Model RC 1/10

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

To nie kamień, coś się nie chce łączyć odbiornik z nadajnikiem, cos może być uszkodzone, mam nadzieję, że nie.

Odbiornik odbiera jakieś sygnały od pilota, ale samochód nie rusza.

Jeśli chodzi o procedurę połączenia, to jednak, aby wykonać ją w 100% to brakuje mi "binding plug" . Ja go nie dostałem, czy u Was był ten plug wraz z modelem? To co robiłem to włączałem pilota z przyciskiem bind, ale nie mam "pluga".
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

Podłaczyłeś wszystko dobrze? W mojej instrukcji (Jamara) jest że ESC podłączone ma być do CH2 na odbiorniku. Do ustawienia zakresu ESC nie potrzeba binding plug. To jest potrzebne jesli zmieniasz pilot
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
tiuro pisze:
Pyra pisze:A skalibrowałeś przepustnicę - vide instrukcja.
Tak, tak mi się wydaje, dioda miga po 5 sekundach powinno się połączyć, niestety mruga nadal, z jakiś przyczyn nie może się połączyć.
Chodzi o kalibrację regulatora obrotów. To jest w instrukcji do regulatora. Kartą się tego nie zrobisz. Regulator, jeśli po włączeniu nie rozpozna położenia neutralnego, nie uruchomi się

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

Ten 'plug' był, zworka z pustym pinem w środku.
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

Pyra pisze:Chodzi o kalibrację regulatora obrotów.
Ach to wiem też o co chodzi, mam potencjometr, zawsze było OK na zero, mogę zmieniać w zakresie od +6 do -6 i wtedy rusza do przodu lub do tyłu na jałowym ("trim throttle").

Oprócz tego próbowałem przyłączać ESC do CH1, CH2 i CH3, nie kombinowałem jeszcze tylko z wejściem zatytułowanym VCC, dziś spróbuje wszystkie możliwości sprawdzić od nowa (bez pluga, bo nie mam).

Wybaczcie, że tak zamęczam, ale jestem już po 1 dniu na głodzie :evil:
Może to być także uszkodzenie silnika /?/, ESC, odbiornika, nadajnika/pilota
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

masz multimetr? sprawdź co jest na wyjściu, może się szczotka zawiesiła albo silnik padł.

Jak miga Ci ESC tzn IMHO że sygnał do niego dochodzi
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

Do mnie silnik dopiero idzie... zobaczymy co podziałam.

Tiuro, z tego co czytam w necie to Twój model jest cześciowo klonem mojego (Jamara Veloce) i części napędu są takie same. Pytanie jak wstawiłeś nowe koło czyli to jeśli wg tego co czytam w necie oryginalnie miałeś koło montowane na 4 śrubach i "dekielku" jak na tym rysunku?

Obrazek

miałeś coś takiego jak cześć 505023? I ten bolczyk, który jest między kołem zębatym a 505023 ? Jak to połączyłeś? Chyba że u Ciebie było inaczej...

W komplecie z zębatkami dostałeś pin do przykręcenia zębatki na silniku?
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

fxxx pisze:masz multimetr? sprawdź co jest na wyjściu, może się szczotka zawiesiła albo silnik padł.
mam, wieczorem sprawdzę
fxxx pisze:Jak miga Ci ESC tzn IMHO że sygnał do niego dochodzi
chyba dochodzi, daje sygnały naciskanie spustu na ledach w odbiorniku i ESC, ale nic się nie dzieje
Jimmy pisze:Do mnie silnik dopiero idzie
do mnie też dopiero idzie, także nic nie powiem póki co
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

tiuro pisze:Jimmy napisał/a:
Do mnie silnik dopiero idzie

do mnie też dopiero idzie, także nic nie powiem póki co
Jak to idzie silnik? Przecież piszesz że nie działa Ci nowy silnik ? ;)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
tiuro pisze:
Pyra pisze:Chodzi o kalibrację regulatora obrotów.
Ach to wiem też o co chodzi, mam potencjometr, zawsze było OK na zero, mogę zmieniać w zakresie od +6 do -6 i wtedy rusza do przodu lub do tyłu na jałowym ("trim throttle").
Rozumiem, ale nowy ESC, wymaga często kalibracji, aby sobie zapisać, gdzie jest położenie zerowe, ile do przodu, a ile do tyłu. To jest tylko i wyłącznie kalibracja regulatora, nic nie ruszasz w ustawieniach nadajnika.
tiuro pisze:Może to być także uszkodzenie silnika /?/, ESC, odbiornika, nadajnika/pilota
Może, ale nie do końca, skoro po podłączeniu serwa pod wyjście przepustnicy, serwo się wychyla, to zespół nadajnik odbiornik, jest OK, bardziej bym upatrywał usterki w ESC, ewentualnie silniku.
Jimmy pisze:Tiuro, z tego co czytam w necie to Twój model jest cześciowo klonem mojego (Jamara Veloce) i części napędu są takie same. Pytanie jak wstawiłeś nowe koło ...
Zauważ, że przeniesienie napędu jest to samo. To koło na śrubki, po skręceniu, jest odpowiednikiem tego w całości. Napęd na wał, jest przekazywany za pomocą poprzecznego kołka. (na rysunku pomiędzy wieńcem zębatym a piastą)
Jimmy pisze:W komplecie z zębatkami dostałeś pin do przykręcenia zębatki na silniku?
Ja dostałem w komplecie.

Pozdrawiam

PS: tiuro, Ty masz zestaw BL, tak?
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

Jimmy pisze:Jak to idzie silnik? Przecież piszesz że nie działa Ci nowy silnik ?
Pyra pisze:PS: tiuro, Ty masz zestaw BL, tak?
Wybaczcie, wszytko to dotyczy wciąż seryjnego szczotkowca.
Napisałem, że zakupiłem BL a powinienem, że zamówiłem. Jest w drodze, pewnie za 10 dni dojdzie.

Dziś wieczorem dalej będę walczył z jego uruchomieniem! - tego starego :smile:
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
tiuro pisze:Wybaczcie, wszytko to dotyczy wciąż seryjnego szczotkowca.
Podpinasz żarówkę zamiast silnika, i wszystko jasne, czy silnik, czy regulator.

Regulator, się nie uruchomi, jeśli po włączeniu nie dostanie sygnału neutralnego. Na nadajniku, ustaw trim tak, żeby dioda na ESC nie mrugała, wyłącz model i włącz ponownie na tym ustawieniu.

Pozdrawiam

PS: W razie "W" pasują silniki od wkrętarek akumulatorowych.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

fxxx pisze:masz multimetr? sprawdź co jest na wyjściu, może się szczotka zawiesiła albo silnik padł.
Na wejściu przy silniku 12,21V po wciśnięciu gazu na max.
Czyli silnik padł? Co mogę jeszcze pokombinować?

EDIT: Tak Jimmy, to walka ze stockowym
Ostatnio zmieniony poniedziałek 13 cze 2016, 19:06 przez tiuro, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

Czyli Ty walczysz ze stockowym silnikiem, który wcześniej działał? a teraz nie kręci?
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

no jak dla mnie to padł skoro masz na nim napięcie a nie działa :) lub zablokowany. Nic a nic nie chce nawet drgnąć? rusz kołami na jednej osi w tą samą stronę, jak się silnik rusza to padnięty/do szybkiej naprawy jak go nie przegrzałeś :)

Pyra piszesz, że znalazłem drugie życie dla starych wkrętarek? :) z takiej makity 12V podejdzie parametrami?
ODPOWIEDZ