Strona 1 z 1

Zalana latarka SolarStorm Dx4

: piątek 08 maja 2015, 18:48
autor: lako
Witam,
kupiłem w Chinach latarkę Dx4 i podczas pierwszego nurkowania woda dostała się do głowicy. Czy wie ktoś jak można rozebrać głowicę i dostać się do elektroniki?
Mnie się udało odkręcić pierścień dociskający szybkę -niewiele. Będę wdzięczny za wskazówki.

: piątek 08 maja 2015, 19:07
autor: michal1
Poprosimy o zdjęcia :)
Spróbuj odkręcić głowicę.

: piątek 08 maja 2015, 20:40
autor: lako
Oczywiście dobry pomysł :)

: wtorek 09 cze 2015, 11:39
autor: Bartek Sajkowsk
pomiędzy soczewką a obudową jest pewnie jeszcze jeden oring, który bardzo mocno trzyma wszystko w środku, postaraj się go wydłubać,
tak jest zrobiona inna latarka, która ma bardzo podobną głowicę

: czwartek 25 cze 2015, 21:08
autor: lako
Bartek dzięki za informację w wolnej chwili sprawdzę ten o-ring.
W międzyczasie latarka ożyła i przeżyła kilka nurkowań na 30 m.

: wtorek 04 lip 2017, 11:56
autor: ptja
Ja mam inną wersję: z suwakiem (krótkie przesunięcie włącza/wyłącza, długie przełącza pomiędzy 100%/25%/S.O.S.), ale też trochę zaparowała na hańczańskich dłubankach (~40m głębokości). Spróbuję zacząć od oczyszczenia oringu i solidnego skręcenia.

Przy 8V pobiera ok. 2,4A, czyli poniżej 20W.

: sobota 21 lip 2018, 23:03
autor: PawelM
Jako że to jest mój pierwszy post na tym forum, na wstępie chciałbym się przywitać z wszystkimi forumowiczami. Z góry proszę o wyrozumiałość gdyż nie jestem wykształconym elektronikiem a jedynie osobą która lubi majsterkować i cieszyć się tym że potrafiła dokonać czegoś własnymi rękoma. A teraz do rzeczy.
Niedawno otrzymałem zalaną latarkę jak w temacie, czyli SolarStorm Dx4. Po wstępnych oględzinach ewidentnie widać że przyczyną zalania była jakość oringów. (Dlatego proponuję osobom które planują zakup jakichkolwiek latarek z Chin, profilaktyczną wymianę oringów na lepsze jakościowo.) Ale wróćmy do tematu. Chciałbym przywrócić tą latarkę do życia, i teraz mam dwa warianty do wyboru. Wariant pierwsz to przywrócić ją do oryginału (prawie), a wariant drugi to wykorzystać jako bazę do wykonania latarki do oświetlenia podwodnego do kamerki sportowej (wiem że to nie zastąpi pożądnego oświetlenia, ale jestem tylko amatorem który nie szuka spektakularnych ujęc, nurkuje dośc głęboko a w ciemności każda ilość światła się liczy).
Co do wariantu pierwszego. Latarka była zbudowana na 4 diodach XML i sterowniku HX-1424-B. włącznik magnetyczny o 3 trybach pracy: OFF, LOW, HIGH i STR. O ile diody są dostępne to sterownika już mi się nie udało znaleźć. I tu pojawiają się pierwsze moja pytania. Czy chcąc zwiększyć odrobinę jej moc, stosując któreś z diod XML2, jaki sterownk mógłbym w chwili obecnej zastosować? Czy wystarczy "prądu" przy ewentualnym zwiększeniu mocy na ok 40-50 min efektywnego świecenia przy 2 akumulatorach 26650 polączonych szeregowo?
Co do wariantu drugiego, jestem w zupełnej kropce. O ile nie jest najmniejszym problemem dotoczenie dystansu w kształcie "odbłyśnika", w celu przybliżenia LED jak najbliżej syby, z materiału dobrze odbierającego ciepło, to zupełnie nie wiem jakie LED mógł bym zastosować (oczywiście jak najmocniejsze, laterka była by wykorzystywana pod wodą, więc problem oddawania cieplła byłby częściowo rozwiązany.) Druga sprawa to jaki sterownik mógłbym zastosować, oczywiście również z włącznikiem magnetycznym, ewentualnie wysterczyło by tylko ON i OFF. Przybliżony minimalny efektywny czas świecenia to około 30-40 min przy 2 akumulatorach 26650 połączonych szeregowo.
Pisząc ten post pojawił się wariant trzeci. Jest jeszcze wożliwośc dotoczenia zaślepki w miejsce oryginalnego zasobnika na aku i wyprowadzenia zasilania przy pomocy przewodu do zewnętrznego zasobnika na aku. tu myślę że mamy większe pole do działania gdyż nie jesteśmy już ograniczeni pojemnością akumulatorów. Ta opcja może być wykorzystana zarówno w wariacie 1 jak i 2.
Z góry dziękuję za wyrozumiałośc, chęć pomocy i ewentualne inne warianty
Pozdrawiam
Pawel M

: niedziela 22 lip 2018, 10:55
autor: ptja
Przy zasilaniu z kanistra masz zdecydowanie więcej możliwości
Chcesz wykorzystać oryginalny reflektor (nie ucierpiał)? Wtedy można pokusić się o 4x XHP50.2 i nawet 10tys. lm.

Zasilanie z 2x26650 i 30/60 minut to 10/5A (np. z ogniw 5,5Ah), czyli moce 60-80/30-40W.
Nie wiem czy są sterowniki tej (szczególnie większej) mocy na 2S.

Do video IMHO najlepiej COB np. Citizena CLL03x lub 04x i sterownik boost (ew. Liteona 13x13mm i step-down przy zasilaniu z kanistra).

Ale... czy to ma sens przy cenie nowej $30-40?

: poniedziałek 23 lip 2018, 00:15
autor: Mieciu
PawelM

Jeżeli chcesz z niej zrobic video to przemyśl taki sterownik:
http://kaidomain.com/Flashlight-DIY/Cir ... Cree-XHP70
lub taki trochę słabszy
http://kaidomain.com/Flashlight-DIY/Cir ... cuit-Board

i taką diodę:
http://kaidomain.com/Flashlight-DIY/LED ... ED-Emitter


Przy 2 ogniwach i mocy ok 30W będziesz miał spokojnie godzinę świecenia.
Jeżeli chcesz zachować skupione światło to polutuj diody np xm-l2 w konfiguracji 2równolegle2szeregowo.


Te sterowniki da się przerobić na sterowanie magnetyczne, ale wymaga to sporego rzeźbienia.
Dużo prostszym rozwiązaniem byłoby załączanie obwodu poprzez wkręcanie dupki - o ile gwint jest dobrze poanodowany i nie robi za styk.


Niedawno tuningowałem trochę mniejszą latarke z tej samej firmy:
viewtopic.php?p=259609

I całkiem fajnie spisała się doświetlając pierwszy plan w podwodnych ciemnościach:
https://www.youtube.com/watch?v=7Sh9OoFwEQo

: sobota 04 maja 2019, 20:40
autor: ptja
No i moja DX4S "poległa". Nie wiem, czy wciekło przez głowicę czy zakrętkę, ale 2 liitokale 26650 poszły do śmieci, a latarka będzie na części (raczej te duże metalowe tylko się ostaną), bo woda słona.