
Cree XP-G 1.5A !
Moderatorzy: midi, DNF, krzycho_, kodi, lennin, pawelsz, df, ElSor
Zwykle przyjeło się tutaj ładować w LEDy prąd większy od zalecanego w dejtaszicie o jakieś 200%. Zatem aktualnie wypadałoby, po aktualizacji dopuszczalnych maksymalnych parametrów zasilania, dowalić w XP-G 3A. Kto pierwszy? Midi, Ty lubisz pakować 2A w XR-E, a to jest właśnie rzeczone 200% Spóbujesz XP-G @3A? 

Ładowałem w XP-G 2A , kolor światła w normie, mam prototyp czegoś na wzór MCPCB ino całe z miedzi, diody lutowane będą bezpośrednio do miedzi, na takim podłożu mogę spróbować 3A, sam ciekaw jestem co się będzie działo
.

Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
3A. Dobre. Trzebaby zmierzyć luksometrem, czy jest jakiś znaczący przyrost wskazań między 2 a 3A, czy może już spadek 

Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
- piotrek966
- Posty: 161
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
Na dniach powinienem pokazać jak to rozwiązaliśmy z Edkiem, może dziś mi się nawet uda ale nie obiecuję, jako że w moim przypadku podłoże to współpracuje z 20mm soczewką na 3x XP-G zasilanie mogę podawać do górnych padów diod ( te małe punty od strony soczewki diody ) .
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Jeśli podajesz zasilanie z góry, to sprawa jest banalna... miedziany krążek a na nim podfrezowane dremelkiem miejca po bokach padów termalnych uniemożliwiające styk z padami prądowymi. Można również nałożyć wybiórczo lakier i podtrawić odpowiednie miejsca w miedzi kwasem azotowym.
Tylko, niestery, reflektora w takim rozwiązaniu nie założysz...
Tylko, niestery, reflektora w takim rozwiązaniu nie założysz...
Tak, to rozwiązanie powstało z myślą o Eboli, prosty , skuteczny sposób spełniający swoje zadanie. Jeżeli chciał bym to do tego właśnie rozwiązania bez większych problemów mogę podać zasilanie na dolne pady jednak nie mam takiej potrzeby, jak, zaraz wyjaśnię. Jeżeli chcesz mieć podkład miedziany pod jednego leda który ma pracować z refem, robimy tak:
- wytoczyć krążek z miedzi z wierzchołkiem na którym osadzimy diodę, czubek o średnicy 1,3mm, z czubka za pomocą , pilnika, dremela, lub frezarki kształtujemy prostokąt pod diodę 1mm x 1,3mm
- teraz przygotowujemy dwa prostokąty z jednostronnego laminatu np. 2x3mm ( wszystko zależy od średnicy całkowitej miedzianego podkładu )
- wysokość miedzianego czubka pod diodą dobieramy tak by był troszkę wyższy od grubości zastosowanego laminatu
- diodę ustawiamy na czubku na paście do lutowania, teraz żelazko i gotowe, diody nie staramy się gwałtownie schładzać bo to raczej nie zbyt zdrowo dla niej ( bynajmniej XR-E czasem wpuszczają powietrze pod soczewki które to odpadają )
- teraz dwa kawałki laminatu podkładamy miedzią do góry pod pady prądowe diody ( delikatnie wsuwamy jednak nie za głęboko co by zwarcia podczas lutowania nie zrobić, można oczywiście ten laminat dokleić do miedzianego krążka, teraz troszkę cyny przy krawędzi diody i lutownica, cyna powinna wejść pod pad diody, można też podczas wsuwania laminatu posmarować go pastą lutowniczą i potem kropla cyny na laminat i grzejemy aż pasta się rozpuści, zresztą każdy da sobie z tym radę w taki lub inny sposób.
To tak na szybko ale wydaje mi się że rozwiązanie to skutecznie rozwiąże problemy termiczne malutkiej XP-G.
Pozdrawiam.
- wytoczyć krążek z miedzi z wierzchołkiem na którym osadzimy diodę, czubek o średnicy 1,3mm, z czubka za pomocą , pilnika, dremela, lub frezarki kształtujemy prostokąt pod diodę 1mm x 1,3mm
- teraz przygotowujemy dwa prostokąty z jednostronnego laminatu np. 2x3mm ( wszystko zależy od średnicy całkowitej miedzianego podkładu )
- wysokość miedzianego czubka pod diodą dobieramy tak by był troszkę wyższy od grubości zastosowanego laminatu
- diodę ustawiamy na czubku na paście do lutowania, teraz żelazko i gotowe, diody nie staramy się gwałtownie schładzać bo to raczej nie zbyt zdrowo dla niej ( bynajmniej XR-E czasem wpuszczają powietrze pod soczewki które to odpadają )
- teraz dwa kawałki laminatu podkładamy miedzią do góry pod pady prądowe diody ( delikatnie wsuwamy jednak nie za głęboko co by zwarcia podczas lutowania nie zrobić, można oczywiście ten laminat dokleić do miedzianego krążka, teraz troszkę cyny przy krawędzi diody i lutownica, cyna powinna wejść pod pad diody, można też podczas wsuwania laminatu posmarować go pastą lutowniczą i potem kropla cyny na laminat i grzejemy aż pasta się rozpuści, zresztą każdy da sobie z tym radę w taki lub inny sposób.
To tak na szybko ale wydaje mi się że rozwiązanie to skutecznie rozwiąże problemy termiczne malutkiej XP-G.
Pozdrawiam.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
- czarny_kruk
- Posty: 717
- Rejestracja: poniedziałek 22 wrz 2008, 19:50
a zalozymy sie?greg pisze:Jeśli podajesz zasilanie z góry, to sprawa jest banalna... miedziany krążek a na nim podfrezowane dremelkiem miejca po bokach padów termalnych uniemożliwiające styk z padami prądowymi. Można również nałożyć wybiórczo lakier i podtrawić odpowiednie miejsca w miedzi kwasem azotowym.
Tylko, niestery, reflektora w takim rozwiązaniu nie założysz...


