Jak rozpoznać światła samochodowe typu 'flat-beam headlight'

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
mstankie
Posty: 3
Rejestracja: czwartek 17 sty 2019, 22:31
Lokalizacja: Wrocław

Jak rozpoznać światła samochodowe typu 'flat-beam headlight'

Post autor: mstankie »

Cześć!
Zamierzam kupić auto w Polsce i sprowadzić je do Wielkiej Brytanii, gdzie chwilowo mieszkam.
Ponieważ będę chciał je tam zarejestrować, muszę zmienić lampy przednie, aby odpowiadały ruchowi lewostronnemu.

Zgodnie z wymogami dot. rejestracji aut importowanych spoza GB, lamp nie trzeba zmieniać gdy auto ma fabrycznie zainstalowane reflektory 'flat-beam':
Original factory fitted flat-beam headlights (we can not accept a right dipping beam that is adjusted to flat-beam unless that is a standard
feature of the vehicle, e.g. done via operation of a lever)
Czy ktoś wie co to są flat-beam headlights i jak rozpoznać czy auto ma właśnie takie?

Auto które chcę kupić to Renault Grand Scenic IV (2018).

Dzięki!
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Wszystko jest opisane np w tym dokumencie
http://www.headlamp-shop.com/wp-content ... ations.pdf

Rozkład światła z reflektora UK powinien wyglądać tak

Obrazek

Rozkład z Flat Beam powinien wyglądać tak:

Obrazek

Większość nowych samochodów z reflektorami XEON lub LED ma właśnie taki Flat Beam rozkład światła.

Patrz jak świecą światła samochodów stojących w korku obok.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Mieciu
Posty: 455
Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 19:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mieciu »

Czy to nie jest tak, że u nas światło prawe powinno świecić nieco wyżej (na pobocze)?
U mnie w starym gracie świeci tak jakby odwrócić ten obrazek z UK o 180°.
Od 12 lat przechodzi badania techn. i nigdy diagnosta do świateł się nie czepiał.
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Mieciu, w załączonym dokumencie jest to opisane.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Mieciu
Posty: 455
Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 19:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mieciu »

:-) no tak, za leniwy byłem żeby otworzyć pdf'a
mstankie
Posty: 3
Rejestracja: czwartek 17 sty 2019, 22:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mstankie »

Jak dobrze z mądrym pogadać!
Wielkie dzięki, wszystko jest teraz jasne.

A czy ktoś (nie będę ukrywał, że patrzę na @Fluxor) wie czy w Polsce można zarejestrować auto z lampami dostosowanymi ruchu i prawo- i lewostronnego? -Mam na myśli to oznaczenie ze strzałkami w obydwie strony nad symbolem E4.
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Reflektor z dwoma strzałkami nazywany jest także symetrycznym i takie są stosowane np. w USA.

Świecą z płaską linią odcięcia:
Obrazek

Europejskie są asymetryczne i powinny świecić tak:
Obrazek

Wg przepisów należy asymetryczny przerobić na symetryczny, żeby jeździć w Europie.
Przy okazji dowiedziałem się do czego służy ruchoma przysłona w moich reflektorach samochodowych. Mogę zrobić sobie zarówno symetryczny jak i asymetryczny reflektor.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Fluxor, odcięcie na drugiej fotce jest dla xenonu, dla halogenu jest nieco inne, ale "założenie" identyczne.
ILPT
zrazik
Posty: 94
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 23:29
Lokalizacja: Śląsk opolski

Post autor: zrazik »

skaktus pisze:Fluxor, odcięcie na drugiej fotce jest dla xenonu, dla halogenu jest nieco inne, ale "założenie" identyczne.
Dokładnie dla ksenonu i leda fabrycznego :)

Parę lat temu rejestrowałęm amerykańca i się nie czepiali przy przeglądzie rejestracyjnym, za to czasem na okresowym potrafią się uczepić płaskiego odcięcia.

W niektórych modelach występowała ruchoma przesłona soczewki i wystarczyło śrubokrętem pokręcić by zmienić, ale to tak ok 2005r

W nowych autach jak masz matrix beam etc to zmieniasz na ekraniku ew przez interfejs LHD/RHD i gotowe. Przy zwykłych ledach/ksenonach/halogenach to najtaniej kupić lampy z anglika na alle czy olx, całe lub same wnętrza i dać do wymiany bebechów. 1000zł doliczyć do ceny auta i gotowe ;)
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Mam Forda z 2001 r. z soczewkowymi reflektorami i ma ruchomą przesłonę tzn. manualnie ruchomą jak się rozbierze reflektor i samemu przestawi.

Zastanawiało mnie po co to jest. Na zdjęciu widać jak wygląda ruchoma przesłona.

Obrazek
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

A co one takie ospowate?
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

BKK pisze:A co one takie ospowate?
Zużyte. Dostały nową powłokę.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
ODPOWIEDZ