"żarówka" rurkowa kabiny na CREE XP-E

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

"żarówka" rurkowa kabiny na CREE XP-E

Post autor: pegasus_sis »

Chodziło za mną to światełko i w końcu wychodziło :D kupione na Aliexpress po 10zł sztuka (minimalne zamówienie 2 sztuki). I stwierdzam co poniżej:

-wykonanie bardzo profesjonalne, czyste luty
-temperatura barwowa diody przynajmniej 6500K, chłodny biały, ale nie niebieski
-jasność ocenię wieczorem, ale spokojnie bije standardową 10W

z czego wynika też minus - grzanie... już po chwili lampka jest mocno ciepła. Oddawanie ciepła na radiatorek bardzo dobre. Lekko parzy, ale nie poparza ( :lol: ) więc mówimy tu o temperaturach w okolicach 70-80 stopni EDIT (pomiary na dole)
Czyli nie nadaje się do ciągłego świecenia jako lampka tablicy (gdzie nie ma też miejsca na chłodzenie), ale jako lampka do kabiny/bagażnika spokojnie da radę. Przegrzewanie w normie, raczej wytrzyma przynajmniej tyle, ile zwykła żarówka.

Zdjęcia, może ktoś oceni co to za układ i ile daje w diodę. Jeden element niestety schowany pod kapslem. może da się zmodować na mniejszy prąd ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

EDIT

jak to świeci: migawka, przesłona, bilans bieli zblokowane. Lampki metr od przedmiotów, obok aparatu ;) jest jasno, ale żarówka 10W świeci też naokoło

Obrazek

Obrazek


EDIT
Zmierzone temperatury po 0,5h pracy:
85°C na radiatorze
102°C obudowy diody [Tc]

Według badań do normy LM80 dioda testowana przez 6000h osiągając temperaturę Tc=105°C zachowała 96.4% strumienia świetlnego.
Ostatnio zmieniony niedziela 22 mar 2015, 20:42 przez pegasus_sis, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Dasz linka.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Jakiś czas temu kupiłem panel 3x3 na SMD 5050 w podobnej cenie i zastanawiam się, czy to będzie jaśniej świeciło (coś takiego jak w linku poniżej).
http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka- ... orBialy/39
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5039
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

pegasus_sis pisze:Lekko parzy, ale nie poparza ( :lol: ) więc mówimy tu o temperaturach w okolicach 70-80 stopni.
Nie wiem jak bardzo masz odporne palne ale myślę, że takie temperatury już wyraźnie parzą. Jeśli umiesz utrzymać ją w dłoni przez kilka sekund to będzie bliżej 50-60.
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Mam ręce komputerowca, ostatnio nawet wspominałem gdzieś jak poparzyłem się lampką LED z IKEA :mrgreen: utrzymać mogę przez 2s, ale delikatny jestem :neutral: nie mam termometru do pomiaru...

Kod: Zaznacz cały

Dasz linka.
a dam: http://www.aliexpress.com/item/2-x-3W-W ... 93222.html

A swoją drogą - na zdjęciu z aukcji jest rezystor R500, na mojej R620. Czyżby to element ograniczający prąd?
Ostatnio zmieniony piątek 11 lip 2014, 20:05 przez pegasus_sis, łącznie zmieniany 1 raz.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Możesz zrobić zdjęcie i porównać ją jak świeci w porównaniu do zwykłej C5W/C10W?
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5039
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

pegasus_sis pisze: utrzymać mogę przez 2s, ale delikatny jestem :neutral:
To nie ma co panikować o temperaturę ;)
mati_speed
Posty: 41
Rejestracja: wtorek 14 sty 2014, 17:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mati_speed »

Mógłbyś powiedzieć jakiej długości są twoje żarówki? Szukam o długości 42mm.
Licząc po klatkach w zeszycie wychodzi coś około 4cm ;d
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Mierzona suwmiarą ma dokładnie 35,7mm :mrgreen:
U mnie była zbyt krótka do lampki w aucie, więc po prostu nagiąłem blaszki styków.
mati_speed
Posty: 41
Rejestracja: wtorek 14 sty 2014, 17:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mati_speed »

A może ktoś powiedzieć jaką barwę brać do wnętrza samochodu, ciepła czy zimną?

