Model RC 1/10

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

Zamawiaj, przecieraj szlak i opisuj!
Swojego starałem się dotrzeć rozsądną jazdą przez pierwsze 30 minut (co prawda wyczytałem teorię o docieraniu szczotek po 1-szym rozładowaniu baterii dopiero), mam nadzieję, że ten silnik jednak starczy na kilka miesięcy. Na tego typu ostrą jazdę po tych większych kamieniach pozwoliłem sobie tylko raz, ale kusi :twisted:

Ponadto włożyłem też dziś pożyczone lipo 2450 mAh 3S @35C

Oto filmik z tej jazdy z 3S, jest oczywiście mega szybko:


Nie widzę Twojego anonsu, do mnie idą 3x lipole, ale wszystkie 2S, raczej jakieś tańsze z BG i GB.

Czy dobrze kombinuję, że czas jazdy jest uzależniony bardziej od faktora XXC oraz od tego czy to 2S vs 3S niż od mAh.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 06 cze 2016, 19:32 przez tiuro, łącznie zmieniany 1 raz.
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

na regulatorze pisze 2-3S, ale dobrze, że sprawdziłeś :)

Z mAh to nie tak. Pakiet ma jakąś wydajność prądową, jeżeli model mieści się w tym bez problemu (jak w moim pakiecie 138A ciągłego prądu i 276 szczytowy) to odda prawie znamionową pojemność, ponieważ oddawanie 20-60A nie stanowi dla niego żadnego problemu przez bardzo małą rezystancję wewnętrzną. Po prostu nie nagrzewa się przy takim użytkowaniu. Pakiet o takiej samej pojemności ale małym C nie odda takiej pojemności to zwyczajnie będzie to ponad jego możliwości. Dla przykładu w tarantuli oryginalny pakiem ma 1000mAh 30C i na takim lata około 10 minut, ale na pakiecie z ogniw li-ion od razu sygnalizuje niski poziom naładowania-nie mają one takiej wydajności prądowej i siada w nich napięcie. A to wszystko przez relatywnie dużą Rwew.

Na 3S jeździ dłużej i szybciej bo ma o połowę wyższe napięcie pracy, osiąga wyższą moc i szybciej. To tak jak z samochodami-yaris 1.0 a 1.5 pali praktycznie tyle samo, a jazda zupełnie inna.

Aktualnie na banggood jest lepsza cena na ten silnik http://www.banggood.com/Racerstar-3650- ... 56317.html

W czymś jest gorszy od tego co wcześniej dał Pyra? ESC też 60A. Dla przypomnienia taniej na gearbest http://www.gearbest.com/rc-car-parts/pp_363554.html
Ostatnio zmieniony niedziela 05 cze 2016, 20:39 przez fxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

dzięki!

Jeśli chodzi o silnik, to bym brał BL, który kupił Pyra, dla mnie rekomendacja znajomego z forum z wielkim doświadczeniem jest lepsza niż cokolwiek. Właśnie obawiam się, że w końcu ten oryginalny silnik padnie. Warto mieć już pod ręką także inne awaryjne części. Wymiana już na lepsze zgodnie z tym co zapowiadał Pyra :lol:
Model jest na co dzień używany :twisted: i jest na prawdę sporo z nim zabawy.
Nie wiem jednak co jeszcze trzeba by było dokupić do tego zestawu BL oprócz karty do zaprogramowania.
Czy to będzie pasować? Main Gear 64T Motor Gear 21T ,

53610 65T Main Gear to jest mniej więcej to samo co powyżej, a podobno o wiele gorszej jakości choć dedykowane do naszego modelu (53610) (a w ogóle jako stock ta część jest podobno plastikowa i bardziej wytrzymała niż dedykowany zamiennik)

podobno ta część też się psuje http://www.banggood.com/FS-Racing-22T-M ... 42116.html

Ale nie wiem czy do tego nowego bezszczotkowego silnika będzie to wszytko powyżej pasować ...
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
tiuro pisze: Czy to będzie pasować? Main Gear 64T Motor Gear 21T ,

53610 65T Main Gear to jest mniej więcej to samo co powyżej, a podobno o wiele gorszej jakości choć dedykowane do naszego modelu (53610) (a w ogóle jako stock ta część jest podobno plastikowa i bardziej wytrzymała niż dedykowany zamiennik)
Ale wiesz, że to nie są takie same elementy, to drugie koło, chyba jest do sprzęgła.
Ten pierwszy zestaw mam w swoim modelu, wytrzymuje sporo, jednak w porównaniu z kołem z tworzywa, jest sporo głośniejsze.
Zębatki silnikowe (atakujące) są w różnych rozmiarach, więc można je zmieniać dobierając przełożenie, zmieniając prędkość o prawie 100% (koło 14 - 27 zębów).
Poza tym, bardzo ważna jest wstępna regulacja zazębienia. Popularna jest metoda "na kartkę". Po włożeniu paska kartki pomiędzy koła, dociskasz je do siebie z taką siłą, aby się pasek nie przedarł, ale był ciasny.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

jest jeszcze coś takiego http://www.banggood.com/540-Sensored-Br ... rehouse=CN

??? Pewnie dużo lepszy niż seria, ale też daleko do BL.

