Convoy 4x18A

czyli nasze opinie, odczucia i wnioski o światełkach
Mocarny
Posty: 399
Rejestracja: wtorek 07 maja 2019, 18:10
Lokalizacja: Kielce

Convoy 4x18A

Post autor: Mocarny »

Convoy 4x18A


Na końcu będzie podsumowanie dla tych co lubią tylko konkrety, w każdym temacie pogrubię kluczowe zdania aby łatwiej wyłapać istotne rzeczy od głupot które często piszę.Zapraszam!
Obrazek
Dla BARDZO dużych zdjęć: klik -> na stronie ze zdjęciem klik prawym przyciskiem myszy -> "Otwórz grafikę w nowej karcie"

Latarkę dostałem do recenzji, oto link do oficjalnego sklepu i tejże latarki:
https://pl.aliexpress.com/item/40004159 ... 5ddfuIa3wk

Spis treści:

- Ogólne parametry
- Zawartość opakowania
- Wygląd, parametry
- Sterowanie, czas działania i ładowanie
- PWM
- Wodoodporność
- Rozkład światła, barwa
- Beamshoty
- Zastosowanie i moje doświadczenia
- Podsumowanie

Ogólne parametry

Materiał: aluminium

Ostrzeżenie o niskim napięciu: tak

Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją: brak... a to nowość, no ale to chyba logiczne że trzeba zwracać uwagę jak się umieszcza baterie

Typ soczewki: Szkiełko z powłokami AR

Odbłyśnik: gładki, SMO

Ładowania: Interfejs ładowarki USB typu C (prąd ładowania 2A)

Pozycja przełącznika: na głowicy

Pamięć trybów: tak

Możliwość postawienia w trybie świeczki: tak

Batrie w zestawie: Nie

Baterie: 4 *18650 baterie (z zabezpieczeniem lub bez)

Średnica głowicy: 69mm

Średnica tubusu baterii: 50mm

Długość latarki: 153mm

Waga produktu: 458g

Waga z pudełkiem: 592g

Opakowanie: 183*99*80mm

Zawartość opakowania


Opakowanie to brązowy karton, gruby, w środku latarka zabezpieczona gąbeczkami. Wciąż brak instrukcji obsługi.
Obrazek
Chyba nie muszę mówić, że w opakowaniu była tylko latarka.?

Wygląd, parametry

ObrazekObrazekObrazek

Zaczynając od głowicy, mamy stalowy pierścień, co bardzo szanuję, gdyż iż jeśli latarka spadnie a nie miałaby pierścienia, zważywszy na wagę zrobiłoby się pokaźne wgniecenie. Z pierścieniem prawdopodobnie nic się nie stanie.

Dalej mamy szkiełko z powłokami AR, a także gładki reflektor SMO bez żadnych wad, no i diodę XHP70.2
Obrazek

Reflektor jest sporych wymiarów, takich samych co średnich wymiarów szperacz
Obrazek

Mocne użebrowanie. Włącznik na głowicy. Szkoda, że nie jest podświetlany. A, no i znowu jest wmontowany krzywo, no sami zobaczcie, tragedia dla perfekcjonistów.
Obrazek
Obrazek

Sterownik z pierścieniem zamiast sprężyny. Uniemożliwia to użycie baterii z płaskim "+", ale na szczęście w zestawie dostajemy adapter do tego typu baterii.
Obrazek
Obrazek

Sam tubus i jego wnętrze wyglądają tak
Obrazek
Obrazek

A zakrętka wygląda tak
Obrazek
I nie służy do niczego (bo baterie wymieniamy odkręcając głowicę - FW3A style), równie dobrze mogłaby być przyklejona. Convoy jednak postanowił dać możliwość jej odkręcenia, można dzięki temu wymienić to co się ewentualnie zepsuje.
Obrazek

Sterowanie, czas działania i ładowanie


Sterowanie
Proste 4 tryby, 1% - 10% - 40% - 100%, pamięć trybów. Nic szczególnego, ale prostota również jest pożądana w wielu przypadkach. Klik na włączenie i wyłączenie, przytrzymanie na zmianę trybów. Z pozycji off przytrzymanie włącza najniższy tryb, a dwuklik - turbo. A więc mimo pamięci trybów można zawsze startować od najniższego trybu.

Czas działania
Będzie zależny w dużej mierze od użytych baterii. Zawsze jest, ale w wypadku latarki na wiele ogniw (lub 4 jak w tym wypadku), to czy użyjemy baterii 2900mAh czy 3400mAh da nam różnicę 2000mAh.


