Najlepsza dostępna aktualnie dioda z wysokim CRI.

dane techniczne, zdjęcia i ciekawostki o diodach świecących
aslpg
Posty: 79
Rejestracja: piątek 24 sty 2014, 21:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aslpg »

Zbychur,

czy można się do tych zakupów dołączyć? Potrzebuję 10 szt. takich diod.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Można :)

Będę zakładał temat o zakupie grupowym, bo już kilka osób głosiło na PW.
aslpg
Posty: 79
Rejestracja: piątek 24 sty 2014, 21:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aslpg »

Dzięki :)
Awatar użytkownika
Sosenia
Posty: 426
Rejestracja: środa 01 gru 2010, 14:38
Lokalizacja: ZG

Post autor: Sosenia »

Czy przez ostatnie 4 lata coś zmieniło się w tej materii? Jakie są teraz diody o wysokim CRI i co da się upchnąć do latarki?
S2+: XM-L2 U2-1B 2.1A || XM-L2 T6-4C 2.1A || (MOD) XP-E2 Red 1.4A || 365nm Nichia UV
S2 XP-L HI 2.8A || BLF Q8 || Skilhunt H03 NW || Astrolux C8 XP-L HI 3B || KDLITKER C8.2 XHP35 HI NW || L6 XHP70 N2-3A || L2 XP-L HI V2-1A
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Tylko Nichia jeśli ma być wysokie Cri przy neutralnej barwie.
Mociumpel
Posty: 2095
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Amatorzy wpychają proste nicie 219C i B lub samungi https://led4power.com/product/samsung-l ... cpcb-copy/ lub SSt-20 http://kaidomain.com/Luminus-SST-20-J4- ... arch=sst20 - zawodowcy wpychają do latarek nicie E21A np. https://www.virence.com/shop w takiej wersji https://www.virence.com/product-page/le ... ng-service (bo wybó barwy z wysokim CRI jest co 500K chyba) a ja ostatnio testuje to https://led4power.com/product/luxeon-mz ... dtp-mcpcb/ w zoomie (n 5-6A maksymalnie) - przy czym to ostatnie jest w stanie wchłonąć nawet 15-16A ;).
Oczywiście każdą idzie upchać pojedyńczo lub triple czy quady ale to juz wymaga specyficznych latarek lub modzenia w nich.
Ostatnio zmieniony piątek 19 paź 2018, 16:12 przez Mociumpel, łącznie zmieniany 1 raz.
ViP3R
Posty: 62
Rejestracja: niedziela 26 sie 2018, 02:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ViP3R »

@Mociumpel

https://led4power.com/product/luxeon-mz ... dtp-mcpcb/ - czy to ustrojstwo można wcisnąć w hosta S2+ z ref. SMO? Do tego przykładowo sterownik LD-A4 z tej samej strony?
Będzie trzeba coś podtaczać czy wejdzie?
Jest szansa, że nie ugotuje się? :D

Prąd 6A to trochę sporawo i chyba trzeba zmienić fabryczny wyłącznik w hoście.

https://www.lumileds.com/uploads/447/DS136-pdf - tak sobie czytam i przy 3V/2,8A dioda wypluwa 770 lm.
Wiadomo ile wypluje przy 4A?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 22 paź 2018, 15:30 przez ViP3R, łącznie zmieniany 1 raz.
Mociumpel
Posty: 2095
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Luxeon MZ 16mm - idzie wsadzić we wszystko co ma "półkę" typu Convoy.
W refa SMO nie polecam - robi sie dziura w środku - tzw pączek coś jak nadmuchana opona - nieładnie to wygląda.
Nawet w Convoy M2 który jest dość głęboki i ma "drobne OP" widać ją - potrzebne jest albo lekko mrożone szkło albo jakikolwiek dyfuzor typu plaster miodu.
W s2/S2+ na czuja dopiero przy albo mocno matowym TIR-rze lub czymś takim https://pl.aliexpress.com/store/product ... 14278.html (45 i 60 stopni) nie będzie widać dziury.
W zoomie nie ma tego problemu - dopiero na maksymalnym skupieniu widać szachownicę.

