Tak samo legalne jak zestawy HID![]()
Hehe no tak, ale mimo wszystko przeglad przeszedł, gdzies na necie czytalem ze mozna, i jest teraz full lamp na allegro z diodami wmontowanymi jako postojowe...
![:)](./images/smilies/usmiech.gif)
Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe. Ma mieć temperaturę barwową <6500K i >2000K i jakąś tam określoną jasność (ciekawostka - sprawdzali te temperaturę barwową - za pierwszym razem miałem 6700K założone - uwalili, zmieniłem na 3000K i przeszło bez żadnego ale).RAZER pisze:Aaa czy je legalnie mozna uzywac jako postojowki? Fakt faktem dzisiaj przeglad na diodach przeszedl bez najmniejszego problemu
Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe, więc może żarówki diodowe można legalnie montować w swoich samochodach jako postojowekodi pisze:Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe. Ma mieć temperaturę barwową <6500K i >2000K i jakąś tam określoną jasność (ciekawostka - sprawdzali te temperaturę barwową - za pierwszym razem miałem 6700K założone - uwalili, zmieniłem na 3000K i przeszło bez żadnego ale).RAZER pisze:Aaa czy je legalnie mozna uzywac jako postojowki? Fakt faktem dzisiaj przeglad na diodach przeszedl bez najmniejszego problemu
Owszem pod warunkiem że barwa światła będzie białaRAZER pisze:Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe, więc może żarówki diodowe można legalnie montować w swoich samochodach jako postojowe
Ale w UE (i nie tylko) lampy muszą być homologowane wraz z kompatybilnymi żarówkami, co w praktyce wyklucza założenie diody do lampy homologowanej jako "żarówkowa".RAZER pisze:Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe
W Irlandii jest tak, jak napisałem.kodi pisze:ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe
Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić... czy możesz to poprzeć jakimiś pomiarami18650 pisze:...ale też ,że wiekszość zapala auto na włączonych swiatłach, Jest skok napiecia i diody dostają po D***e. normalne zjawisko.
Ten sugerowany przez Ciebie minimalny "skok napięcia" w nowoczesnych alternatorach samochodowych jest niemożliwy, gdyż nie stosuje się pomiaru napięcia zacisków akumulatora jak to było w czasach dużych fiatów, a w układzie dodatkowego prostownika, co skutecznie wzmacnia "wrodzoną" właściwość generatorów trójfazowych do samoczynnego ograniczenia prądu zwarcia. Poza tym, podczas rozruchu, wytwarzanie napięcia przez alternator praktycznie nie istnieje i rozpoczyna się od kilku do kilkunastu sekund po dokonaniu rozruchu. Dodatkowo elementem stabilizującym ten proces jest właśnie akumulator, który jest buforem, więc trudno tu mówić o jakimkolwiek skoku napięcia powyżej parametrów nominalnych.18650 pisze:przy zapalaniu silnika na włączonych światłach w momencie gdy regulator napiecia ma przez chwile nizsze napiecie podczas rozruchu silnika. Po odpaleniu napiecie powraca do normy z minimalnym skokliem czego efektem jest palenie zarowek o małej impedancji w szczegolnosci diod ledowych