O uczciwości i postawach słów kilka

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
Pikom
Site Admin
Posty: 2912
Rejestracja: sobota 27 wrz 2008, 20:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pikom »

evolucja pisze:A co 3 dni mają do tego? Może i miesiąc czekać - pieniędzy i tak nie otrzyma. Wiadomość o zwrocie jest przysyłana automatycznie po otwarciu sporu i nie ma w żadnym razie pokrycia z prawdą. Chcą w ten sposób trochę 'wyciszyć klienta'.
Drogi kolego. Prosta i najzwyklejsza ludzka uczciwość wymaga aby odczekać tyle czasu, ile zwykle zabiera PayPalowi zaksięgowanie przelewu. Z moich doświadczeń wynika, że trzy dni to norma przy przelewach zagranicznych. I proszę, nie bądź aż tak przekonany o swej wszechwiedzy i nieomylności - z moich osobistych doświadczeń wynika, że pomimo bajzlu jaki panuje na DX i wielu pomyłek z jakimi mamy ostatnio do czynienia to pracują tam uczciwi ludzie. Osobiście dwukrotnie otrzymywałem zwrot pieniędzy na konto PayPal z tego typu sklepów (raz z DX i raz z Kai) i zawsze chwilkę to trwało. Rozumiem, że masz już zakorzenioną głęboko opinię o ludziach, świecie, interesach ogólnie i DX-ie w szczególności, ale takie autorytatywne wypowiedzi, zwłaszcza sugerujące że wskazane jest "odzyskiwanie" pieniędzy pomimo nadania paczki są moim zdaniem nie na miejscu. I to bardzo nie na miejscu.
evolucja pisze:A jak otrzymasz zwrot a przesyłka dojdzie to ot taki prezent gwiazdkowy. Przecież w ten sposób setki osób otrzymują zwroty i przesyłki, więc gdyby DealExtreme widziało w tym jakieś zagrożenie to zaczęli by odpisywać na spory.

Skoro przesyłka wysłana to znaczy, że dojdzie. Od ciebie zależy jednak czy zechcesz odzyskać te pieniądze i czy sumienie ci na to pozwoli :)
Zauważ, że moja wypowiedź którą cytujesz (o trzech dniach do przekształcenia w spór) pojawiła się zanim autor pytania przyznał, że zna status przesyłki i jest on inny niż "pending". Gdyby powiedział to wcześniej to jedyna uczciwą radą byłoby - wyjaśnij sprawę w systemie zgłoszeniowym DX - wysłana czy nie. A stwierdzanie, że można odebrać przesyłkę i żądać jeszcze zwrotu kasy to przegięcie. Prezent gwiazdkowy - dobre... zwykła kradzież / wyłudzenie.

Już od jakiegoś czasu w tym wątku lub w wątkach "pocztowych" pojawiają się podobne sugestie i opinie. Kurcze, pojedyncze przypadki takiego traktowania sprawy świadczą nie najlepiej o osobach wypowiadających się w ten sposób, ale robienie z tego "zasady" lub radzenie młodym użytkownikom by w ten sposób postępowali i tak podchodzili do zakupów jest namawianiem do nieuczciwości. Dopóki była to sprawa indywidualna to pozostawiałem to sumieniu każdego z nas, ale skoro zaczyna to być nagminne i staje się normą w udzielanych radach to muszę zaprotestować.

W sumie to przypadek, że trafiło akurat na porady które udzielał evolucja, ale ja mam już dość czytania takich tekstów i zgrzytania zębami nad ludzką tendencją do wyłudzania czegokolwiek. Dość.