Poza tematem - tego MZ-a "wepchłem" do CPF Italia Cometa i testuję sobie ze sterownikiem 4-6A (ma on regulację od góry w dół więc można sobie wyregulować jak bardzo ma się grzać).
Bebechy z Cometa (sterownik BLF i XPL-Hi 5000K) poszedł do Convoya M2 bo ma półkę 20mm - pójdzie na sprzedaż ;)
Zamysł był taki:
- Comet ma przewymiarowana pigułę - spoko ciągnie 6A po poprawkach z Keepoowerem (co dostałem z latarką za 16 dolarów) - przez chwilę próbnie nawet na DD poszedł ale ... to szaleństwo jest - nie zalecam.
- Comet ma bardzo szeroka wiązkę zalewową
- bardzo przyzwoity rzut chociaż sporo strat (ale soczewka AR)
- mała płaska dioda MZ 4mm2 dość dobrze wali na odległość
- szachownica w zoomie w zasadzie nie powstaje - dodatkowo założyłem sobie pierścień gumowy pod sam koniec wysuwu aby głowica "nie dobijała" do kwadratowego kształtu leda stąd mam "ogranicznik" coby nie widzieć szachownicy ;) - czekam jedynie na oringi aby mi się głowica nie gibała (bo sie fajnie kręci ale się giba co irytuje)
- wysokie CRI choć trochę zbyt białe 5700K (ale idealne do rzutowania) - wolałbym cos miedzy 4500-5000K - ale jest to biel tak soczysta w barwy że aż miło ;)
- bin dostępny w led4power jest ponoć wyższy od tego co testował Maukka na BLF (Flux bin : R (840 – 900lm przy 85 stopniach) - POBIEŻNIE na wyjściu przy 6A po testach sufitowych na zalewie za szkłem daje ok. 1400 lm - ale to nieoficjalnie bo się podniecałem kolorkami na ścianach i rzutowałem na pałę.

Do miesiąca jak mi dojdą oringi będzie jakaś recenzja - bardziej z wrażeń i domowych wyliczeń niż z terenu - nie mam narzędzi i za daleko do nasypu ;)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 22 paź 2018, 15:13 przez Mociumpel, łącznie zmieniany 2 razy.
ViP3R
Posty: 62
Rejestracja: niedziela 26 sie 2018, 02:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ViP3R »

Uhh dzięki :)
Szkoda, że będzie oponka w S2+. Myślałem nad długim światełkiem do roweru a S2+ jest mała i bardzo mi pasuje.
W sumie to patrząc na dane papierowe ciekawa też jest LMZ8-QW50.
Przy 3V/2,8A wypluwa ponad 100 lm więcej no i 5000K.
Co prawda CRI80 ale jadąc rowerem i chcąc ominąć wiewiórczego bobka na drodze raczej nie rozwodzimy się nad jego barwą po oświetleniu diodą ;)
Mociumpel
Posty: 2095
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Szczerze powiedziawszy nie wnikam w jakość barwy jadąc na rowerze - teren przesuwa się za szybko. Jesienią przy statycznym zwiedzaniu kolory są w wysokiej jakości świetle smakowite bo czerwień jest mocno nasycona ale ... aż takim estetą nie jestem - owszem spacer tak ale ile razy można dziennie podniecać się czerwonobrunatnozłotym liściem na drzewie ;)
A sam MZ jest o tyle ciekawy że choć powstał 3 lata temu do dzisiaj ma dość dobrą wydajność i znakomitą jakość kolorów choć ciut za zimna - ale do zdjęć bez balansu - idealna ;)
Roman21
Posty: 28
Rejestracja: czwartek 12 paź 2017, 20:54
Lokalizacja: okolice Gorzowa Wlkp.

