Solarforce L2P, T5 4B, OP

czyli nasze opinie, odczucia i wnioski o światełkach
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Panowie, chciałbym tu zakończyć dywagacje na temat porównywania do świateł samochodu, gdyż: "wszyscy mają słuszną rację".
Teoretycznie żarówka H4 powinna dawać 1000lm z włókna mijania, niestety jest to bardzo rzadko spełniony warunek, jeśli do tego weźmiemy porównanie przy stojącym aucie bez uruchomionego silnika, to lumenów będzie zdecydowanie mniej. Znam tez kilkuletnie auta, gdzie "szyby" reflektorów są matowe i pożółkłe. Pamiętam tez artykuł z pomiarów żarówek różnych producentów, był tam egzemplarz tzw marketowy który dobił całych 315lm.
Podobna sytuacja ma miejsce przy porównywaniu fotek, bez jednoznacznego punktu odniesienia, nie ma co dyskutować.
Osobiście porównywałem SF L2P ze światłami kilku aut i wyniki były różne...

Proszę też o powściągnięcie się od przytyków i ironii, gdyż: "jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki".
Tym optymistycznym akcentem...

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony poniedziałek 24 wrz 2012, 09:16 przez Pyra, łącznie zmieniany 1 raz.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Drag-On
Posty: 88
Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 08:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Drag-On »

Ja bym chyba tylko jeszcze dodał, że trzeba pamiętać, że XML nie jest diodą "na zasięg" tylko właśnie na szerokość i tu najlepiej się sprawdza ...
artur72
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 01 mar 2012, 21:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: artur72 »

Witam, dla kolegi Pykacza polecam: LINK ,dobra lampka na twój rower:)
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Skąd wiesz że latam trochę na rowerze (jasnowidz jakiś czy co , choć więcej czasu na forum latarkowym niż ja jesteś to może ) ?
Jasnowidztwo też mi się zdarza, ale nie tym razem :mrgreen: :
Pykacz . pisze:Wziąłem dwie szt (jedną z refem OP którą to wziął brat całe szczęście jest zadowolony ale on na rowerze nie jeździ )
Przy większej prędkości(rozumiem, że masz moto-rower) to faktycznie ma sens.
Fachowcem w dziedzinie lampek nie jestem ale według mnie przy tej wielkości reflektora i diodzie XM-L to nawet nie ma co sobie zawracać głowy reflektorem OP bo jakiejś wielkiej różnicy nie ma .
Wielkiej różnicy nie ma, ale ja wolę mieć bardziej rozmazany beam więc wybrałem OP.

Pyra - Dziękuję za podsumowanie kwestii samochodowych lamp. Bo mi wczoraj wydawało się, że samochód wypadł podobnie a po dzisiejszej trasie wydawało mi się, że samochód wygrał ale skoro autko autku nierówne to temat zamknięty :smile: [/quote]
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Pyra pisze: Teoretycznie żarówka H4 powinna dawać 100lm z włókna mijania,
Chyba chodzi o 1000 lumenów ?

Jeden z testów mówił nawet o 1400 - 1500 lumenów z włókna, do tego odliczając straty na przesłonie, lustrze,kloszu, to wciąż około 1000 lumenów, 100 nie chce wyjść, no chyba że żarówka jest sterowana PWM itd
Ostatnio zmieniony niedziela 23 wrz 2012, 22:17 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maskiu
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 21 sie 2011, 22:35
Lokalizacja: poznań

Post autor: maskiu »

Wiem, wiem, już wątek o porównywaniu świateł do latarki zakończony, ale chciałbym coś dodać.
Włókno daje 1000lm, to zakładając nawet, że tylko 60% światła wyjdzie z reflektora, to i tak mamy 1200lm kontra 700lm. Ale jest jeszcze jedna sprawa: w samochodzie całość światła idzie na jezdnie, a latarka świeci na około, czyli duża część światła idzie nam w niebo.
Dlatego dla mnie osobiście, przewaga świateł samochodowych jest ogromna. Nawet w przypadku mętnych szyb i starych odbłyśników ( zakładając sprawność optyki 35%) latarka będzie słabsza.
Czołówka Energizer 3led, latarka z TESCO za 2,99, UF C2 XM-L 2,8A , Romisen RC-D5,wszystko-odporna latarka na trzech ledach MacTronic.
To tylko część moich gigantycznych zbiorów :D
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

maskiu pisze:Nawet w przypadku mętnych szyb i starych odbłyśników ( zakładając sprawność optyki 35%) latarka będzie słabsza.
Zmatowione klosze, pożółkłe, matowe / brudne lustro i wierz mi, latarka może świecić dalej i mocniej.
*michal*
Posty: 140
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 17:58
Lokalizacja: SG

Post autor: *michal* »

