Cree XP-G 1.5A !

Nieco przeterminowane wieści ;)

Moderatorzy: midi, DNF, krzycho_, kodi, lennin, pawelsz, df, ElSor

Awatar użytkownika
greg
Posty: 4161
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Zwykle przyjeło się tutaj ładować w LEDy prąd większy od zalecanego w dejtaszicie o jakieś 200%. Zatem aktualnie wypadałoby, po aktualizacji dopuszczalnych maksymalnych parametrów zasilania, dowalić w XP-G 3A. Kto pierwszy? Midi, Ty lubisz pakować 2A w XR-E, a to jest właśnie rzeczone 200% Spóbujesz XP-G @3A? :mrgreen:
rolex24
Posty: 148
Rejestracja: czwartek 07 sty 2010, 15:16
Lokalizacja: Elblag

Post autor: rolex24 »

moja xp-g r5 przy 1.9A zaczela swiecic na lekko fioletowo czyli 8000 kelwinow tak wiec za duzo amperow :razz: to nie najlepszy pomysl .
w xr-e q2 neutralna wpakowalem 1.5A i byla nadal bialutka a katalogowy max 700mA
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1412
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Ładowałem w XP-G 2A , kolor światła w normie, mam prototyp czegoś na wzór MCPCB ino całe z miedzi, diody lutowane będą bezpośrednio do miedzi, na takim podłożu mogę spróbować 3A, sam ciekaw jestem co się będzie działo :twisted: .
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 4161
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

3A. Dobre. Trzebaby zmierzyć luksometrem, czy jest jakiś znaczący przyrost wskazań między 2 a 3A, czy może już spadek :D
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 161
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

midi, piszesz o czymś na kształt mcpcb z miedzi, jesteś w stanie wrzucić tutaj fotę ? Interesuje mnie szczególnie sposób w jaki zasilasz emiter na takim podłożu. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1412
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Na dniach powinienem pokazać jak to rozwiązaliśmy z Edkiem, może dziś mi się nawet uda ale nie obiecuję, jako że w moim przypadku podłoże to współpracuje z 20mm soczewką na 3x XP-G zasilanie mogę podawać do górnych padów diod ( te małe punty od strony soczewki diody ) .
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 4161
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Jeśli podajesz zasilanie z góry, to sprawa jest banalna... miedziany krążek a na nim podfrezowane dremelkiem miejca po bokach padów termalnych uniemożliwiające styk z padami prądowymi. Można również nałożyć wybiórczo lakier i podtrawić odpowiednie miejsca w miedzi kwasem azotowym.
Tylko, niestery, reflektora w takim rozwiązaniu nie założysz...
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1412
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Tak, to rozwiązanie powstało z myślą o Eboli, prosty , skuteczny sposób spełniający swoje zadanie. Jeżeli chciał bym to do tego właśnie rozwiązania bez większych problemów mogę podać zasilanie na dolne pady jednak nie mam takiej potrzeby, jak, zaraz wyjaśnię. Jeżeli chcesz mieć podkład miedziany pod jednego leda który ma pracować z refem, robimy tak:
- wytoczyć krążek z miedzi z wierzchołkiem na którym osadzimy diodę, czubek o średnicy 1,3mm, z czubka za pomocą , pilnika, dremela, lub frezarki kształtujemy prostokąt pod diodę 1mm x 1,3mm
- teraz przygotowujemy dwa prostokąty z jednostronnego laminatu np. 2x3mm ( wszystko zależy od średnicy całkowitej miedzianego podkładu )
- wysokość miedzianego czubka pod diodą dobieramy tak by był troszkę wyższy od grubości zastosowanego laminatu
- diodę ustawiamy na czubku na paście do lutowania, teraz żelazko i gotowe, diody nie staramy się gwałtownie schładzać bo to raczej nie zbyt zdrowo dla niej ( bynajmniej XR-E czasem wpuszczają powietrze pod soczewki które to odpadają )
- teraz dwa kawałki laminatu podkładamy miedzią do góry pod pady prądowe diody ( delikatnie wsuwamy jednak nie za głęboko co by zwarcia podczas lutowania nie zrobić, można oczywiście ten laminat dokleić do miedzianego krążka, teraz troszkę cyny przy krawędzi diody i lutownica, cyna powinna wejść pod pad diody, można też podczas wsuwania laminatu posmarować go pastą lutowniczą i potem kropla cyny na laminat i grzejemy aż pasta się rozpuści, zresztą każdy da sobie z tym radę w taki lub inny sposób.
To tak na szybko ale wydaje mi się że rozwiązanie to skutecznie rozwiąże problemy termiczne malutkiej XP-G.
Pozdrawiam.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 4161
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

midi pisze: - wytoczyć krążek z miedzi z wierzchołkiem na którym osadzimy diodę, czubek o średnicy 1,3mm, z czubka za pomocą , pilnika, dremela, lub frezarki kształtujemy prostokąt pod diodę 1mm x 1,3mm
Wprowadziłbym drobną poprawkę, pad termalny XP-G ma 3,3x1,3mm.
Awatar użytkownika
czarny_kruk
Posty: 717
Rejestracja: poniedziałek 22 wrz 2008, 19:50