foty, foty, foty!!midi pisze:Tak, to rozwiązanie powstało z myślą o Eboli, prosty , skuteczny sposób spełniający swoje zadanie. Jeżeli chciał bym to do tego właśnie rozwiązania bez większych problemów mogę podać zasilanie na dolne pady jednak nie mam takiej potrzeby, jak, zaraz wyjaśnię. Jeżeli chcesz mieć podkład miedziany pod jednego leda który ma pracować z refem, robimy tak:
- wytoczyć krążek z miedzi z wierzchołkiem na którym osadzimy diodę, czubek o średnicy 1,3mm, z czubka za pomocą , pilnika, dremela, lub frezarki kształtujemy prostokąt pod diodę 1mm x 1,3mm
- teraz przygotowujemy dwa prostokąty z jednostronnego laminatu np. 2x3mm ( wszystko zależy od średnicy całkowitej miedzianego podkładu )
- wysokość miedzianego czubka pod diodą dobieramy tak by był troszkę wyższy od grubości zastosowanego laminatu
- diodę ustawiamy na czubku na paście do lutowania, teraz żelazko i gotowe, diody nie staramy się gwałtownie schładzać bo to raczej nie zbyt zdrowo dla niej ( bynajmniej XR-E czasem wpuszczają powietrze pod soczewki które to odpadają )
- teraz dwa kawałki laminatu podkładamy miedzią do góry pod pady prądowe diody ( delikatnie wsuwamy jednak nie za głęboko co by zwarcia podczas lutowania nie zrobić, można oczywiście ten laminat dokleić do miedzianego krążka, teraz troszkę cyny przy krawędzi diody i lutownica, cyna powinna wejść pod pad diody, można też podczas wsuwania laminatu posmarować go pastą lutowniczą i potem kropla cyny na laminat i grzejemy aż pasta się rozpuści, zresztą każdy da sobie z tym radę w taki lub inny sposób.
To tak na szybko ale wydaje mi się że rozwiązanie to skutecznie rozwiąże problemy termiczne malutkiej XP-G.
Pozdrawiam.

użytkownik zbanowany za :
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3691
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3691
- piotrek966
- Posty: 161
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
Hej, jak masz dostęp do tokarza to może ma kawałek wałka z miedzi, może odciąć z tego plaster dowolnej grubości, jeżeli oczywiście takie kółko by Cię urządzało, fakt to nie blacha ale nie wiem co masz zamiar z tego zrobić.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
0.3mm mam od ręki i odprowadza ciepło bardzo dobrze a 2mm kupowałem na alledrogo w sekcji akcesoriów modelarskich. Sprzedają ztcp paski 10x15cm albo jakoś tak, ale nie było problemu z przycięciem na inny wymiar.piotrek966 pisze:Może orientujecie się gdzie w Gdyni można dostać "kawałek" blachy miedzianej? (w sumie nie wiem czy dostane gdzieś coś grubości ok 2 mm ?) bo zakup metrowego arkusza mi nie podchodzi... Dostęp do tokarki i "tokarza" mam, ale nie mogę ogarnąć materiału. Pozdrawiam