Budowa quadcoptera od podstaw, części

....nie pasujące gdzie indziej...
jagrok
Posty: 71
Rejestracja: niedziela 08 lut 2015, 23:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jagrok »

maciex93 pisze:To dobrze że nie miałeś kłopotów, jednak dobra praktyka nakazuje odsunąć od siebie takie elementy.
Praktycznie od razu po uniesieniu (3 metry) runął na ziemie.
Jeszcze stwierdziłem że go podciągne i dzięki temu zarył bezpiecznie :)
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Ale w tak małych quadach nie ma zbyt wielu opcji z prowadzeniem zasilania, po prostu musi ono przebiegać pod kontrolerem lotu.

A czemu aktualizujesz soft do wersji RC? Coś fajnego wprowadzili? Prawdę mówiąc zaczyna mnie już trochę męczyć to ciągłe aktualizowanie i zrzucanie ustawień, ale jak konfigurator sam się aktualizuje a potem wywala że nie obsługuje zmiany ustawień uartów dla starej wersji no to nie ma wyjścia i trzeba zaktualizować :/
neutrinus
Posty: 534
Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 16:16
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: neutrinus »

A to nie jest tak, że jak się skręci ze sobą oba przewody zasilania to w pewnym stopniu oddziaływania magnetyczne się niwelują?
jagrok
Posty: 71
Rejestracja: niedziela 08 lut 2015, 23:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jagrok »

Manekinen pisze: A czemu aktualizujesz soft do wersji RC? Coś fajnego wprowadzili?
Tak z czystej ciekawości by sprawdzić czy będą jakieś różnice :)
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

neutrinus pisze:A to nie jest tak, że jak się skręci ze sobą oba przewody zasilania to w pewnym stopniu oddziaływania magnetyczne się niwelują?
Jak najbardziej, ale tam jest 3mm miejsca i nie ma mowy o jakimkolwiek skręcaniu. Chyba że stosujemy jakieś dodatkowe dystanse do dolnej płyty, to można się pobawić.

//edit

Udało się komuś pogodzić antenę GPSa z anteną nadajnika wideo na quadzie 250? Jak bym ich nie ustawiał, to GPS odbiera śmieci z wideo i przestaje działać :evil:

//edit2

Problem jest większy niż mi się wydawało. Po zasilaniu śmieci nie idą, zasilanie przy GPS jest strasznie zaśmiecone (do 100mVPP) ale te śmieci generuje sam moduł. Za stabilizatorem 3V3 jest już względnie czysto. Okazało się że nawet kamera która jest bezpośrednio przy module i antenie sieje wystarczająco mocno aby GPS miał spore problemy ze złapaniem fixa - dopiero po odłączeniu nadajnika i kamery jest ok. Kamerka na antenę gpsa raczej nie sieje bo ta jest od dołu ekranowana, podejrzewam że sieje na płytkę samego modułu, spróbuję go zapuszkować i wtedy się okaże czy to moduł czy antena.

//edit3

Ok, a więc to nie moduł. To antena pomimo ekranowania jest tak bardzo czuła na zakłócenia. Próbowałem dodawać na moduł ekran z miedzianej blachy - zero poprawy. Próbowałem dodawać pod antenę ekran z miedzianej blachy - odbiór się jeszcze bardziej pogorszył, a z włączoną kamerą całkowicie gubił fixa. Nie wiem czy mam jakąś felerną sztukę czy co, czy muszę na prawdę wydać 200zł na dobry GPS do pracy w quadzie? Spróbuję jeszcze zrobić mu taki miedziany ekran w kształcie daszku, ludziom to pomaga, i zamontować to na jakimś maszcie nad baterią, a antenę wideo skierować w dół.

A z dobrych wieści, wyszła nowa wersja MWosd 1.3, można ustawić alarmy dla wysokości i odległości, tak że wskaźniki zaczną migać jeśli je przekroczymy. No i wgrałem grubsze fonty, teraz to wszystko jest czytelne na moich 7" z BG. Przydało by się jeszcze wyedytować kierunki kompasu NEWS na nasze polskie Pó Ws Za Po - powinno być dużo lepiej bo przy tych to nie bardzo idzie się zorientować :)

Obrazek

//edit2983561

Prawda że kompas po polsku i od razu lepiej? :D

Obrazek
kapuss
Posty: 35
Rejestracja: środa 23 lis 2011, 00:31
Lokalizacja: łomża

Post autor: kapuss »

witam szanownych kolegów, potrzebuję jednej ew. kilku nakrętek do śmigła pasującej do silnika/piasty dys be1806 2300kv
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Daj zwykłą nakrętkę 4 lub 5 w zależności jaką oś masz. Ja ostatnio pozmieniałem te stożki na zwykłe nakrętki (nawet nie samohamujące, wrzynają się w śmigło i trzymają świetnie) bo te stożki jeśli nie od nowości to po pewnym czasie dostają bicia. Wyważ silnik a potem nakręć ten stożek i sprawdź jeszcze raz, będzie wibrował.
kapuss
Posty: 35
Rejestracja: środa 23 lis 2011, 00:31
Lokalizacja: łomża

Post autor: kapuss »

