Czy ktoś z Was robił HIDa na rower??

...wszystko związane z lampami wyładowczymi, HID i nie tylko...
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Czy ktoś z Was robił HIDa na rower??

Post autor: kubaswiatelka »

Witam. Dorwałem ostatnio na szrocie lampę z soczewkami i zastanawiam się nad zrobieniem HIDa na rower ale.... . Ale nie chcę mocy 35W tylko powiedzmy 15-20W. Czy istnieją takie palniki i przetwornice??? Czy warte to w ogóle zachodu?? Lampa miała by służyć jako światła krótkie ponieważ ma przysłonę odcinającą jak w samochodach. Nie jest to zbyt duża soczewka więc to też plus lampy na rower. Może udało by się to upakować w jakąś zgrabną aluminiową lub plastikową obudowę a ogniwa w sakiewkę. Pytanie tylko jak to wychodzi cenowo taki nietypowy żarnik i przetwornica?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

W 90% przetwornic można obniżyć moc na zwykłym palniku 35W do niższej lub też podwyższyć - słowo klucz - rezystory pomiarowe :)

Na forum były już dość dawno takie projekty. Ogólnie fajnie ale gliny lubią się czepiać ;)
ILPT
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Ale czego tu się czepić jak masz ładne odcięcie?? :)

Co do obniżania mocy dużo z tym zachodu? Z tego co czytałem to najlepszy pakiet byłby 3s3p ale wożenie dodatkowych ogniw to nie problem :).

Skaktus a jakie małe przetwornice byś polecił bo Ty tam chyba się bawisz w przetwornicach??
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Małe ? Jakakolwiek mini bez cewki na przewodzie.

Czego ma się czepiać ? Xenon to już nie zabawka, zwraca uwagę itd. Zacznie się czepiać że brak homologacji itd. A odcięcie musi być :roll: jak w xenonie :roll:

A tak na poważnie to pewnie nie ma przepisów mówiących o rowerze i xenonie.
ILPT
fazi
Posty: 278
Rejestracja: wtorek 31 lip 2012, 23:15
Lokalizacja: Mosina

Post autor: fazi »

skaktus
Xenon to już nie zabawka, zwraca uwagę itd. Zacznie się czepiać że brak homologacji itd.
Sęk w tym, że nie ma czegoś takiego jak homologacja na światła rowerowe :)
Tutaj jest wolna amerykanka. Przy mocy 15-20W z HID-a masz podobną ilość światła co z dwóch XM-L2 a są tacy co mają po 3-4 latareczki lub 1 wieloledową.

Pzdr
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Ja mam obecnie solarstorm x2, 5x led i troche słabo na ale jeszcze nie są po przeróbkach. HID będzie mi służył albo jako światło krótkie albo jako długie do jazdy po lesie oczywiście(to się jeszcze zobaczy bo mam 2 soczewki z różnymi lustrami :) A ile to bierze A z pakietu?
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

kubaswiatelka,
Takie coś sobie zamontuj,

http://latarki.pl/produkty/bez_kategori ... e/613.html
tylko pakiecik i palisz asfalt :mrgreen:
arek5231
Posty: 78
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 14:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arek5231 »

Witam!

Ja dla sprawdzenia założyłem hida w soczewce samochodowej na uchwyt h7, efekt byl taki że rowerzysta jadący przede mną tak się odwracał, że mało orła nie wywinął :D A tak na poważnie, efekt ciekawy z odcięciem górnej lini ale stanowczo za duża soczewka na rower. Mniejszy odbłyśnik mieszczący cały palnik byłby ciekawym rozwiązaniem jednakże mija się to troche z celem ze względu na wielkość systemu i duży pakiet ogniw potrzebny do dłuższego zasilania. Ja jechałem akurat z pakietem 3S3P.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Zawsze można założyć soczewkę z lamp przeciwmgielnych - te są zazwyczaj dużo mniejsze. A reszta niestety będzie "dyndać".
ILPT
simon-u
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2012, 11:21
Lokalizacja: Klb

Post autor: simon-u »

Jeśli to mają być światła często zmieniane podczas jazdy, tzn. częste ON/OFF to hida odradzam. Potrzebuje chwilę na rozświecenie się, a przy okazji szarpie duże prądy. Lepsze będą tutaj ledy.
Do ciągłego świecenia, jak najbardziej tak, tylko zamiast zmniejszać moc przetwornicy (palnik nie wejdzie w punkt pracy i zniszczy się szybciej niż na mocy nominalnej), zwiększyć ją :twisted:
ODPOWIEDZ