne i można przerabiać dowolnie to w przypadku samochodu gdzie każdy aspekt wyposażenia jest prawnie obostrzony (chodzi o homologacje danego elementu) - pal sześć jeśli chodzi o coś czego nie widać, nikt Cie za to nie szarpnie - światełka szczególnie przednie a szczególnie mijania i drogowe są widocznym elementem który ma istotny wpływ na bezpieczeństwo Twoje (bo dobrze lub źle widzisz) i innych (bo jak źle zrobisz samoróbkę to będziesz oślepiał innych albo nic nie będziesz widział). Z tego względu że te elementy widać i wzbudzają lub nie emocje stanowią dla kontrolerów ruchu (policja i inne służby uprawnione) łatwy łup i element do podwazenia i zabrania dowodu rejestracyjnego.
Oczywiście jeśli DOBRZE wykonasz samoróbkę NIKT się Ciebie nie czepi, niemniej w razie wypadku, stłuczki jeśli ubezpieczyciel wykaże Twoja samowolkę w montażu niehomologowanego elementu nie dostaniesz kasy a dodatkowo obciążą Cie kosztami innymi jako Twoja wina.
Temat przeróbek to raczej na forum konkretnego modelu samochodu a nie na forum latarkowym, temat ledów w reflektorach - nie ma póki co ledów wsadzanych zamiast H4 czy H7 w EUROPIE które nie podlegałyby karze - tu masz ciekawy artykuł czym jest Europa dla ledów w lampach http://moto.pl/MotoPL/7,88389,20724837, ... ejska.html
Najlepsze ledy które trzymaja geometrię są http://allegro.pl/led-philips-h7-x-trem ... 36662.html - one tez nie maja homologacji ale z tego co widziałem w ruchu i na ścianie bardzo ładnie "zastepują" H7 w soczewce. Niestety koszt dobrej geometrycznie i nie podatnej na samospalenie diody do refa nie jest mały. Większość ledów do reflektorów nie trzymając geometrii i nie mając automatycznej regulacji prądu (czyli ochrona przed przegrzaniem) czyni więcej szkody niz pozytku.
Ot i cała filozofia.
JJ-dzej
Posty: 13
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 11:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: JJ-dzej »

ww296 pisze:Proponuję skończyć dyskusje o legalności. Właściciel auta już został uświadomiony, wystarczy. Jest dorosły zdaje sobie sprawę o odpowiedzialności.
Zmienić chcę xenon na bi-xenon w Touaregu, czy zmienię lampę całą czy soczewkę samą to chyba bez różnicy dla kwestii legalności, model ten miał wszystkie opcje dostępne. Kwestia legalności w ogóle wydaje mi się czysta do momentu wsadzenia czegoś innego zamiast żarówki w drugą soczewkę H7, ale że to jest dodatkowe, opcjonalne światło opcjonalnie uruchamiane to chyba nie aż taki grzech? Jak bym miał light bara tylko że w lampie a nie na zewnątrz :wstyd:
ww296 pisze: Np ja napisałem o alternatywie więc autorze nie unoś się już.
Nie unoszę się, Panowie :padam:
O takie alternatywy i doświadczenia mi chodziło.

Z racji, że jeżdżę raczej dynamicznie, SUV który da radę w jakimś terenie to CZASEM przydało by się coś ponad bi-xenon
Mociumpel pisze:....
Geometria długich, a na dobrą sprawę dokładnie mówiąc, dodatkowych dalekosiężnych(bo długie bedą w bi-xenonie) nie jest tak istotna, ponieważ będę je uruchamiał okazjonalnie a na pewno tylko kiedy nie będzie nikogo przede mną więc liczy się tylko powiększenie mojego zasięgu świecenia.



Albo inaczej:
Mam bi-xenony w Touaregu(nie ważne skąd i jak, jest poziomowanie, spryskiwacze, znaczki homologacji na lampie), świeci tak jak powinno bo dlaczego by nie?
Obok bi-xenona mam soczewkę H7, czasem by się przydało przy ostrej jeździe bocznymi drogami albo przejazdach polnymi drogami dodatkowe światło, bardziej fanaberia jak potrzeba, ale jak mam to mogę coś tam wsadzić?(źródło światła :hyhy: )

Co wsadzić?

Padło Xenona 50W, no dobra, fajnie, dokładnie o tym myślałem,
ale jak bym chciał użyć na drodze to zanim się rozświetli to może będę musiał zgasić i pomyślałem o LEDach
ale nie polecacie? Nawet takie za 130USD morimoto niby 5000LM w praktyce niech ma 3-4tyś ? Może ktoś przerabiał? Bo tutaj na forum widział że ktoś testował tego typu wynalazków jakość, chłodzenie, wykonanie i ilość światła.
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

O LEDach jest w innym wątku, 3 tematy niżej w tym dziale :mrgreen:

Philips ma w ofercie coś, co wydaje się być jedynym zamiennikiem zbliżającym się do żarówek

https://www.philips.com.au/c-p/12985BWX ... ifications

Według specyfikacji są nieco mocniejsze od najlepszych halogenowych, z drugiej strony temperatura barwowa 6500K - w złych warunkach (deszcz, śnieg, mgła) będzie gorzej w porównaniu do topowego halogenu... niby tylko do drogowych, ale warto brać to pod uwagę.
ODPOWIEDZ