Latarka do samochodu a wysoka temperatura

dane techniczne, wykazy, dokumentacje, zestawienia, linki do pomocnych stron...
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Latarka jest metalowa. Ciekawe czy byłaby jakaś różnica. ..
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Issac to eksperyment też obejmował- auto nie spłonęło/ubezpieczyciel wygrał. :razz:
michal1 czy to jest wniosek o zmianę przebiegu eksperymentu na przyszłoroczne lato? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 281
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Joachim »

Witam.
Panowie, a może aby nie narażać się na ewentualną utratę cennego pojazdu zastosować opakowanie zastępcze? Może to być, np. stalowa kasetka pomalowana na czarno. W razie gdyby z ogniwem coś się z powodu temperatury zadziało, ucierpi jedynie wnętrze kasetki.
Pozdrawiam.

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah

Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

Joachim de Vett,

a czemu na czarno ?

raczej odizolować w środku pianką...
Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 281
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Joachim »

Isaac, no może faktycznie niepotrzebnie dodałem ten czarny kolor.
Niemniej kasetkę posiadam, i jeśli nie zapomnę, to w przyszłym roku test się odbędzie.
Pozdrawiam.

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah

Awatar użytkownika
tty5150
Posty: 895
Rejestracja: piątek 15 cze 2012, 02:28
Lokalizacja: Sand City

Post autor: tty5150 »

Na czarno pomysł ok, bo nie widać wtedy w środku w samochodzie (np na dywaniku) - mniejsza szansa, że ktoś sprawdzi co to jest tłukąc szyby.
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

tty5150,

Już chyba lepiej przykręcić blachowkrętami od wewnątrz do podsufitki... mało kto patrzy do góry jak okrada auto.
Awatar użytkownika
tty5150
Posty: 895
Rejestracja: piątek 15 cze 2012, 02:28
Lokalizacja: Sand City

Post autor: tty5150 »

Tylko, że jak w temacie - to na latarkę na ogniwa 16850, a pod sufitem to najcieplej właśnie :-)

Ale jako skrytka to jak najbardziej.
andriu2233
Posty: 179
Rejestracja: sobota 07 lut 2015, 18:07
Lokalizacja: radomsko

Post autor: andriu2233 »

Obecnie zainteresowany jestem dwoma różnymi ogniwami, które lepiej zniosłyby pobyt w samochodzie: Samsung INR18650-35E oraz Sanyo 18650 GA. Teraz moje pytanie: Chcę ogniwa typowo do latarki do samochodu, czyli zakres temperatur -20 do pewnie 70 w słońcu. Które z tych dwóch lepiej się nadają do takiego traktowania (chodzi mi o wytrzymałość na te temperatury i o jak najmniejszy spadek pojemności). Coś tam patrzyłem w datasheet ale co strona to co innego. Może Koledzy mają dostęp do oryginalnych datasheetów lub sami przechowywali ogniwa w takich temperaturach?
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Dla takich typowych ogniw temperatury przechowywania i rozładowywania producenci określają na 50,60, max 70 stopni. Ogniwa w takich temperaturach oddają blisko 100% zmagazynowanej energii, ba, ogniwa działają lepiej w wysokich temperaturach (nie dotyczy ładowania), oddają więcej energii, mają niższą rezystancję wewnętrzną, po prostu chemia pracuje lepiej. Ale i starzenie postępuje szybciej. W temp niskich jest odwrotnie, na porządnym mrozie aku może oddać nawet tylko 50% energii. Ale na starzenie spory wpływ ma też ma poziom naładowania, czym wyższe napięcie i czym wyższa temperatura tym gorzej. Nikt nie każe ładować do pełna, to nie aku nicd że musi robić pełne cykle :) Tak pojemne ogniwo można spokojnie naładować tylko do 4V a i tak zostanie dużo energii dla latarki :) Można się też tym całkowicie nie przejmować, jak zdechnie to zdechnie, wydać kolejne 15zł po kilku latach to chyba nie problem. Problem to może być jak zaworek puści i zniszczy latarkę :roll:
Awatar użytkownika
endrju1
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 29 lis 2015, 17:49
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: endrju1 »

Ja od wiosny wożę latarkę w schowku i też zastanawiałem się jakie ma temperatury w te upały, więc przykleiłem do niej termometr (który pokazuje temperaturę maxi min) i przez 7 dni pomiarów (chyba największe upały w czerwcu) nie przekroczyła 50stopni. Być może 70 by się pojawiło gdyby leżała gdzieś na podszybiu, ale w schowku jest o wiele chłodniej mimo auta stojącego cały dzień na słońcu.
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Bez przesady, kilka lat moja czarna nawigacja Garmina smażyła się przypięta do szyby i jakoś ogniwo przetrwało.
ODPOWIEDZ