Światła do jazdy dziennej Astra H proszę o radę .

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
astan1
Posty: 6
Rejestracja: piątek 30 kwie 2010, 15:05
Lokalizacja: Łódź

Światła do jazdy dziennej Astra H proszę o radę .

Post autor: astan1 »

Witam wszystkich i proszę o pomoc. Zamontowałem w swoim Opelku światła do jazdy dziennej http://allegro.pl/item1008367382_swiatl ... homol.html
, lampy posiadają trzy przewody + po stacyjce , - i trzeci do plusa pozycyjnych w celu wyłączenia świateł dziennych po włączeniu pozycyjnych.
Po podłączeniu świateł wszystko jest ok tzn. światła zapalaja się po przekręceniu kluczyka , a gasną w momencie włączenia swiateł pozycyjnych .
Problem pojawia się po uruchomieniu silnika , światła dzienne led nie gasną po włączeniu pozycyjnych tylko zaczynają mrugać. Wyglada jak by problemem bylo podwyższone napięcie z alternatora. Bardzo prosze o pomoc w tym temacie.
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

astan1, witaj.
A nie masz na nie gwarancji? Bo na to wyglada, że są badziewiasto zrobione. jak bedziesz chciał zebysmy Ci pomogli to trzeba będzie zacząc od rozebrania lampek i zrobienia dobrych fotek wnętrza
astan1
Posty: 6
Rejestracja: piątek 30 kwie 2010, 15:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: astan1 »

Witaj. Kolego jest rok gwarancji i wszystkie homologacje . Problem polega na tym dlaczego nie wyłaczaja się na pracyjacym silniku (wyższe napiecie), a na zgaszonym wszystko jest ok
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3149
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Najlepiej byłoby podpiąć pod zasilacz laboratoryjny i sprawdzić jak zachowują się najpierw pod napięciem 12V potem wolno zwiększając do powiedzmy 15V.
Sometimes darkness can show you the light
astan1
Posty: 6
Rejestracja: piątek 30 kwie 2010, 15:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: astan1 »

Witaj. Przy 12V gasną , przy 13,8V już nie . Nie wiem co mozna zrobić i czy ma to cos wspólnego z magistrala CAN w Astrze H. Mierzone w samochodzie
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
A co ma mieć wspólnego z OBD?
Połącz razem przewód sterujący i plus i dotknij do plusa instalacji, być może problemem nie jest za wysokie napięcie zasilania, a różnica pomiędzy napięciem sterującym a zasilającym.
Inne spadki napięć są w przypadku zasilania z akumulatora a inne przy pracującym alternatorze.
A w jakich miejscach podłączyłeś przewody?

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
astan1
Posty: 6
Rejestracja: piątek 30 kwie 2010, 15:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: astan1 »

Witaj. + z kabelka zasilajacego włącznik swiateł , - z akumulatora , trzeci kabelek z plusa żarówki pozycyjnych (powinien zgasić swiatła)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Teoretycznie taki układ powinien działać bez problemów, bo pozycyjne nie spowodują nadmiernych spadków napięcia.
Spróbuj podłączyć jak pisałem, czyli minus do minusa, a dwa pozostałe, czyli plus i sterowanie razem do jednego punktu. Sprawdzimy, czy to wyższe napięcie, czy coś innego zakłóca pracę.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony środa 05 maja 2010, 14:40 przez Pyra, łącznie zmieniany 1 raz.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
astan1
Posty: 6
Rejestracja: piątek 30 kwie 2010, 15:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: astan1 »

Witaj.Po podłaczeniu tak jak piszesz , lampy gasną całkowicie . Przy podaniu plusa z pozycji na (trzeci przewód) przy unieruchomionym silniku też gasną , w momencie uruchomienia silnika zaczynają się żarzyć. Czy można wstawić przekaźnik w układ i wyeliminować trzeci przewód ?
Piotrek K.
Posty: 602
Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
Lokalizacja: podlasie

Post autor: Piotrek K. »

astan1 pisze:Czy można wstawić przekaźnik w układ i wyeliminować trzeci przewód ?
Tak, to jest dobry sposób na ominięcie Twojego problemu :wink:

Przekaźnik trzeba zastosować np. taki jak w tej aukcji (+ po stacyjce podłączasz do 87a , + świateł dziennych do 30 , 85 łączysz z kablem + zasilającym żarówki świateł mijania , do 86 podłączasz - ).


PS. Jakie diody są zamontowane w tych światłach? Power ledy czy zwykłe (na fotkach z aukcji nic nie widać)?
Pozdrawiam
astan1
Posty: 6
Rejestracja: piątek 30 kwie 2010, 15:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: astan1 »

Witam wszystkich. W sobotę pobawię się z przekaźnikiem i później opiszę jakie przyniosło to efekty. Nie wiem jakie diody są w tych lampach , pozdrawiam i dziękuję za pomoc. :)

[ Dodano: 8 Maj 2010, 16:57 ]
Witam wszystkich. Przekaźnik założony wg. instrukcji Piotrka K. , wszystko śmiga jak należy. Pozdrawiam .
Obrazek
Obrazek
Piotrek K.
Posty: 602
Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
Lokalizacja: podlasie

Post autor: Piotrek K. »

astan1 pisze:wszystko śmiga jak należy.
:mrgreen: cieszę się że pomogem. Pozdrawiam
Pozdrawiam
Mirano
Posty: 1
Rejestracja: sobota 19 lut 2011, 09:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mirano »

Piotrek K. pisze:
astan1 pisze:wszystko śmiga jak należy.
:mrgreen: cieszę się że pomogem. Pozdrawiam
Witam,

Miałem ten sam problem w swojej Astrze H 1,7 CDTI. Po zastosowaniu dodatkowego przekaźnika wszystko śmiga jak należy.
Mam takie światła - okrągłe 18LED, 2x6W:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1434660627

---------------------------
Pozdrawiam
Mirano
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Te światła nie mają 6 W, ściema z opakowania. Miałem tej samej firmy lampy, zakupione jako uszkodzone itd. Wadliwe były przewody -pourywane w środku, lub kondensatory wstawiona na 16V gdzie lampy były podłączane pod instalację w tirach - z opakowania wynikało że pracują na napięciu do 32V... Po naprawie świateł okazaywało się że lampy typu 28 led lub 24 led zamiast obiecanych 6 lub nawet 9,6 W w przypadku 29 led mają odpowiednio niecałe 2 W i około 2,4 W...
ILPT
Awatar użytkownika
swietlik
Posty: 489
Rejestracja: sobota 22 lis 2008, 22:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: swietlik »

skaktus pisze:... Po naprawie świateł okazaywało się że lampy typu 28 led lub 24 led zamiast obiecanych 6 lub nawet 9,6 W w przypadku 29 led mają odpowiednio niecałe 2 W i około 2,4 W...
I dobrze, bo mniej więcej tyle jest potrzebne.
Dawniej światła do jazdy dziennej miały żarówkę 21W, takią samą jak np. w kierunkowskazach i bez problemu spełniały normę dla DRL.
ODPOWIEDZ