Właśnie używam takiej nakrętki ale zauważyłem wibracje więc myślałem że to jej wina ale to słabo wyważony silnik i śmigło raczej aniżeli nakrętka. Wróciłem przed chwilą z latania i było zacnie, postępy w sterowaniu są zauważalne! Oczywiście nie obyło się bez kreta ale kopter jest cały ;). Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Właśnie ostatnio zauważyłem u siebie wibracje, i okazało się że 2 silniki mają całkiem spore bicie. Z jednego odkleiła się taśma a drugi właśnie wibrował z powodu tego stożka. Wyważyłem wszystko bez stożków i co? Te dwa silniki mają lekko zużyte łożyska, po przekroczeniu przyśpieszenia 1200-1300 "zaskakuje" taki delikatny pisk, ewidentnie coś na łożyskach. Z początku myślałem że to cewki tak piszczą, ale to występuje tylko w tych dwóch które miały bicie. Silniki chodzą na razie dobrze, niepokojący jest tylko dźwięk, będę latał do póki się nie rozpadną. Ale trzeba tego pilnować. Nawet przy zmianie śmigła należy wziąć kopter w rękę i sprawdzić czy nie ma wibracji, na stożku tego tak nie widać, ale na zwykłej nakrętce widać bez problemu jak oś wpada w oscylacje - można próbować ustawić śmigło w innej pozycji względem osi, bo niedokładności przy wyważaniu silnika i śmigła mogą się właśnie tak potem sumować.
jagrok
Posty: 71
Rejestracja: niedziela 08 lut 2015, 23:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jagrok »

Wlasnie przyjechaly PDB do ZMR250 - mam dwie sztuki, milym zaskoczeniem dla mnie bylo ze sa dorzucone 4 paski LED (Diatone)

Zastanawiam sie czy montowac ja od spodu czy powyzej, sensownie by bylo zamontowac ja od spodu ze wzgledu na to, ze jest miejsce na podswietlenie.

Obrazek

Obrazek

Plytka wazy 34 G, plytka podstawowa w ZMR250 wazy 20G - podejrzewam ze moze to byc oszczednosc 10-20G na kablach.
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

No niestety miedź do lekkich nie należy, a tutaj nawalone tej miedzi i laminatu jak nie wiem, ja to bym to próbował odchudzić, nawet kosztem wytrzymałości. Montaż raczej od spodu :)
jagrok
Posty: 71
Rejestracja: niedziela 08 lut 2015, 23:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jagrok »

Musze pomyßlec o jakims lakierze bo jak sie okazalo diody sa zasilane bezposrednio z baterii, wiec bez zabezpieczenia lutow, zwarcie gwarantowane na mokrej trawie.
Co do odchudzenia, faktycznie mogli pare miejsc wyciac na przewody, jak w oryginalnym ZMR250, zawsze z 5-6 G by zaoszczedzili
--------------------------------------------------------------------
EDIT

Wzialem sie za ponowne składanie ramy z PDB od banggood, zamiast standardowych landing gear (które się połamały) użyłem aluminiowe wsporniki od ramy.
Dzięki temu zyskałem dużo przestrzeni pod spodem, zastanawiam się czy nie wrzucić tam baterii.
Ubytku na wadzę nie widzę, mam wrażenie że nadal jest jakiś ciężki.

Obrazek

---------------------------------------------------------------------
EDIT 2

Model (podstawa bez GPS, po złożeniu bez FPV z baterią Turnigy 2200 mAh gotów do lotu 600 g.
Waga z płytką PDB od banggood, z wyświetlaczem OLED, paskami led Diatone, Mobiusem na pokładzie, X8R, Flip32+ oraz z miernikiem frsky do telemetrii, czy to przypadkiem nie za dużo ?

Obrazek
kapuss
Posty: 35
Rejestracja: środa 23 lis 2011, 00:31
Lokalizacja: łomża

Post autor: kapuss »

mocny wiatr (na dole nie wiało, a wyżej szaleństwo), chwila nieuwagi i dron zgubiony, jestem wściekły na siebie!
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

jagrok, waga raczej normalna, ja bez mobiusa ale z fpv+osd+kamera i 2200 miałem 620g. Ciężko zejść z tą wagą. Chyba że pytasz o PDB, no to faktycznie niewiele wniosła, ale od początku pisałem że niezbyt ekonomicznie zaprojektowana.

kapuss, jak lądowałeś? Ręcznie na czuja, czy rozbroiłeś, czy failsafe? Biegusiem na miejsce "lądowania" i nasłuchuj alarmu, albo czekaj aż się włączy alarm lipo. Bo jak już bateria zdechnie to kaplica. Ostatnio ktoś na forum rc-fpv znalazł 250 po 3,5 miesiąca :wink:
jagrok
Posty: 71
Rejestracja: niedziela 08 lut 2015, 23:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jagrok »

Manekinen pisze:jagrok, waga raczej normalna, ja bez mobiusa ale z fpv+osd+kamera i 2200 miałem 620g. Ciężko zejść z tą wagą. Chyba że pytasz o PDB, no to faktycznie niewiele wniosła, ale od początku pisałem że niezbyt ekonomicznie zaprojektowana.

kapuss, jak lądowałeś? Ręcznie na czuja, czy rozbroiłeś, czy failsafe? Biegusiem na miejsce "lądowania" i nasłuchuj alarmu, albo czekaj aż się włączy alarm lipo. Bo jak już bateria zdechnie to kaplica. Ostatnio ktoś na forum rc-fpv znalazł 250 po 3,5 miesiąca :wink:
Czy dobrze rozumiem ze każda bateria ma wbudowany swój alarm?
Ja narazie latam bez alarmów bo nic nie doszło jeszcze z zamówionych.
W ogóle zastanawia mnie czemu model mimo kalibracji ustawienia Yaw directory na 90 zawsze jest jakoś dziwnie odwrócony i dopiero reset w osi Z na ekranie początkowym cleanflight ustawia go prawidłowo, po ponownym podłączeniu jest znów nie tak.
ODPOWIEDZ