Dobrze, że kolega wspomniał coś o kwestii sumienia - to świadczy, że rozumie iż nie jest to zbyt uczciwe podejście. Być może to kwestia "skrótu myślowego" i zwięzłego stylu pisania. Mi też zdarza się napisać coś zbyt skrótowo... Proszę nie traktować mojej wypowiedzi jako czysto personalnej mimo, że powstaje tuż po wypowiedzi kolegi i powołuje się na jego słowa. To problem głębszy. W takich sytuacjach wymagane byłoby wysłanie ponowne pieniędzy do DX i to z opcji "gift" aby nie obciążać ich kosztami PP. Czy ktokolwiek o tym wspomniał? Brał ktoś pod uwagę opcję uczciwego załatwienia sprawy?

Proszę, grzecznie proszę, o zaprzestanie udzielania takich rad bez wyraźnego wskazania jaki powinien być właściwy sposób postępowania - jeśli w przyszłości zauważę, że ktoś namawia do łamania prawa czy do nieuczciwego traktowania partnerów handlowych to będę musiał "nagrodzić" odpowiednio.

To było przydługie, ale już koniec ;)
Pozdr.
Pikom
Awatar użytkownika
Darek
Posty: 249
Rejestracja: środa 17 cze 2009, 16:14
Lokalizacja: Płock

Post autor: Darek »

Święta prawda w pełni popieram słowa Pikoma ale takie kombinowanie to już polak ma we krwi.Do mnie nie dotarlo kilka paczek z DX i nawet przez głowe mi nie przeszło ządać zwrotu pieniadzy.Przecież oni wysłali a że gdzieś w czeluściach magazynów pocztowych zaginało to napewno nie wina DX.
glorusek
Posty: 12
Rejestracja: niedziela 28 lis 2010, 16:45
Lokalizacja: Deba

Post autor: glorusek »

Tylko że kupiłem towar za 200zł z myślą że w ciągu miesiąca będe miał już w domu, a tu prosze 2 miesiące już prawie a towaru dalej nie ma...Czy wy nie chcielibyście zwrotu kasy jeśli towar był wam potrebny w ciągu miesiąca a dopiero po 1,5 miecha został wysłany?
Awatar użytkownika
Pikom
Site Admin
Posty: 2912
Rejestracja: sobota 27 wrz 2008, 20:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pikom »

glorusek pisze:Tylko że kupiłem towar za 200zł z myślą że w ciągu miesiąca będe miał już w domu, a tu prosze 2 miesiące już prawie a towaru dalej nie ma...Czy wy nie chcielibyście zwrotu kasy jeśli towar był wam potrebny w ciągu miesiąca a dopiero po 1,5 miecha został wysłany?
Tak kolego, chcielibyśmy odzyskać kasę. Ale w takim wypadku trzeba po pierwsze anulować zamówienie a po drugie jeśli już jednak coś zostało wysłane po zwrocie pieniędzy to odesłać (po otrzymaniu zwrotu kosztów wysyłki) do sprzedawcy. A przynajmniej zaproponować sprzedawcy wysyłkę zbędnego towaru po pokryciu (rozsądnych i faktycznych) kosztów wysyłki. Tak byłoby po prostu uczciwie. Nie chodzi o Twoją konkretnie sprawę tylko o ogólne podejście - starajmy się traktować naszych partnerów handlowych tak jak sami byśmy chcieli być potraktowani.

Zresztą zwracam uwagę, że wypowiedź moja dotyczy problemu ogólniejszego niż Twoje problemy z tym konkretnie zakupem. To że chcesz odzyskać swoją kasę to jedno - nie budzi wątpliwości fakt, że masz do tego prawo. To, jak podchodzimy (jako społeczność i jako indywidualne osoby) do takich spraw to druga i moim zdaniem ważniejsza sprawa.

