Dzienne + okrągłe + COB

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Dzienne + okrągłe + COB

Post autor: soulmaster3m »

Nie ma takiego tematu, więc go sprowokuję.
Jestem szczęśliwym posiadaczem NSSC 510HP, ale od jakiegoś czasu czaję się na okrągłe światełka z COB.

Ogólnie ciekaw jestem co tam tak naprawdę siedzi i mam nadzieje, że ktoś to już rozbierał.
Jedyne co można wyczytać to:
- COB 1.75W
- DC 10-15V
- 350mA
- 200LM

Ciekaw też jestem jak wypadają w porównaniu z np tymi 510HP.

O takie chodzi:
Obrazek
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

1,75W
200 lumenów
Wartość do osiągnięcia, ALE te 200 lumenów to pewnie na diodzie, na wyjściu z lampy pewnie jakieś 160 - 170. Tak czy siak, 200 lumenów jak na lampy dzienne to mało - nawet 510 które masz osiągają więcej. Dobrej jakości lampy dzienne mają 500 lumenów lub więcej. Osobiście posiadam lampy dzienne, gdzie jedna lampa zbudowana jest na 7 ledach Osrama, w każdą lampę około 15W, co daje nam spokojnie 1400 lumenów na ledach.

Co do budowy lampy, mam wrażenie że będzie to wyglądało tak jak w "żarówkach" na COBach jakie kiedyś kupiłem czyli - led na 9V (3 ledy w szeregu) + rezystor ;) Świadczy choćby o tym zakres napięć zasilających czyli 10-15V. Te z przetwornicami często mogą pracować np. od 10 do 32V.

Szczerze - nie kupuj tego. Nie wiadomo na co trafisz, kup coś sprawdzonego. W innym wypadku będziesz robił jak ja jakieś kilka lat temu - dopiero 4 zestaw okazał się tym, co coś sobą prezentowało.
ILPT
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Post autor: soulmaster3m »

Pytam też bo mogę dostać takie lampki, w sumie same obudowy bo nie działają i zastanawiam się co można tam wsadzić i czym to zasilać.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Jak dostać za free to bierz. Potem rozbiera i sprawdzaj. Podejrzewam że ze względu na lustro (a raczej jego brak) wejdzie tam tylko inny COB.

Do tego porządne zasilanie na przetwornicy i może coś z tego będzie.
ILPT
nowyyy
Posty: 11
Rejestracja: czwartek 16 cze 2016, 10:36
Lokalizacja: WlkP

Post autor: nowyyy »

skaktus, możesz zdradzić jakie dzienne posiadasz :?: :wink:
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Post autor: soulmaster3m »

Jak za darmo to bym się nawet nie pytał tylko brał, rozebrał i dopiero zapytał czym to napędzić :wink:
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Post autor: soulmaster3m »

Jeszcze zastanawiam się czy nie wymienić przeciwmgłowych z H7 na połączoną DRL + FOG.
W obu siedzi chyba XP-E.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

W aucie mam Osram Duo Light.

Co do wymiany przeciwmgielne na takie z XP-E itp. - na rynku jest tego pełno. Ostatnio macałem i sprawdzałem klona Duo Light (tańszy o jakieś 50%, bez funkcji doświetlania zakrętów + inny kształt). Całość na bazie XM-L. Barwa niemal że niebieska, pobór na jedną lampę w okolicach 6W. Przy dobrych wiatrach daje to połowę wydajności żarówki H8 (akieś 400 lumenów) + bardzo zimne światło. W stanie fabrycznym nie polecam. Po wymianie leda na coś ciepłego + wymiana przetwornicy może coś z tego będzie ;)
ILPT
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Post autor: soulmaster3m »

To było coś konkretnego czy noname?

Te co widzę to JS-12307 od Just Top lub DevilEyes bo tak jest napisane w papierach od homologacji.

Obrazek


Dokładnie tej same montuje Kia i ma je chyba od Teloc. Dokładnie te same bo widziałem je, ale niestety nie w akcji.

Obrazek
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Post autor: soulmaster3m »

Dałem sobie spokój z tymi z Kia, sprzedawca jakiś niepoważny i w trakcie negocjacji winduje cenę prawie trzykrotnie bo "wczoraj tak, a dziś już tak".

Co do tych Osram LEDdriving FOG to się kiedyś zastanawiałem, ale niestety mają 90mm, więc nie wejdą.
W sumie cena też z kosmosu, patrzę na nie i nie mam pojęcia co jest tutaj tyle warte. Rozumiem, 250-300zł, ale 999?


Obrazek
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Co jest warte ? Proste:

1-marka
2-producent musi na tym zarobić
3-producent zanim wprowadzi produkt do sprzedaży testuje go
4-parametry + dodatkowe funkcje
5-jakość

Ja swoje Osramy kupiłem za 60% ceny, nówki. Trzeba szukać okazji :) Tak czy siak, chętnie bym wymienił ledy na coś cieplejszego i jaśniejszego. 800 lumenów z lampy to mało jak na przeciwmgielne.

A te z KIA to że wyglądają tak samo jak te JustTop to wiele nie znaczy. Na rynku są światła wyglądające identycznie jak Philips 4 LED ale nie są Philipsem :)
ILPT
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Post autor: soulmaster3m »

Ale one nie wyglądają tak samo. To są te same, mają tę samą nazwę na "szkiełku" - JustTop.

A co do Osram to ok, jakość może i jest, ale co z tego skoro te zdjęcia co wstawiłem to był przymusowy demontaż bo były nieszczelne. Ok, może to tylko jedna sztuka, ale jednak. Ta cena jest moooocno przesadzona, nawet 60% to i tak 600zł.
Przy masowej produkcji to nie ma prawa tyle kosztować nawet patrząc co tam siedzi i co to napędza. To nie, 1000 to grubo marża.
Jakby mi te 90mm weszło to bym się moocno zastanawiał, ale wywalić tysiaka na coś ci mi nie wejdzie...
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

1000 zł to cena dla konsumenta, nie wiesz za ile są kupowane i ilu jest dystrybutorów/pośredników po drodze. Mówisz że 600 zł to też drogo ? Zatem możesz kupić zestawy osobno czyli za około 200 zł dobrej jakości dzienne + za około 300 zł przeciwmgielne na ledach. Do tego dokupić moduły doświetlania zakrętów + dodatkowy moduł do dodatkowych awaryjnych i wyjdzie ponad 600 zł.

Co do szczelności - u mnie problem nie występuje. W 95% wypadków jeśli lampa paruje to jest wina nie nieszczelności a za dużej szczelności. Najczęściej winne są zapchane otwory wentylacyjne.
ILPT
ODPOWIEDZ