Co wpływa na małą ilość fps w grze?

....nie pasujące gdzie indziej...
Mociumpel
Posty: 2095
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Re: Co wpływa na małą ilość fps w grze?

Post autor: Mociumpel »

Mocarny - nie oszukuj się - jeśli zrobiłeś selekcję nowe/stare sterowniki, zmiana opcji z ultra na mniejsze, wyłączanie cieni, zmiana rozdzielczości, kasowanie zbędnych usług w tle, wyższy priorytet dla gry, zwiększenie pamięci wirtualnej na dysku, lekkie podkręcenie zegarów i nic to nie dało to ... dodanie pamięci NIE DA Ci nagle komfortu pracy - wprawdzie obsadzenie w dual ramie wykorzystuje zazwyczaj w pełni kontroler pamięci ale nawet podniesienie o 15-20% nie podniesie Ci komfortu w scenach gdzie brakuje mocy przetwarzania shaderów - tutaj własnie CIENE zabijają skutecznie wydajność najmocniejszych kart (czasem nawet o połowę - antialias na 4 zazwyczaj wystarcza, filtrowanie tekstur średnie, teselacja - różnie, buforowanie i synchronizacja - pomagają NIE RWAĆ klatek) - stąd taki pomysł wyszedł ode mnie: "zmniejsz CIENIE" bo to one są tu zazwyczaj problemem dla słabych kart ...
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Re: Co wpływa na małą ilość fps w grze?

Post autor: Rysiu. »

A wyłącz pamięć wirtualną i zobacz wtedy, bo dla mnie z pliku to wygląda jakby cpu czekał na dane i wtedy skacze, sama gra nie bierze więcej niż 2GB vram. Ale faktycznie cienie mocno zbijają klatki, zmniejszanie rozdzielczości to zły pomysł, na CRT by to przeszło bo tam nie ma typowych pikseli ale nie na LCD
Możliwa też jest zła optymalizacja co nie było by dziwne bo to silnik Unity i nawet proste gry źle napisane zabijają wydajność mocnych konfiguracji.

Jak nie chcesz żeby szarpało na obecnych ustawieniach to ustaw blokadę na 30fps z poziomu Rivatuner Statistics Server (ikona niebieskiego ekranu) który się włącza razem z wcześniejszym programem.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
ODPOWIEDZ