Jeśli zaś kogoś argumenty związane z prostą uczciwością nie przekonują to do tego dochodzi aspekt praktyczny - po pierwsze handlowcy z DX tez mogą sobie wrzucić naszą stronę do translatora Google i jak wtedy (po przeczytaniu takich rad z "gwiazdkowym prezentem") potraktują Twoje (lub kogoś innego...) żądania zwrotu kasy? Nie pokażą tego w PayPalu jako dowód chęci wyłudzenia? A po drugie ile jeszcze takich przypadków trzeba by zaczęto nas (jako Polaków) traktować jak złodziei? Tak jak kiedyś w Niemczech za czasów gdy "biedne polaczki" były przyłapywane w marketach na zgniłym zachodzie na wykradaniu czekolad i kaset magnetofonowych? Jako trzeci element aspektu praktycznego zwracam uwagę na fakt, że administracja tego forum to wredne typki i jak widać lubią czepiać się pewnych spraw...
Pozdr.
Pikom
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

glorusek,
glorusek pisze:Czy wy nie chcielibyście zwrotu kasy jeśli towar był wam potrebny w ciągu miesiąca a dopiero po 1,5 miecha został wysłany?
robienie takich założeń jest błędne. Tak naprawdę można z nadzieją liczyć na to, że coś tak szybko dotrze ale jest bardzo dużo przypadków że towar przychodzi później i PISZEMY O TYM WYRAŹNIE. Taki jest "charakter" DX-a. Skoro potrzebowałeś go w ciągu miesiąca mogłeś napisać do DX po 2-3 tygodniach o anulowanie zamówienia. Zrobiłeś to?
glorusek
Posty: 12
Rejestracja: niedziela 28 lis 2010, 16:45
Lokalizacja: Deba

Post autor: glorusek »

Pisałem do DX że chciałbym zwrot kasy ale odpisała mi tylko:
hi,
Sorry for keeping you waiting so long ,
Kindly tell you that parcel has been held in the hk post temporily ,because the flights are so busy before christmas there ,and would you mind waiting a few days ,it will be released soon ,
Jenny
Ale to było napisane 12 dni przed wyjściem paczki z HK. Oczywiście spór na PP wszcząłem przed wyjściem paczki z hong k.

No dobra moge poczekać jeszcze do tego stycznia, ale jak teraz anulować to roszczenie na paypalu.
TMK
Posty: 170
Rejestracja: poniedziałek 08 lis 2010, 21:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: TMK »

Pikom pisze: W takich sytuacjach wymagane byłoby wysłanie ponowne pieniędzy do DX i to z opcji "gift" aby nie obciążać ich kosztami PP. Czy ktokolwiek o tym wspomniał? Brał ktoś pod uwagę opcję uczciwego załatwienia sprawy?
Koszty PP? Bez przesady, 1% PP to mała kara za ich brak organizacji i słabą umową z HKP ;) Zresztą... jak może czytałeś, miałem identyczną sytuację, dostałem paczkę pomimo zwrotu kasy (zgłoszenie do DX bez sporu PP). Poinformowałem DX o fakcie z linkiem do kosztów odsyłki ze strony naszej poczty, woleli obniżyć cenę o te koszty zamiast zwrotu. Zapłaciłem, sprawa zamknięta. Zwykła uczciwość i dobra wola po obydwóch stronach.

ps. Dobrze że nie jestem tutaj adminem, poleciałyby głowy za sugestie przywłaszczenia...
Pozdrawiam, Tomasz
Awatar użytkownika
Pikom
Site Admin
Posty: 2912
Rejestracja: sobota 27 wrz 2008, 20:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pikom »

glorusek pisze:Ale to było napisane 12 dni przed wyjściem paczki z HK. Oczywiście spór na PP wszcząłem przed wyjściem paczki z hong k.

