Witam.
Zakupiłem sobie dość tanio bo za 50 zł komplet HIDów na H1. Barwa to wspomniane 4300K. O ile jeden palnik (prawdopodobnie używany bo trochę zabrudzony) świeci barwą biało-żółtą to drugi palnik ma kolor...różowo biały z dziwnymi odcieniami zielonego. Czy świadczy to o wadzie palnika czy o jego niewygrzaniu ? Co dziwne, świeci on również wyraźnie słabiej.
PS-Ile trwa wygrzewanie palnika ?
Kolor palnika 4300K przed wygrzaniem - jaki ?
Wygrzewanie ponoć trwa około 10h ciągłej pracy jarznika. Gorzej, że barwa różowa świadczy o końcu jego życia. Widmo lamp wyładowczych w miarę ich zużywania przesuwa się coraz bardziej w stronę czerwieni. Można to zaobserwować np. na wysokoprężnych lampach sodowych w oświetleniu ulicznym.
Swojego HIDa zostawiłem na cały dzień podłączonego pod zasilacz i odnoszę wrażenie, że świeci trochę mocniej, ale różnicy w barwie nie zauważyłem. Ale jak to mówią "na oko to chłop w szpitalu zmarł".![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Swojego HIDa zostawiłem na cały dzień podłączonego pod zasilacz i odnoszę wrażenie, że świeci trochę mocniej, ale różnicy w barwie nie zauważyłem. Ale jak to mówią "na oko to chłop w szpitalu zmarł".
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pozdrawiam
Teoretycznie jest to palnik nowy - nie widać na nim zużycia, podstawa w stanie idealnym, sylikon w którym siedzi palnik nie przejawia śladów temperatury, przewody czyste. Ogólnie myślałem że nie wygrzany, jednak chyba jakiś wadliwy.
To że przechodzi w czerwień przy zużyciu to wiedziałem, dzięki pewnemu osobnikowi z Audi który śmiga po moim mieście, świeci wręcz na czerwono![;)](./images/smilies/oczko.gif)
To że przechodzi w czerwień przy zużyciu to wiedziałem, dzięki pewnemu osobnikowi z Audi który śmiga po moim mieście, świeci wręcz na czerwono
![;)](./images/smilies/oczko.gif)