Test na turbo, ładnie sobie poradziła, bo 9 minut do zmniejszenia jasności. Warto wspomnieć, że poprzednia latarka Convoy'a na XHP70.2 czyli M3 działała w turbo max 1 min 40 sekund.
Ładowanie
Wbudowana ładowarka, port USB typu C, prąd ładowania 2A. Nowocześnie, pójście w stronę USB typu C to krok w dobrą stronę.

PWM


Brak, nie zaobserwowałem żadnego, nawet kamerą.

Wodoodporność


Testowałem w moim akwarium, zanurzenie na głębokości 25cm na około godzinę.
Obrazek

W ogóle na wstępie warto wspomnieć, że latarka nie ma zadeklarowanego żadnego standardu wodoodporności IPX, a więc idąc za regułą, że jeśli coś przemilczymy, to nie przypadkiem, bo i tak nie byłoby się czym chwalić, można myśleć, że Convoy sprawdzi się tu kiepsko. A jednak w teście wypadł dobrze, nie zauważyłem przecieków pod zaślepką na port USB ani w tubusie baterii, ale miałem wrażenie, że trochę wody dostało się pod reflektor...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Być może rozkręcanie latarki mokrymi rękoma to nienajlepszy pomysł, na jaki można byłoby ewentualnie wpaść, bo chyba zamoczyłem ten reflektor właśnie rękami, a poza tym wody nie było wewnątrz głowicy, przy diodzie. Więc chyba można przyjąć, że jest wodoodporna a test uznaję za zaliczony.

Rozkład światła, barwa


5000K, więc barwa neutralna. Zabarwiona lekko na zielono, ale szczególnie widać to przy porównaniu z latarkami które są zupełnie neutralne bez żadnych zielonych zabarwień. W normalnym użytkowaniu nie przeszkadza.

Obrazek

Szeroki odbłyśnik SMO sprawia, że latarka świeci daleko, ale i szeroko. Ale bardziej daleko niż szeroko, jak widać światło skupione, a jak zaraz będzie widać doświeca spokojnie na prawie 200m, więc dla szukających dalekiego zasięgu z jednoczesnym doświetleniem boków, to może być to.

Beamshoty


ISO200, t2s, f/3,5 balans bieli światło słoneczne.

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Obrazek

I zdjęcia świecenia do lasku oddalonego o 180-200m
Obrazek
Obrazek

Światła jest naprawdę dużo, ale jeśli by wziąć pod uwagę wymiary latarki, to już nie wypada tak wow, bo są konstrukcje dużo mniejsze a o takiej samej jasności. To co ją wyróżnia to zdolność utrzymania tego 100% przez naprawdę długi czas.

Zastosowanie i moje doświadczenia


Zacznijmy od kontynuacji wątku odprowadzania ciepła, które jest dobre. Daje to potencjalnie możliwości do używania tej latarki w trybie świeczki, postawionej pionowo. Gdyby tylko jeszcze w zestawie był dyfuzor... No cóż, zawsze można taki zrobić. Ja nawet myślałem o dyfuzorze z uchwytem, żeby latarkę przerobić na lampę, coś jak BLF LT1. Na pewno nie dałoby to imponujących efektów, ale zadowalające. Postaram się przerobić ją na taką latarnię, to wstawię zdjęcia. A póki co 4x18A będzie ręczną latarką o dużej mocy, ale i dużej wadze. Chodząc z nią w ręku na pewno nie zapomnicie, że coś trzymacie. Nie mam zamiaru powiedzieć, że nie warto jej nigdzie zabierać jeśli ma być trzymana w ręku, ale że nie jest to wygodne.

Podsumowanie


Convoy 4x18A, choć mógłby się nazywać 72A, jest nowością marki, bo latarką na kilka baterii, a konkretniej na 4 ogniwa 18650. Skutkuje to sporą wagą, dużymi wymiarami, ale i długim czasem działania jak i długim czasem turbo. Latarka ma stalowy pierścień, jest uszczelniona i wodoodporna, sprawia też wrażenie wytrzymałej. Solidna i prosta pozycja dla szukających czegoś na 4*18650.

Co na plus:
- Długi czas na turbo
- Wodoodporność na zanurzenia
- Stalowy pierścień głowicy

Co na minus:
- Duża waga

W kategorii jakość wykonania - body, gwinty, uszczelki itp.
Ocena: 9,5/10

W kategorii światła - barwa, sterowanie, tryby
Ocena: 8/10

1 - bardzo zła latarka, że aż boli patrzeć, okropna jakość, nie nadaje się do normalnego użytkowania
6 - przeciętna latarka, o rozsądnej cenie - dla przeciętnej osoby "świetna"
10 - spełnia wszystkie moje oczekiwania w danej kategorii (np. EDC, czołówka, szperacz), jest trwała i porządnie wykonana, warta swojej (nawet trochę zawyżonej) ceny. No istny ideał.

Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście!
ODPOWIEDZ