Pomiar jasności reflektorów w Dodge Grand Caravan '97r.

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
loko_1982
Posty: 23
Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 00:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: loko_1982 »

Nie wiem czemu linki nie wchodzą u Ciebie :?: , u mnie jest O.K. - to jest to samo co w pierwszym linku, tyle że wyraźniejsze.
Faktycznie przy włączaniu żarówki najwięcej dostają w kość i wtedy przepalają się no, chyba że reflektor drży/lata na każdej dziurze :mrgreen: Pomysł z soft start-em brzmi b. zachęcająco :)


Zobacz jeszcze tu http://skodas.host.sk/porady/zarowki/zarowki.htm - info dodane po kilku minutach od napisania posta
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

U mnie linki też nie wchodzą.
simon-u pisze:
skaktus pisze:Nie sądzę jednak że warto pchać w żarówkę więcej niż te 13V i nie ze względu na to że będzie szybko palić. Reflektor może tego nie przeżyć.
Nie no! Żeby Światełkowicz miał wątpliwości do tego, żeby światła świeciły mocniej :evil:
A z tym reflektorem napisałeś tak, jakby miał w ciągu sekundy się spalić.
Odbłyśniki się z czasem wypalają i to naturalny proces zużycia, jednak mając już jakiś wgląd w moce halogenów i ich strumienie świetlne, to co się dzieje z mocą, jeśli ten chiński halogen pobiera więcej mocy, a wypromieniowuje mniej światła niż firmowy brat?
Oczywiście bardziej się grzeje, co też przyśpiesza zużycie odbłyśników i nie tylko.
No i tutaj mam kolejną prośbę do KaszeL o sprawdzenie ilości światła na jednym halogenie(najchętniej tym Tungsram +120%) dla 13V i 14,4V.
Bo zaczytałem w sieci, że zwiększenie mocy na halogenie o 10% może nam dać nawet o 20% więcej światła...
Prawda, czy fałsz?
PS. @Skaktus
Popraw instalację, ale przede wszystkim sprawdź połączenie alternator=>aku i aku=>masa. Jeśli nie ma spadków, to regulator napięcia, bo na odpalonym aucie na aku powinno być 14,2V-14,4V. Masz ciągle niedoładowany akumulator.
Więcej światła to owszem plus, ale czy wzrost rzędy kilku %, którego oko praktycznie nie zauważy jest opłacalne wtedy, kiedy żarówka wydziela znacznie więcej ciepła ? ;)

Instalacji poprawiać nie muszę. Ładowaniem akumulatora steruje komputer w aucie. Obecnie kiedy spadła temperatura, po odpaleniu, akumulator jest ładowany napięciem 14,39 - 14,41V. Kiedy nastąpi pełne naładowanie, komp przechodzi w tryb podtrzymania. Dopiero zwiększenie poboru prądu w instalacji (włączenie świateł) powoduje wzrost napięcia na klemach do 13 V. Akumulator ma przebieg ponad 50 000 km, w użytkowaniu 3,5 roku, wykazuje sprawność na poziomie 90 %.

[ Dodano: 29 Październik 2014, 14:09 ]
Jak tam pomiary ? Doszły nowe żarówki ?
ILPT
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

Panowie, poznajcie rozmiary szaleństwa. Żarówy powoli zaczynają przychodzić. To jest pierwsza partia ;)

Obrazek
Z poważaniem
Tomasz Stiller
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Najbardziej mnie ciekawi porównanie wszystkich Tungsramów.
Zdaje się, że masz żarówek na kilka lat :D
Nic tylko jeździć.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Ktoś ma chyba za dużo wolnego i kasy ;)
Kiedy będą pierwsze porównania?
Ostatnio zmieniony czwartek 30 paź 2014, 06:08 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
ILPT
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

Pierwsze pomiary będą jak tylko zbuduję jakiś sensowny JIG testowy. Chciałbym, żeby to miało ręce i nogi, żeby pomiary były powtarzalne i obarczone jak najmniejszym błędem.