Post autor: czarny_kruk »

greg pisze:Jeśli podajesz zasilanie z góry, to sprawa jest banalna... miedziany krążek a na nim podfrezowane dremelkiem miejca po bokach padów termalnych uniemożliwiające styk z padami prądowymi. Można również nałożyć wybiórczo lakier i podtrawić odpowiednie miejsca w miedzi kwasem azotowym.
Tylko, niestery, reflektora w takim rozwiązaniu nie założysz...
a zalozymy sie? :wink: :twisted:
midi pisze:Tak, to rozwiązanie powstało z myślą o Eboli, prosty , skuteczny sposób spełniający swoje zadanie. Jeżeli chciał bym to do tego właśnie rozwiązania bez większych problemów mogę podać zasilanie na dolne pady jednak nie mam takiej potrzeby, jak, zaraz wyjaśnię. Jeżeli chcesz mieć podkład miedziany pod jednego leda który ma pracować z refem, robimy tak:
- wytoczyć krążek z miedzi z wierzchołkiem na którym osadzimy diodę, czubek o średnicy 1,3mm, z czubka za pomocą , pilnika, dremela, lub frezarki kształtujemy prostokąt pod diodę 1mm x 1,3mm
- teraz przygotowujemy dwa prostokąty z jednostronnego laminatu np. 2x3mm ( wszystko zależy od średnicy całkowitej miedzianego podkładu )
- wysokość miedzianego czubka pod diodą dobieramy tak by był troszkę wyższy od grubości zastosowanego laminatu
- diodę ustawiamy na czubku na paście do lutowania, teraz żelazko i gotowe, diody nie staramy się gwałtownie schładzać bo to raczej nie zbyt zdrowo dla niej ( bynajmniej XR-E czasem wpuszczają powietrze pod soczewki które to odpadają )
- teraz dwa kawałki laminatu podkładamy miedzią do góry pod pady prądowe diody ( delikatnie wsuwamy jednak nie za głęboko co by zwarcia podczas lutowania nie zrobić, można oczywiście ten laminat dokleić do miedzianego krążka, teraz troszkę cyny przy krawędzi diody i lutownica, cyna powinna wejść pod pad diody, można też podczas wsuwania laminatu posmarować go pastą lutowniczą i potem kropla cyny na laminat i grzejemy aż pasta się rozpuści, zresztą każdy da sobie z tym radę w taki lub inny sposób.
To tak na szybko ale wydaje mi się że rozwiązanie to skutecznie rozwiąże problemy termiczne malutkiej XP-G.
Pozdrawiam.
foty, foty, foty!! :smile:
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1412
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Ok, racja , machnąłem się :oops: .
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 4161
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

czarny_kruk pisze:
greg pisze:Tylko, niestery, reflektora w takim rozwiązaniu nie założysz...
a zalozymy sie? :wink: :twisted:
No tak... jeśli polutujesz kynarkiem 0,3mm i dziurki na wylot obok to zupełnie luźno ;)
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 161
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

Może orientujecie się gdzie w Gdyni można dostać "kawałek" blachy miedzianej? (w sumie nie wiem czy dostane gdzieś coś grubości ok 2 mm ?) bo zakup metrowego arkusza mi nie podchodzi... Dostęp do tokarki i "tokarza" mam, ale nie mogę ogarnąć materiału. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1412
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Hej, jak masz dostęp do tokarza to może ma kawałek wałka z miedzi, może odciąć z tego plaster dowolnej grubości, jeżeli oczywiście takie kółko by Cię urządzało, fakt to nie blacha ale nie wiem co masz zamiar z tego zrobić.
Pozdrawiam.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
swietlik
Posty: 564
Rejestracja: sobota 22 lis 2008, 22:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: swietlik »

piotrek966 pisze:Może orientujecie się gdzie w Gdyni można dostać "kawałek" blachy miedzianej? (w sumie nie wiem czy dostane gdzieś coś grubości ok 2 mm ?) bo zakup metrowego arkusza mi nie podchodzi... Dostęp do tokarki i "tokarza" mam, ale nie mogę ogarnąć materiału. Pozdrawiam
0.3mm mam od ręki i odprowadza ciepło bardzo dobrze a 2mm kupowałem na alledrogo w sekcji akcesoriów modelarskich. Sprzedają ztcp paski 10x15cm albo jakoś tak, ale nie było problemu z przycięciem na inny wymiar.
ODPOWIEDZ