Post autor: Roman21 »

@Mociumpel

Nie jestem tam mocno obyty w terminologii modowania latarek, ale rozebrać, odlutować kabelki to dla mnie nie problem. Chciałbym w Skilhunt H03 wynienić led na lepsze CRI. Z Twojego doświadczenia jaki dostępny LED by się nadawał (z doszlifowaniem płytki) w stylu: wyjmuję starą płytkę z led i wstawiam nową.
Mociumpel
Posty: 2095
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Nie mam doświadczenia w rozbieraniu H03 - musiałbym się doszkolić teoretycznie czytając neta - nie powinno to być trudne - poza tym nie mam potrzeby posiadania "bocznego" świecidła - dobre dla kogoś kto sporo majstruje i potrzebuje uwiesić na kieszeni i wolne ręce mieć - nawet czołówkę mam badziewną ;)
Niemniej gdybym miał wskazać faworyta to chyba coś łatwo dostępnego i w miarę taniego - SST20 95CRI 4000K - lubię te barwę - nie jest specjalnie wydajna ale w "bliskozasięgowej" latarce nie jest to istotne ( http://budgetlightforum.com/node/62195 )
Na torchu jest grupa co chce sobie wmontować do Armyteka nicie E21A ale wydaje mi się że to przerost formy - choć dla niektórych dążenie do doskonałości odwzorowania barw może mieć uzasadnienie.
Ogólnie Cree nie liczy się teraz w dążeniu do dobrych CRI - tutaj prym wiodą Nichia, Citizen (w COB-ach szczególnie) czy Philips w Lumiledzie właśnie.
Latarkowych diod łatwo dostępnych o wysokim CRI jest niewiele - Samsung 351, Nichie 219 i nowsze, ten stary MZ który testuję czy SST20 właśnie - są na gwiazdkach i łatwo wkleić je do dowolnej latarki.
Nie wiem - wybrałbym chyba właśnie SST20.

i ostatnia rzecz - pojedyncze diody o wysokim CRI nie grzeszą wydajnością - najwyższe biny to zazwyczaj 30% mniej niż tych z CRI70 - po to są triple i quady aby to zmieniać ;)
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1610
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

viewtopic.php?t=23191

Niestety do H03 moduł potrójny ani poczwórny nie wejdzie, a szkoda i to bardzo.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Klasyczny Triple czy Quad nie wejdzie, ale są quady na Nichii E21 gdzie 4 diody zajmują miejsce jednego XM-L , wtedy nawet fabryczna optyka powinna pasować.
Niestety quady i triple z racji mniejszego prądu na każdą diodę mają niższe VF, a jak do tego wybierzemy jeszcze diodę która ma katalogowo niskie VF to dużo energii się marnuje.
Ideałem był by quad w czołówce + sterownik boost.
Czyli tak jak jest w Armyteku wizardzie po modzie clemensa.
Niestety Wizard w wersji DIY jest niedostępny a demontaż optyki bez zarysowań obudowy jest nie możliwy.
Teraz kupować czołówkę za ponad 3 stówy i niszczyć obudowę żeby mieć te 200 -300 lm więcej z quada moim zdaniem bez sensu.
Lepiej z H03 kombinować za 120 zł, a sterowniki boost są na ukończeniu.
Roman21
Posty: 28
Rejestracja: czwartek 12 paź 2017, 20:54
Lokalizacja: okolice Gorzowa Wlkp.

Post autor: Roman21 »

pietros pisze:viewtopic.php?t=23191
Mam pytanie jak spisuje się Nichia 219C, bo mam wątpliwości, na stronie 8 podanego linka jest, że w latarce Skilhunt H03 zmierzony prąd w diodę 2,46A, a wg specyfikacji 219C ta dioda jest w stanie udźwignąć 1,8A http://kaidomain.com/Nichia-NVSL219C-R9 ... search=CRI
I nie wiem czy spokojnie można ją montować do H03 czy nie.
ODPOWIEDZ