No dobra moge poczekać jeszcze do tego stycznia, ale jak teraz anulować to roszczenie na paypalu.
Co do anulowania roszczenia - o ile się orientuję jeśli anulujesz roszczenie to nie będziesz już mógł ponownie otworzyć sporu i ewentualnie odzyskać kasy. Zostaw więc sprawę jak jest - jeśli paczka przyjdzie (a to też nie jest pewne, bywały błędne komunikaty o wysyłce której nie było) to zapłacisz ponownie lub odeślesz - w zależności od tego co będzie dla Ciebie wygodniejsze i na co umówisz się ze sprzedawcą.
TMK pisze:ps. Dobrze że nie jestem tutaj adminem, poleciałyby głowy za sugestie przywłaszczenia...
Rozumiem, jesteśmy zbyt pobłażliwi... :twisted: Ale jak na razie zakładam dobrą wolę każdego z wypowiadających się użytkowników a cała sprawa może być kwestią niedomówień i skrótów myślowych. Dla tego "głowy" pozostaną na swoich miejscach ale uwaga moderatorów i adminów będzie wytężona... :razz:
Pozdr.
Pikom
karlosboy

Post autor: karlosboy »

Darek,
Do mnie nie dotarlo kilka paczek z DX i nawet przez głowe mi nie przeszło ządać zwrotu pieniadzy.Przecież oni wysłali a że gdzieś w czeluściach magazynów pocztowych zaginało to napewno nie wina DX.

Może nie w intencji DX, ale w tym przypadku sprzedawca powinien brać na siebie dostarczenie zakupionego przedmiotu... Nikt nie chciał by się chyba obudzić z ręką w nocniku, a załatwienie swoich spraw z DX bez pomocy PP jest bardzo uciążliwe.
Ja się osobiście w jednym przypadku nie mogłem się dogadać i po odpowiedzi dx że sprawdzą przedmiot na magazynie kontakt się urwał :sad: Czy to jest poważne :?:

Druga kwestia to terminy na PP- nie są chyba wygórowane, a wręcz śmiem twierdzić że są to standardowe terminy oczekiwań razy 2! Do rozpoczęcia sporu mamy 45dni, później na wyjaśnienie sprawy kolejne 20dni i ostatecznie roszczenie, które po 10 dniach bez odp sprzedawcy jest rozwiązywane na korzyść kupującego tak więc DX ma 75 dni :smile: Cży to jest mało :?: ;-)
Ostatnio zmieniony niedziela 05 gru 2010, 13:18 przez karlosboy, łącznie zmieniany 1 raz.
Komarek34
Posty: 456
Rejestracja: czwartek 26 sie 2010, 23:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Komarek34 »

Tyle już napisano na Tym i Innych forach o zakupach w Chinach,że naprawdę nie rozumiem pewnych zachowań.
Od dłuższego czasu-kilka miesięcy wstecz-pisze się o opóźnieniach.Jest też dokładny opis jak załatwiać sprawę płatności. Pisano o sporach i roszczeniach z PP.
I nadal powtarzają się rady typu"wszczynaj spór nie czekając na tych 42dni". TO BEZ SENSU!
Zakładając konto na PP zgadzamy się na ich warunki. Tak samo kupując na DX ,KAI czy innych.
Od nich oczekujemy wywiązywania się z umowy. Ale jakiej,co ona przewiduje?
Sklep oferując darmową wysyłkę nie gwarantuje czasu realizacji!.
Zawsze możemy zakupić wysyłkę EMS.Albo przed wysyłką złożyć rezygnację z zakupu.
Możemy też odesłać towar i otrzymać zwrot kasy.
Takie zasady obowiązują i w PL!

Mają opóźnienia i tego raczej nie zmienimy-czym więcej zamówień tym zapewne będzie jeszcze gorzej.

ALE APELUJĘ-NIE UDZIELAJCIE RAD TYLKO PO TO,BY COŚ NAPISAĆ!
PIERWSZY POST PIKOMA W TYM TEMACIE TRAKTUJE O UCZCIWOŚCI,
PRZYKŁAD TMK POKAZUJE,ŻE WARTO. I TRZYMAJMY SIĘ TEGO!
Pozdrawiam
evolucja
Posty: 144
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 19:42
Lokalizacja: Katowice

Post autor: evolucja »

Nie będę odpowiadał cytując i fragmentując po kolei wasze wiadomości, wypowiem się więc ogólnie.