[ Dodano: 31 Październik 2014, 19:38 ]
Tak swoją drogą Panowie. Robię sobie testowe pomiary i w zasadzie pomiary gołych żarówek pokrywają mi się niemal dokładnie do pomiarów w reflektorze. Tzn jeśli notuję powiedzmy +25% wzrostu strumienia z samej żarówy to dokładnie tak samo wychodzi z pomiarów w reflektorze. Tak po cichu liczyłem na jakieś delikatne straty - ale chyba się jednak przeliczyłem. Pytanie zatem, czy nie nie odpuścić sobie pomiarów samych żarówek. W sumie to nie widzę czemu miało by to służyć tak na prawdę, skoro to samo można pokazać bezpośrednio na reflektorze. Podobne odczucia mam przy pomiarach z napięciem 13.2V. Różnica między 12.6 a 13.2V jest niewielka, ale zawsze tak samo proporcjonalna jak różnica między 12.6 a 14.4V.

Kolejna sprawa to metodologia testów. Może macie jakieś specjalne życzenia co sprawdzić?
Z poważaniem
Tomasz Stiller
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Ja mam serię życzeń :)

A tak na poważnie - jeśli masz ochotę to rób w reflektorze, będzie można zaobserwować jak zmienia się położenie światła w zależności od żarówek. Dodatkowo było by fajnie sprawdzić same żarówki - tj. ile pobierają A przy danym prądzie, porobić ich fotki (lub reflektora jak świeci na białą ścianę) tak aby ukazać ich barwę oraz opisać własne odczucia. Do fotek potrzebował być oczywiście aparat z trybem manualnym do blokady balansu bieli, czasu itd. Myślę że wielkich nakładów w postaci specjalistycznych urządzeń nie trzeba :)
ILPT
neutrinus
Posty: 534
Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 16:16
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: neutrinus »

KaszeL pisze: Kolejna sprawa to metodologia testów. Może macie jakieś specjalne życzenia co sprawdzić?
Nie wiem jak się zmienia światło w czasie (pewnie od temperatury zależy), może warto mierzyć w 1minutę i 10minut od zapalenia?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Tak dobrze żarło i zdechło.

Czy coś się ruszy w materii testów ?
ILPT
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

Żyje, żyję. Jestem na etapie opracowania procedury testowej. Musiałem jeden z reflektorów wymienić na inny bo dawał słabsze wyniki że względu na zapaskudzony odblyśnik. Mam też problem ze zrobieniem fotek w taki sposób, żeby to co widać gołym okiem było widać też na fotce. Niemniej całość posuwa się do przodu.
Z poważaniem
Tomasz Stiller
Awatar użytkownika
GrzechVip
Posty: 84
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GrzechVip »

neutrinus pisze: Nie wiem jak się zmienia światło w czasie (pewnie od temperatury zależy), może warto mierzyć w 1minutę i 10minut od zapalenia?
W modelach +XX% i przy 14V to po 10minutach może być 0Lm czyli spadek o 100% nieodwracalny. :)


Podobno jeden obraz wart tysiąca słów, więc może kilka reflektorów i porównanie jak to świeci. Pewnie rozwiało by to wszystkie obietnice producentów o +40m dalszej widoczności. Jeśli powstanie taki projekt to dokładam jakiś reflektor.
Onegdaj miałem zapał do porównywania projektorów samochodowych i tu różnice są większe niż w żarówkach czy palnikach. Zostało mi coś koło pół kubika w/w więc doceniam pasję.
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

To prawda, że reflektor, reflektorowi nie równy. Ja będę robił pomiary na reflektorze z liczbą cechowania dla H4 równą 12,5 ale bez problemu można dostać reflektor, który jest oznaczony 17,5 i wtedy przed nim będzie sporo jaśniej.
Z poważaniem
Tomasz Stiller
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Skąd odczytujesz cechowanie reflektora ?
ILPT
KaszeL
Posty: 186
Rejestracja: piątek 04 lip 2008, 16:23

Post autor: KaszeL »

Z szyby reflektora. Powinna być podana po prawej stronie oznaczenia kraju homologujacego (Exx w kółeczku) reflektor. Dla Polski E20
Z poważaniem
Tomasz Stiller
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Faktycznie. Wczoraj podszedłem do auta i za znakiem homologacji jest liczba cechowania. Mam 17,5 :)
ILPT
ODPOWIEDZ