Model RC 1/10

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
tiuro pisze:Doszła za to karta do programowania i tu pytanie, jak ją podłączyć do ESC? Nie było w komplecie żadnych kabli, czy ESC, które przyjdzie z silnikiem będzie miało kable,, którymi je podłącze czy trzeba coś dodatkowo dokupić?
Do karty podłącza się kabelek (dłuższy), który wychodzi z ESC. Ale to w konkretnym wypadku zestawu, jaki kupiłem.
Najczęściej, programuje się przez kabelek, służący do połączenia z odbiornikiem.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

Zainstalowałem nowy silnik! Potwór wrócił do akcji. Teraz mam odczucie, że na 2S jeździ jak na starym silniku z 3S. Jest potworna moc! Niestety zapomniałem wziąć na działkę kartę do programowania i dzieciom niedane było jeździć.
Ostatnio zmieniony niedziela 03 lip 2016, 20:36 przez tiuro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

Hehe.... testowaleś na 3S nowy silnik?
Jakie masz zębatki / przełożenia? Oryginał czy coś innego założyłeś?
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

Jimmy pisze:Hehe.... testowaleś na 3S nowy silnik?
Jakie masz zębatki / przełożenia? Oryginał czy coś innego założyłeś?
Jeszcze na 3S nie jeździłem (też ze sobą nie wziąłem) i na razie nawet nie czuję takiej potrzeby.

Zębatki oryginalne, wymieniony tylko silnik.
;-)
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

z jakim KV założyłeś ten silnik? Mój siedzi w wer dalej....
Ja zamówiłem 3900.
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

Model 3650 3900KV
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

Czyli ta duża zębatka na wale jest plastikowa?
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Jimmy pisze:Czyli ta duża zębatka na wale jest plastikowa?
Wbrew pozorom, jest dość trwała, wymaga tylko pilnowania luzu.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

Szybciej wytrze się ta mosiężna jak znam życie
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

Karta do programowania jest bardzo przydatna!

Czy zmiana running mode na forward/reverse z pominięciem pause wpływa jakoś na żywność silnika lub zębatek (domyślnie było pause then reverse)?

Czy drag brake to fajna opcja (domyślnie 0%) i czy może ma wpływ na żywotność?

Muszę jeszcze rozgryźć ustawienia motor timing i initial acceleration.
:lol:
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

fxxx pisze:Szybciej wytrze się ta mosiężna jak znam życie
Nie wiem jak mosiężna ale stalowe wytrzymują bardzo długo tylko raz musiałem wymienić jak ząb odpadł przez skazę produkcyjną, tylko żeby była jasność dotyczy to 1:8 na nitro nie elektryka.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
tiuro pisze:Czy zmiana running mode na forward/reverse z pominięciem pause wpływa jakoś na żywność silnika lub zębatek (domyślnie było pause then reverse)?
Nie tylko na żywotność silnika, ale przede wszystkim mechanizmów. Pause, powoduje, że mamy chwilę, na wyhamowanie, i nie dajemy przeciwprądu hamującego, czyli do tyłu max, i od razu max do przodu.
Initial acceleration, to sposób przyspieszania, charakterystyka zależności pomiędzy "drążkiem" przyspieszenia a prędkością silnika.
Timing... ogólnie, zależny jest od zakresu prędkości jaki używamy. Inny zakres obrotów będzie np, w aucie, inny w samolocie, a inny w heli.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

Witajcie,

dotarł do mnie silnik (taki sam jak pisał Pyra i tiuro) - niestety manual jest mało precyzyjny jeśli chodzi o podłączenie... Który z cienkich trójżyłowych przewodów od ESC podłaczyć do odbiornika pilota - ten krótszy czy ten dłuższy? oraz do czego służy ten który pozostanie wolny?

Druga sprawa jak podłączyć i wykorzystać kartę do programowania? (Ta która jest na BG polecana do zestawu silnika)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam

Nie pamiętam który kabelek od czego, ale jak źle podłączysz, to po prostu nie będzie działać, nic się nie zepsuje. Jeden jest do odbiornika, drugi do karty.
Co do ustawień, to wszystko jest opisane na obudowie programatora.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

OK - przetestuje..., Dziękuję.
Na karcie jest instrukcja ustawień, ale karta ma dwa gniazda trójpinowe ;)


dopisane


podłączyłem dłuższym kabelkiem do odbiornika i działa ;) Trochę dziwna procedura kalibracji bo każą ustawić pilot na tryb REV czyli zamiana kierunków tył do przodu, ale dzięki temu silnik dobrze kręci bez zamiany kolorów kabli....

Pozostaje mi zobaczyć jak działa karta...
ODPOWIEDZ