Niestety? taką już mam naturę kombinatora. Zawsze z każdej sytuacji starałem się uzyskać jak najwięcej, czasami kosztem innych. Może dlatego moje sumienie co do takich spraw zostało już trochę utemperowane. Mimo wszystko staram się być w tym uczciwy i takie kroki podejmuję tylko gdy któraś ze stron zaczyna lecieć w kulki. W tym wypadku ewidentnie zawinia sklep, który stosuję metody 'oversellingu'. Nie dotrzymali żadnego z terminów których może i nie gwarantują, ale wyraźnie przedstawiają normy.
Minął już miesiąc od zamówienia, przesyłki nie otrzymałem, wymieniłem około 7 wiadomości z obsługą DX i do niczego my nie doszli. W związku z tym kolejnym krokiem jaki podjąłem było założenie sporu na PP. Po założeniu, dostałem automatyczny email o przyznaniu zwrotu pieniędzy. Kolejne kłamstwo. Efektem tego przekształciłem spór w roszczenie.
Jeśli przesyłkę otrzymam sporu i tak nie odwołam. Przecież to oni mają prawo się wypowiedzieć i udowodnić, że ją wysłali i, że zawiniła poczta. Jeśli z niego nie skorzystają - otrzymam zwrot pieniędzy.

Takie moje osobiste myślenie w tym temacie. Jeśli wy macie inne stanowisko - rozumiem.

Przepraszam jednak za to, że odebraliście mój post jako 'namawianie' do stosowania tego typu technik.
TMK
Posty: 170
Rejestracja: poniedziałek 08 lis 2010, 21:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: TMK »

evolucja - pamiętaj, że najczęściej bierzemy przesyłki z trackingiem. U nich też nie pracują idioci i sądzę, że są w stanie przez translatora sprawdzić na stronie poczty czy adresat otrzymał pakę. Pomijając kwestię "sumienia" danej osoby, to jest proszenie się o kłopoty z zakresu kodeksu karnego. Może nie teraz, może nigdy tego nie zrobią, może ktoś przy większej kwocie będzie miał "pecha"... Komentarz zrobię wtedy jeden "i bardzo dobrze!". Ewentualnie jakaś petycją, aby takiego ktosia deportować do chin, tam mają dosyć "zdrowy" wymiar sprawiedliwości ;)
Pozdrawiam, Tomasz
Awatar użytkownika
Pikom
Site Admin
Posty: 2912
Rejestracja: sobota 27 wrz 2008, 20:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pikom »

Koledzy, sądzę, że powiedziano już dość w tym zakresie - cieszę się, że w sumie chyba rozumiemy jedno - wszelkie sprawy należy rozpatrywać i rozwiązywać indywidualnie. Tak więc działania podjęte w jednej sytuacji nie zawsze są odpowiednie w innych sytuacjach. Pamiętajmy proszę o tym i nie szukajmy zbyt łatwych dróg. A wtedy mam nadzieję wszystko będzie szło o wiele lepiej... Zawsze zakładam, że jesteśmy tu wśród nas uczciwi i jeśli ktoś mówi, że wyczerpał inne możliwości, to ja mu wierzę, jeśli nie mam podstaw by sądzić inaczej. Czasem po prostu tak trzeba. Ale nie zawsze jest to jedyna droga. A każdy z nas się uczy, czasem lepszych, czasem mniej lepszych postaw ;) Oby te lepsze nauki przeważały i oby każdy z nas przekonał się że było warto się ich uczyć, czego i sobie i Wam życzę :)
Pozdr.
Pikom
Komarek34
Posty: 456
Rejestracja: czwartek 26 sie 2010, 23:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Komarek34 »

Evolucja -ubolewam,że w ten sposób traktujesz sprawę.
Pozostaje mi tylko wyrazić z tego powodu wyrazy współczucia.......
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