Pomiar jasności reflektorów w Dodge Grand Caravan '97r.

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

skaktus pisze:Napięcie jest prawidłowe. Jak pisałem przy 12,2 żarówka na mijania pobiera 55,6W czyli w normie.
Jakiej normie? Masz za niskie napięcie i przez to żarówki pobierają za niską moc. Osram w specyfikacji swoich żarówek podaje: Napięcie projektowe dla H4 to 13.2V u Ciebie jest prawie 10% mniej. Power Input jako: 75 / 68 W. Także u Ciebie jest zdecydowanie za mało.
Z poważaniem
Tomasz Stiller
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Zdecydowanie masz za niskie napięcie na żarówkach.
Peugeot 308 e-HDI 2012 rok ma na żarówkach nieco ponad 13V.
Tak więc czas znaleźć przyczynę niedomagania.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
loko_1982
Posty: 23
Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 00:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: loko_1982 »

Też jestem ciekaw wyników Twoich testów. Kilka tygodni temu założyłem (do leciwego 406 - 1998) H7 Tungsram Megalight Ultra +90%. Nie sądziłem, że poprawa będzie tak wyraźna na oko :) Prawdopodobnie żarówki te mają b. precyzyjnie usytuowany żarnik, b. skręcone włókno i może coś jeszcze. Tak czy siak wygląda na to, że lepiej wykorzystują możliwości reflektora niż do tej pory używane zwykłe Narvy (te miały kilka miesięcy i kilka tyś. przebiegu). Po zmianie żarówek musiałem skorygować ustawienie reflektorów, świeciły niżej niż na poprzednich H7. Tak się zastanawiam, czy przy Twoich próbach też będziesz musiał regulować refy?

Z ciekawości sprawdziłem napięcie i mimo wieku wyszło 13,2V a na drugiej 13,3V (chyba kiedyś było odrobinę więcej).
Z napięciem na żarówkach różnie bywa. Zależy co dany producent samochodu wymyśli. Czasem bywa, że za wiele chcą wycisnąć z halogenów (m.in. z poczciwej H4), a czasem może ktoś czegoś nie dopatrzy. Kuzyn pracował przez kilka lat w jednym z ASO VAG-a i mieli tam kilka akcji pt. "wstawiamy w szereg kabelek oporowy bo żarówki za szybko przepalają się". Niższe napięcie (niż 13,2V) to lepsza trwałość (ale i mniejszy strumień świetlny). Natomiast przy zbyt niskim napięciu (nie pamiętam w tej chwili przy jakim) może dojść do zanieczyszczenia bańki.
Ostatnio zmieniony piątek 24 paź 2014, 21:26 przez loko_1982, łącznie zmieniany 1 raz.
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

loko_1982 pisze:Natomiast przy zbyt niskim napięciu (nie pamiętam w tej chwili przy jakim) może dojść do zanieczyszczenia bańki.
To o czym piszesz dzieje się ze względu na zatrzymanie cyklu halogenowego. Też nie wiem przy jakim napięciu zachodzi to zjawisko.
Z poważaniem
Tomasz Stiller
simon-u
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2012, 11:21
Lokalizacja: Klb

Post autor: simon-u »

Też czekam na recenzje. Tym bardziej, że rozpoczął się okres kiepskiej pogody a w Lanosie mam jeszcze oryginalne H4 i zachodzi potrzeba wymiany. Na moment wstawiłem chiński H4 z zestawu zapasowych żarówek z Brico i nic to nie zmieniło w porównaniu do drugiej lampy. Światła świecą słabo i na kiepski żółty kolor.
Klosze zostały wypolerowane, bo były matowe i pożółkle. Jest trochę lepiej, ale...
Docelowo będę montował przekaźniki i soft start.
Spadki mam takie:
Aku 14,4V; lewe mijania 12,8V; prawe mijania 13,1V :(
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

Zaczynam dostawać żarówki. Tańsze egzemplarze w zasadzie powinienem dyskwalifikować bez testów. Niektóre lampki mają krzywo zgrzany pierścień mocujący. No to jest porażka przecież. Jak to niby dostało homologację. Sami zobaczcie. Fotka robiona telefonem na szybko.

Obrazek
Z poważaniem
Tomasz Stiller
simon-u
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2012, 11:21
Lokalizacja: Klb

Post autor: simon-u »

Chińska nibyselektywna :)
Testuj, bom ciekaw ;)
I jeśli możesz to potem podnoś jej napięcie do jej śmierci, o ile przeżyje test :D
Będę po 100kroć wdzięczny za fotkę jak to świeci z reflekroru na ścianę(chodzi mi tylko o barwę) w porównaniu do normalnej.
A tej fioletowy cień na białej stronie, to powłoka AR, żeby więcej lumenów przez bańkę przeszło :)
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

Tę konkretną sztukę firmuje Variant S.A. a sama żarówa ma homologację E14 - ze Szwajcarii. Jeszcze nie doszedł reflektor, jak dojdzie będą zdjęcia beamshotów.
Z poważaniem
Tomasz Stiller
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Szkoda że w biedadronce nie ma teraz żarówek bo bym Ci komplecik podesłał. Co prawda H7 ale 2 tyg nie wytrzymały.
Ostatnio zmieniony piątek 24 paź 2014, 19:44 przez fotorondo, łącznie zmieniany 1 raz.
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

Na razie testy H4. Do H7 nie mam żadnego osprzętu ani danych do porównania. Zróbmy najpierw jedno, później zajmijmy się drugim.
Z poważaniem
Tomasz Stiller
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Biedronkowe H7 u mnie nie dawały rady. A testować można ichne H4
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

Już mam kilka ciekawych wniosków.

Chińczyk selektywny @14,4V przy mocy prawie 64W daje tylko 620lx, w tej samej sytuacji Osram Night Breaker Unlimited @14,4 daje 800lx i osiąga moc 60W. Natomiast Tungsram Megalight Ultra +120% @14,4 osiąga moc 56W i daje uwaga - 1010lx(!). To nie są drobne rozbieżności.
Z poważaniem
Tomasz Stiller
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

To pomiary w lampie czy samej żarówki?
Luxomierz ustawiony na sztywno względem lampy/ żarówki czy łapałeś najjaśniejszy punkt dla każdej żarówki osobno?
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

Pomiary samych żarówek, żarówka ustawiona na sztywno. Luksomierz ustawiony na sztywno. Pomiar tylko dla włókna świateł mijania.
Z poważaniem
Tomasz Stiller
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Hej.Czym zasilasz żarówki? Pytam,bo piszesz ze przy 14,4 żarówka pobiera 64w a mi przy 13,9 wyszło ze Osram Unlimited pobiera 68 a przy 14,4 wyszło 74.Zmienie jeszcze baterie w mierniki dla pewności i powtórze pomiar.
Ostatnio zmieniony sobota 25 paź 2014, 19:46 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
ILPT
ODPOWIEDZ