MYstery charger klon B6 ....co to warte?

Czyli wszystko co potrzebne prawdziwemu DIY'owi;) Porady, pytania i opisy używanego przez nas sprzętu.
Awatar użytkownika
lennin
Posty: 2104
Rejestracja: piątek 04 sty 2008, 19:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: lennin »

Apropos zasilacza od XBOXa. Odpaliłem dzisiaj cudaka i podpięte dwie ładowarki plus test uderzeniowy - zimny start HIDa 35W. Wszystko ok po 10 minutach dałem sobie spokój.
Obrazek Obrazek
Czy to jakaś nowa niesprecyzowana choroba? .....światła, światła więcej ŚWIATŁAObrazek Obrazek
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 189
Rejestracja: środa 27 sie 2008, 08:00
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bogas »

lennin, I jak, trzeba te zewnętrzne +5V?
Awatar użytkownika
lennin
Posty: 2104
Rejestracja: piątek 04 sty 2008, 19:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: lennin »

Tak znaczy trzeba zewrzeć czerwony który jest +5V do niebieskiego i wtedy pojawia sie napięcie 12V miedzy plusowym żółtym i minusowym czarnym.
Obrazek Obrazek
Czy to jakaś nowa niesprecyzowana choroba? .....światła, światła więcej ŚWIATŁAObrazek Obrazek
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 189
Rejestracja: środa 27 sie 2008, 08:00
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bogas »

A, czyli osobnego zasilacza nie trzeba, tylko wykorzystałeś napięcie z niego?
Awatar użytkownika
lennin
Posty: 2104
Rejestracja: piątek 04 sty 2008, 19:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: lennin »

Tak dokładnie.
Obrazek Obrazek
Czy to jakaś nowa niesprecyzowana choroba? .....światła, światła więcej ŚWIATŁAObrazek Obrazek
Awatar użytkownika
oko
Posty: 57
Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 18:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: oko »

bogas pisze:I jak, trzeba te zewnętrzne +5V?
Dodatkowo między czerwonym i czarnym mamy 5V - 1A
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 189
Rejestracja: środa 27 sie 2008, 08:00
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bogas »

No tak też mi kiedyś odpisali, że nie trzeba dodatkowego zasilacza, co teraz oboje potwierdzacie. :ok:
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Ze wzgledu na panujace mrozy, moj Mystery Charger podladowal dzisiaj akumulator w samochodzie. Wyswietlacz to mial takie opoznienie ze ledwo co bylo na nim widac.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Awatar użytkownika
lennin
Posty: 2104
Rejestracja: piątek 04 sty 2008, 19:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: lennin »

Do szału mnie doprowadził wiatraczek znów brzęczy i nie wytrzymałem. Masłem go potraktowałem i rezystor 100 Ω :hyhy: nastała cisza.
Obrazek Obrazek
Czy to jakaś nowa niesprecyzowana choroba? .....światła, światła więcej ŚWIATŁAObrazek Obrazek
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 189
Rejestracja: środa 27 sie 2008, 08:00
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bogas »

Ja swoje dorabiałem i ustawiłem rezystory pod 12V. Po skręceniu zapomniałem, że czasem ją zasilam z 17-stu. :D
Hałas okropny. ;)

Przy okazji, bo mnie to nurtuje od dłuższego czasu. Do jakiego napięcia ładujecie swoje np. 18650?
Mystery podaje, że 4,1 jest dla Li-Ion, a 4,2 dla Li-Pol. Mam trochę ogniw 17670 z baterii laptopów (Sony) i nie wiem jak je traktować. To znaczy wiem, ładuję dla świętego spokoju do 4,1.
A może mogę wszystkie moje Sony, Ultrafire, Trustfire ładować do 4,2? :!:
Awatar użytkownika
lennin
Posty: 2104
Rejestracja: piątek 04 sty 2008, 19:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: lennin »

Przestawiłem sie na 4.2V Spory zapas bezpieczeństwa zostawili dla Li-Ionów.
Obrazek Obrazek
Czy to jakaś nowa niesprecyzowana choroba? .....światła, światła więcej ŚWIATŁAObrazek Obrazek
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 189
Rejestracja: środa 27 sie 2008, 08:00
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bogas »

No właśnie zaraz spróbuję po raz pierwszy, ewakuując się z kuchni. :D
Awatar użytkownika
Volt
Posty: 408
Rejestracja: czwartek 26 mar 2009, 21:40
Lokalizacja: Bydgoszcz/W-wa

Post autor: Volt »

Ja zarówno li-ion jak i li-pol ładuję do 4,20V, i jakoś nigdy żadnego grzania się itp nie zaobserwowałem. Podobno są li-ion, których napięcie maks. wynosi 4,1V, ale nie mam pojęcia jakich to dotyczy firm.
Midi custom @ XM-L :: RC-G2 @ 15880 1/2/3 AA :: UF C3 @własny driver :: Tank007 E06 :: UF A10 :: UF C1 :: Solarforce Skyline 2 @ 4xAMC :: Skyline 1 :: XTAR A01
dankoh
Posty: 26
Rejestracja: niedziela 23 gru 2007, 14:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: dankoh »

To napięcie zależy od tego z czego jest zrobiona anoda.
Link do budowy podał kiedyś Bocian w dziale Baza Wiedzy:
Link
Ale jak to sprawdzić w konkretnym ogniwie to nie wiem.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Wracam do tematu wymiany rezystorów na precyzyjne 0,1%. Pisałem wcześniej o zakupach grupowych, jednak wyszło na to, że za komplet rezystorów w sklepie internetowym trzebaby zapłacić ponad połowę ceny ładowarki. Sprawdziłem jednak jeszcze jedną opcję. Na tym forum, niejaki bennetje na opłatą 10 euro wysyła listownie swój "upgrade kit", czyli komplet rezystorów 0,1% wraz ze stosowną instrukcją. Zaryzykowałem i zakupiłem w zeszłym tygodniu ten kit. Dziś przyszła koperta z Holandii. Nie czekając długo, wieczorem dokonałem wylutu starych i montażu nowych rezystorków. Rezultat?
Jest dobrze. Miałem rozjazd odczytu napięcia przy 4V wynoszący ponad 200mV in minus w porównaniu do dobrego miernika (czyli ładowarka przeładowywała ogniwa aż o 0,2V), nawet po korekcie z ukrytego menu. Obecnie, po wymianie rezystorów, różnica względem miernika wymosi niecałe 15mV przy jednym ogniwie, czyli jest to skok o rząd wiekości. W praktyce różnica pomijalna.
Jeżeli ktoś z Was ma duże rozjazdy, polecam wymianę. Lepiej zainwestować te 10 euro, niż skasować lub znacznie skrócić żywotność kilku (nastu?) ogniw za kilkadziesiąt dolarów.
ODPOWIEDZ