Kupiłem ostatnio na allegro jakaś na 6 diodach 5050 ze sporym radiatorem barwę biała zimną i w sumie ładnie świeci. Zastanawiam się jak będzie z ciepłą barwa czy nie będzie na Zielono świecić :D
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Ja mam neutralną i jest ok, choć moim zdaniem najlepsza była by w okolicach 4000K. Te z allegro na ledach 5050 to lekka przeginka. Radiator to najczęściej ściema - jest ale :

-laminat jest izolatorem więc radiator nagrzewa się dopiero kiedy laminat jest gorący
-czasem jest tak zamontowany że w ogóle nie dotyka laminatu

U siebie w aucie we wnętrzu mam oświetlenie na 3 sztukach W5W. Wrzuciłem w to miejsce 3 sztuki na ledach (podróbach) XP-G i jest ok :)
ILPT
mati_speed
Posty: 41
Rejestracja: wtorek 14 sty 2014, 17:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mati_speed »

Możesz pokazać, co masz zamontowane, jak nie można w temacie podeślij na PW.

Mam rozumieć ze długo nie pociagną te moje żarówki :D? Można poprawić jakoś to odprowadzanie ciepła?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Sprawdź jaki idzie prąd w ledy - jak 60 mA to jest ich totalny max. Daj inny rezystor i zmniejsz prąd do 40 mA, wówczas nie będzie im potrzebne nawet chłodzenie.

Ja zamówiłem "żarówki" W5W z ledami "cree" i soczewką. Kosztowały 10 zł. Przyszły bardzo małe zamienniki żarówek, aluminiowe, z dziurą pod ledem itd. Jednak plus taki że była przetwornica. Pod ledy zrobiłem krążki, wstawiłem i świeci. Wada taka że po kilku minutach parzy. W leda idzie równy 1W.
ILPT
gruby
Posty: 113
Rejestracja: środa 13 lis 2013, 09:19
Lokalizacja: łódź

Post autor: gruby »

Zamierzam kupić żarówki ledowe do podsufikti. Skłaniam się ku opcji z power ledem i radiatorem, koniecznie na przetwornicy. PLCC i coby mi nie podchodzą gdyż z reguły są na rezystorach. Prawdopodobnie albo będą słabe albo mocne ale szybko się spalą.

Znalazłem kilka typów:

1. Jedna dioda, radiator, przetwornica, cena ok. 16 zł
LINK
- 7W to na pewno nie jest, być może odpowiednik wtedy by w leda szło ok. 1-1,5W, realne?

2. Jedna dioda, radiator, metalowa przykrywka od góry, cena ok. 12 zł
LINK
- parametr 7W jak wyżej
- zasłonięta pcb, nie wiadomo czy ma przetwornicę

3. Dwie diody, radiator, przetwornica, cena ok. 16zł
LINK
- 14W :), realne by była 2x mocniejsza niż żarówka z pkt. 1? Czy ewentualne 2-3W dla takiej żarówki to już nie jest za dużo?

Czy w ogóle te opcje są warte uwagi? Może coś innego będzie korzystniejsze?
Czy pcb to FR4 czy mcpcb?
Wykonanie jest porządne czy będą wymagały przeróbek? Domyślam się, że ciężko tutaj dopatrywać się jakiejś dziury pod ledem ale czy radiator w tym przypadku coś pomoże czy raczej dla picu?

Jak w ogóle działają żarówki z wyeliminowanym błędem spalenia? Czy polega to na pomiarze prądu? Jeśli tak to w jaki sposób jest to obchodzone? Bocznik by pobierany prąd był podobny jak dla żarnika? Ja akurat nie mam takiej sygnalizacji ale nie znalazłem żarówek bez tej funkcji.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Realnie te zamienniki mają po 1 - 2W, nie wierz w 14W itd - taka podana moc, to najczęściej maksymalna moc jaka może iść w leda a nie realna ile idzie. Kup cokolwiek i najtańszego - nigdy nie wiesz na co trafisz, praktycznie każdy taki cudak wymaga przeróbki lub może świecić tylko kilka min ze względu na mały radiator, który niejednokrotnie okazuje się być imitacją.

Pamiętaj też że wiele z takich zamienników ba ledy o barwie rzędu 6 - 8K która nie nadaje się do auta - masz trupio niebieskie światło.
ILPT
ODPOWIEDZ