extreme_ilumin pisze:
O ile w pracy poruszam się autkiem z 2013r z zarowka mi philips night breaker gdzie światło jest widzialne jako zimna biel z niebieskim odcieniem
1-nie ma czegoś takiego jak Philips Night Breaker tylko Osram Night Breaker
2-od kiedy to można uzyskać zimną biel z żarówki ? Żaden Night Breaker od Osrama ani Xtreme od Philipsa nie osiąga więcej niż 3700 - 3800K, więc do zimnej bieli im daleko. Jedynie dodatkowe wrażenie robi w Philipsie niebieska obwódka nad włóknem mijania lub niebieska część bańki w Osramie pod włóknem mijania. Barwę bardziej chłodną, w okolicach 4200 K można osiągnąć w Osramie Cool Blue Intense, podobnie w Philipsie, choć tej barwie bardzo daleko do światła zimnego.
Osobiście jeździłem z światłami w aucie i rowerze o różnych barwach i moim zdaniem (z którym nie trzeba się zgadzać) najlepsza barwa to około 5000K - kompromis pomiędzy barwą i wyglądem światła. O Seacie czytałem, min. porównanie świateł - Seat obszedł prawo, tak aby nie montować spryskiwaczy do ledów, obniżył ich moc i zszedł poniżej 2000 lumenów z reflektora. Dlatego jak bym miał wybierać pomiędzy Seatem z ledami a z xenonem, brał bym xenon - pełan możliwość zmiany barwy, realnie do osiągnięcia 3000 lumenów na palniku itd.
A dlaczego oślepia ? Pewnie część światła wyłazi poza linię odcięca. O ile w dzień to nie przeszkadza, to w nocy nawet niewiele światła przeszkadza.