Dioda o barwie białej ciepłej różowej

dane techniczne, zdjęcia i ciekawostki o diodach świecących
78marcinkr
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2018, 23:22
Lokalizacja: Kraków

Dioda o barwie białej ciepłej różowej

Post autor: 78marcinkr »

Witam Wszystkich na Forum! W temacie ledówek jestem zupełnym amatorem, więc przepraszam, jeśli moja wypowiedź będzie napisana mało fachowym językiem. Chcę sobie do pokoju, do lampy sufitowej na 3 gwinty E27 kupić ledówki o białej ciepłej barwie, o kolorze cieplejszego różu i intensywniejszym nasyceniu tego różu. W wyglądzie ma to świecić podobnie do świetlówki kompaktowej. Ledówka ma mieć około 1200-1300 lumenów, czyli światło bardzo jasne i tu się zaczyna problem, bo zauważyłem, że im jaśniejsze światło, tym z nasyceniem barwy jest gorzej. Obecnie posiadam 3 ledówki firmy Omega, zakupione kilka lat temu w hipermarkecie. Mają 1300 lumenów i z jasnością jest ok, lekko różowe też są, ale chciałbym coś jeszcze cieplejszego i intensywniejszego, taki róż lekko wpadający w czerwień. Dziś w hipermarkecie kupiłem sobie świeczkę elektryczną i ona ma bardzo dobry, właśnie różowy kolor światła, ale niestety na opakowaniu nie ma podanych informacji odnośnie barwy. Obecnie niestety na marketowym rynku chyba nie ma zbyt dużego wyboru, gdyż większość produkcji ciepłej białej jest barwy mniej, lub bardziej żółtawej, a ja tej barwy po prostu nie lubię. Chciałbym przed zakupem mieć możliwość zobaczyć na żywo, jak ledówka świeci, gdyż wymagania mam mocne, a nie chcę kupować kota w worku. Proszę o propozycje takich ledówek wraz z informacjami, na jakie dane na opakowaniu szczególnie zwrócić uwagę. Pozdrawiam serdecznie!
78marcinkr
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Ale biały kolor rozciąga się właśnie od ok 2700 K, czyli barwy mocno żółtej do ok 6000 K, czyli bardzo błękitnej.