Strona 2 z 2

: niedziela 10 lis 2013, 10:26
autor: simon-u
Poczyniłem testy mające na celu ustalenie minimalnego napięcia, na jakim przestanie świecić HID.
Na przetwornicy jest napisane: 8-16V.
Wybrałem według mnie najgorsze ogniwa litowo-jonowe 18650 jakie posiadałem, by się poświęciły dla dobra nauki i dolutowałem do nich kabelki, a następnie połączyłem w pakiet 2S 1P :D
Poszło kilka iskier, ale wystartowało :)
Miałem nadzieję, że na tych ogniwach test szybko się zakończy, ale się myliłem. Podczas testu zrobiłem ok. 30 zdjęć, wypiłem herbatę i skorzystałem z toalety. Myślę, że świeciło ok. pół godziny, albo nawet dłużej.
Po uruchomieniu napięcie na akusach naładowanych do 8,25V siadło do 6,40V :D
Spadało do okolic 6,20V, a potem wzrosło do 6,25V. Akusy tak się rozgrzały, że nie dało się ich w rękach utrzymać :o
Podłożyłem pod akusy radiator, żeby mi się w dywan nie wtopiły :)
Po jakimś czasie napięcie zaczęło ponownie, powoli spadać. Poniżej 6,20V można zauważyć pomrugiwanie żarnika i spadek jasności. Pod koniec światła było mniej niż z conwoy S2 i 2,4A na dupce więc nie da się nie zauważyć spadku jasności :D
Od 5,30V szybki zpadek do okolic 5,20V i wreszcie zgasł palnik, który i tak ledwo świecił.
Baterie nie eksplodowały, nie puściły dymu, chociaż w powietrzu można było wyczuć ich swąd :lol: Przetwornica pod koniec też gorąca, ale można utrzymać w ręce.
Prądu nie mierzyłem.
Fotki niebawem.

[ Dodano: 10 Listopad 2013, 21:35 ]
Obiecałem fotki. Jakość niestety żenująca, ale lepsze to niż nic.
Po odpaleniu:
Obrazek
W trakcie:
Obrazek
Baterie na radiatorze z diodą xm-l:
Obrazek
Najniższe napięcie jakie złapałem, chociaż jeszcze trochę spadło:
Obrazek
Convoy S2 i 2,4A na dupce i Hid kiedy już widać bardzo spadek jasności Hida:
Obrazek
To samo, tylko pod koniec świecenia. Widać, że palnik ledwo świeci:
Obrazek
Tu też z tym samym Convoyem, ale palnik na obrotach z prawej :D :
Obrazek
Miecz świetlny :D W rzeczywistości jest jeszcze lepiej:
Obrazek
I jeszcze fotka auta:
Obrazek
Chciałem jeszcze dodać, że fotki z dworu w nocy są przy zasilaniu 2S, a przy 3S świeci jeszcze jaśniej i cieplejszym kolorem :D
Edit:
Kolejna ciekawostka. Testowałem dzisiaj zachowania lampki z zasilaniem 3S i 4S i przy 4S stwierdziłem, że palnik świeci słabiej. Pomierzyłem napięcia przez prądy i:
3S) 12V x 3,41A = 40W
4S) 16,15V x 2,1A = 34,2W
Czyli potwierdziło moją obserwację.
Przydałby się drugi miernik do kontroli napięcia w czasie, pod obciążeniem do charakterystyki.