Zobaczymy na razie to :)
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

Zastanawiam się co zrobił ten gość z zębatkami ze zdjecia

Obrazek

że zjadło mu zęby w 15min... Pyra, czy to nie jest efekt złego ustawienia odległości między zębatkami? Przecież plastikowe zęby są jeszcze słabsze niż aluminiowe...

zdjęcie jest na 3 stronie komentarzy do TEGO...
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Jimmy pisze:Zastanawiam się co zrobił ten gość z zębatkami ze zdjęcia
Złe ustawienie to raz, druga sprawa, że dwie metalowe zębatki, na sucho nie mogą chodzić. Ja stosuję olej silikonowy.
Plastyk, jest słabszy, ale w tym zastosowaniu, zapobiega wycieraniu zębów.
Może też zbyt mocny silnik...

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

coś musiał zepsuć, bo ten silnik co tam ma to bezszczotkowy niby pasujący, ale tak naprawdę to mniejszy silnik z żebrami żeby pasował do 540/3650. Ja kupiłem na razie szczotkowy (mój już praktycznie nie żyje, ma moc może dwie minuty) ten co dałem, a na bezszczotki to negocjuję cenę :)
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

czyli spokojnie mogę kupić zębatkę z linku powyżej tylko muszę pamietać o ustawieniu i smarowaniu? czy może lepiej zostać przy "oryginalnej" platikowej?

Do napędu pójdzie silnik z Twojego linku czyli: TEN

Ciekawe czy "oryginalne" zębatki firmy REELY np TAKA to to samo co produkt z BG... (wiem że tu jest 62T a na BG - 65T, ale wygląd identyczny)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Ja nie wiem... aluminium ma tendencję do zacierania się...

Może jednak zostań przy plastyku, lub znajdź stalową.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

Kupiłem Silnik BL , programator i ten zestaw zębatek :twisted:

Mam teraz problem polegający na tym, że samochód nie chce ruszyć. Pomimo wielu prób od wczoraj nie udało mi się w ogóle ruszyć. Serwo / kierownica działa, ale silnik nie reaguje. Po włączeniu modelu nie ma też sygnałów dźwiękowych, wcześniej były. Świeci się tylko dioda, mruga w zależności od tego jak wciskam spust od gazu w pilocie.
Czy to silnik np. jest spalony (przyznam, że na 3S rozgrzał się parę razy, tak, że po 1 sekundzie dotykania mocno parzył) czy może problem z komunikacją czy cos innego?

Ponadto prawdopodobnie w wyniku prostowania części, do której są przymocowane amortyzatory (2 pomalowane a'la carbon) gorzej zaczęło działać serwo, co polecacie jeśli chodzi o wymianę serwa do kierowania?

PS. Imax B6 w WER Warszawa :roll:
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
tiuro pisze:Mam teraz problem polegający na tym, że samochód nie chce teraz ruszyć. Pomimo wielu prób od wczoraj nie udało mi się w ogóle ruszyć.
A skalibrowałeś przepustnicę - vide instrukcja.

Silnik się grzeje nawet na 2S, brak sygnału dźwiękowego, może też być spowodowany nierozpoznaniem pakietu zasilającego. Oczywiście uszkodzenie, też jest możliwe.
tiuro pisze:prawdopodobnie w wyniku prostowania części, do której są przymocowane amortyzatory (2 pomalowane a'la carbon) gorzej zaczęło działać serwo
odłącz serwo, i sprawdź, czy nie zacina się układ kierowniczy.
Ja założyłem graupnera, bo takie miałem w szpargałach, poprzednie miało spory luz, bo ktoś za mocno dokręcił śrubę na osi dźwigni kątowej.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

Pyra pisze:A skalibrowałeś przepustnicę - vide instrukcja.
Tak, tak mi się wydaje, dioda miga po 5 sekundach powinno się połączyć, niestety mruga nadal, z jakiś przyczyn nie może się połączyć.
Tu jest instrukcja do pilota https://www.gimmik.pl/?get_pfile=35
Ponadto odłączałem kabelki od odbiornika w modelu, nawet na chwilę podłączyłem sterowanie kołami przez przepustnicę i działało, nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić, tak jak mówiłem nie ma tego dźwięku, który wcześniej był po włączeniu auta nawet gdy pilot był wyłączony.
Pyra pisze:odłącz serwo, i sprawdź, czy nie zacina się układ kierowniczy
dzięki, to chyba właśnie układ, już jest w miarę dobrze, ale silnik nie działa :-( więc nie testowałem w czasie jazdy

Przy okazji odkryłem zworkę w ESC, którą się przestawia w zależności nimh vs lipo, ciekawe co to zmienia, do tej pory ustawione miałem zawsze nimh
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

Przy ustawieniu "lipo" masz ochronę przed rozładowaniem na chyba 3V na ogniwo. Na NIMH ochrona jest wyłączona
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

może wpadł Ci kamień pod zęby, mi się tak udało raz, przeleciał przez ten plastik osłaniający :)
ODPOWIEDZ