Naprawdę chcesz iść w sterownik z MTN?
Jak na szybko policzyłem wersja hardkorowaą ale jeszcze bezpieczną na 5,0A z opcjami to z przesyłka z USA wyniesie Cie z 32-35 dolarów ...
Zapytam raz jeszcze - czy jest sens na początek zabawy z latarkami ładować tyle kasy w fajny co prawda ale jednak DROGI sterownik? - najpierw zobacz czy CI się to spodoba a potem jak załapiesz bakcyla idź na ostro ...
Proponuję raz jeszcze zacząć od czegoś tańszego mniejszego - za 5 dolców przy prądzie 2,2A z XHP50 i tak będziesz miał ok. 2000 lumenów czyli 5x więcej niż wszystkie latarki typu zoom z osiedla

Magiczne podpowiedzi - nie wiem co już zamówiłeś:
1.
http://pct.cree.com/dt/index.html - tutaj masz wszelakie diody CREE które stanowią punkt odniesienia do innych jako wysokowydajne i łatwo "dobieralne" teoretycznie.
Znając wstępne założenia - ty masz je za sobą - sprawdzasz jaka dioda konkretnego typu jest dostępna za jakie pieniądze i jakie ma osiągi
Przykładowo -
http://www.kaidomain.com/p/S026576.Cree ... r-MCPCB-6V - dioda z podłożem DTP (wprawdzie przeciętnej jakości wobec innych ale jest i działa) - jest to najwyższy bin K2 (najwyższa wydajność) i tint 3C (ładny neutralny) który przy prądzie 2,2A wg arkusza da ok. 1950 lumenów.z diody. Ponieważ 1405 to klocek z soczewką 67mm to straty będą głównie na optyce/soczewce na poziomie ok. 10%.
Straty wynikające z budowy zooma - krótkoogniskowa soczewka, mały przesuw głowicy, giga soczewka jak na zooma - przyjmuję ok. 10-15% na skupionym trybie pracy.
Realnie na wyjściu jesteś w stanie uzyskać ok. 1600 lumenów w trybie skupionym.
2. sterownik
http://www.kaidomain.com/p/S025942.CF-F ... cuit-Board - przeciętny ale poprawnie działający sterownik 17mm na 2x ogniwa dający właśnie 2,2A w diodę - koszt ok. 5,5 dolara na początek wystarczający aby podejmować decyzję co dalej.
3. ogniwa - dowolne - przy prądzie 2,2A ogniwa nawet się nie spocą - to taki "szybki marsz" dla bateryjek
4. pasta pod diodę
https://proline.pl/arctic-mx-2-4g-pasta ... ca-p918078 - przykładowa, w miarę tania starcza na bardzo długo - kup gdziekolwiek w sklepie komputerowym
teraz teoria:
- w latarce jest piguła która trzeba odkręcić od korpusu latarki a w pigule czarny krążek dociskający diodę
- w pigule znajduje sie dioda która trzeba wydłubać - najpierw odlutować a potem delikatnie podważać jakimś cienkim wkrętakiem/nożem -w taki sposób aby nie porysować podłoża
- podłoże będzie oblepione klejem - trzeba go delikatnie zeskrobać
- podłoże trzeba przygotować pod diodę - należy zeszlifować do w miarę równego - czym to już Twoja inwencja - ja skrobie na początek czymś w rodzaju dłutka - obkręcam aby zebrać materiał a potem na wiertarkę ręczną z końcówką (nie mam dremela) ścierną wyrównuję do płąskiego. Od biedy można skończyć na dłutku ale wymagana jest precyzja aby uzyskać płaskość.
- diodę smaruje się od spodu MX-2 - nie za dużo ale równo palcem po spodzie i osadza lekko dociskając po bokach podłoża/stara aby wycisnąć pastę spod spodu
- od drugiej strony piguły jest sterownik - stary trzeba odlutować (tu przydałaby się ssawka bo ciepło z lutownicy wchłaniane jest natychmiast w pigułę) i podważyć aby wyciągnąć. od biedy można na siłę ...
Nowy sterownik ze względu na mały prąd można wsadzić i złapać w dwóch miejscach lutem, przewody poprowadzić w otwory i po drugiej stronie od strony leda przylutować je - czerwone do plusa, czarne do minusa
- kabelki do leda lutujesz jak najbliżej krawędzi stara z ledem i jak najbardziej płąsko - jak wyjdzie Ci za dużo lutu sterczącego w góre to obcinasz cążkami do paznokci

- po poprawnym wykonaniu powyżej na diodę nakładasz plastikowy krążek/podkładkę centrujący/ą i wkręcasz czarny krążek aż poczujesz opór - wtedy jeszcze ćwierć obrotu i masz gotowa pigułe z ledem.
Wsadzasz pigułę do korpusu, czyścisz uszczelkę i soczewkę - UWAŻNIE bo ciężka i droga

od spodu i od góry wodą z płynem do mycia naczyń aby pozbyć się tłuszczu, wkładasz uszczelkę (ma być pod soczewką) i osadzasz na głowicy. Zakręcasz , wkładasz ogniwa dziubkiem do przodu

i cieszysz japę ...
Z obliczeń i doświadczenia z mniejszą UF1407 na diodzie XHP50.2 powinieneś uzyskać ze względu na 3x większa powierzchnię soczewki z odległości 5 metrów plamę o szerokości ok. 30 cm i natężeniu ok. 70-100 kluxów w przeliczeniu na 1 metr - przeciętnie jak na takiego kloca ale bardzo szeroka plama pozwoli Ci doświetlać odległe na 300 metrów obiekty z naprawdę dużą jasnością.
Ja z 1407 i z Luxeona V pędzonego 4,5A uzyskuję ok. 40000 luxów z metra i mam plamę z 6 metrów 60 cm - do 150-200 metrów w ciemności widać bardzo dobrze obiekty szare.