Pyra pisze:Osobiście porównywałem SF L2P ze światłami kilku aut i wyniki były różne...
Może przedstawisz wyniki?
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Dla rozwiania wątpliwości H4 powinna dawać 1000 lumenów
H1 1500
A tutaj http://c.wrzuta.pl/wi8174/e7211b910010f ... I4Cy6&ft=f. link to testu autoświatu, jak widać mało która żarówka dale tyle ile powinna.
Przeciętna H4 daje tyle samo światła co L2P ale trzeba brać pod uwage że w samochodzie są 2 światła a nie jedno.
Reasumując L2P może świecić mocniej od samochodu, wszystko zależy jakie ma żarówki samochód i jaki jest stan odbłyśników i kloszy.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
skaktus pisze:
Pyra pisze: Teoretycznie żarówka H4 powinna dawać 100lm z włókna mijania,
Chyba chodzi o 1000 lumenów ?
Tak masz rację już poprawiłem aby nikogo nie wprowadzać w błąd. :oops:
*michal* pisze:
Pyra pisze:Osobiście porównywałem SF L2P ze światłami kilku aut i wyniki były różne...
Może przedstawisz wyniki?
Niestety, porównanie było dokonane na jakimś zlocie wśród znajomych i były to tylko odczucia subiektywne, choć kilka osób miało podobne zdanie. Gorszej jakości oświetlenie to było jakieś Punto i stara Corsa, samochody już leciwe... Co do nowszych i dobrze utrzymanych aut, to oczywiście SF przegrywała.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
cosin
Posty: 69
Rejestracja: wtorek 09 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cosin »

też mam "Gregową" L2, używam jej na rowerze i jestem mega zadowolony. Przed zakupem wiedziałem ile mniej więcej to jest 750lm bo mam kilka innych świecidełek w arsenale. Do lamp samochodowych nawet nie pomyślałem aby porównywać LATARKĘ (a raczej latareczkę patrząc przez pryzmat gabarytów) i to nie przez wzgląd, że miałaby przegrać ale po prostu nawet o tym nie pomyślałem. Na 30% mocy śmigam komfortowo zarówno 20km/h jak i znacznie szybciej w warunkach względnego oświetlania (miasto) jak i leśnych duktów czarnych ... jak to leśne dukty :). 60% to już w ogóle lux malyna. Promień jest MOIM zdaniem na rower bardzo OK, fakt, że na 1m przed kołem mam ciemnicę ale po to walę światłem na 10 czy 20m do przodu, żeby nic mnie nie zaskoczyło w ukształtowaniu terenu. Szerokość beam'u też mnie zadowala, nie oczekiwałem throwera - wręcz przeciwnie.

Sugeruję zobaczyć jak świecą inne lampy rowerowe i porównać L2 właśnie do nich - IMHO miazga na korzyść SF L2.

Greg dziękuję bardzo za to jakże zacne świecidełko.





Edyta:

jeszcze dodam.... które inne światło rowerowe o podobnej mocy można zamontować/zdemontować w ciągu 2s czy zmieścić w torebce podsiodłowej bez żadnych kombinacji, które jest małe i poręczne aby włożyć je do kieszeni i nie mieć wypchanych portek, w którm można w ciągu 15s zmienić ogniwo.
Mediana
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mediana »

Witam,

Moją L2P wczoraj zgasiła, jakaś rowerowa lampka, wydaje mi się że to była MacTronic Bike Pro NOISE 500 (miała na górze podświetlany przycisk), , ale mogę się mylić. :P
Miała bardziej skupione światło (wiadomo lampka rowerowa), może nawet za bardzo skupione, a świeciła dużo mocniej od mojej L2P, nawet jak ustawiłem swoją lampkę by świeciła pod koło.
Fakt, ja mam L2P na diodzie "ciepłej", a ta rowerowa miała zimną barwę co subiektywnie obniża "moc" L2P.
Dodam, iż moja lamka świeciła ok. 30 minut na ogniwie 18650 Panasonica (czyli dawała z siebie wszystko) na mocy 100 %.

A z wad L2P to muszę przyznać, że trochę schodzi mi powłoka - używam uchwytu Sed Senser.

Pozdr.
R...
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

W tym MacTronicu który wymieniłeś również na pokładzie jest XM-L , według producenta 500lm czyli nie chodzi na 100% możliwości dlatego pewnie to kwestia innej optyki albo wrażenie :mrgreen:
elektroda.pl
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Mediana pisze:A z wad L2P to muszę przyznać, że trochę schodzi mi powłoka - używam uchwytu Sed Senser.
A po jakim okresie użytkowania Ci schodzi? Ja mam L2 czyli zdaje się z gorszą powłoką. Jak narazie jest git ale mam ją około miesiąca dopiero :wink:
cosin pisze:jeszcze dodam.... które inne światło rowerowe o podobnej mocy można zamontować/zdemontować w ciągu 2s czy zmieścić w torebce podsiodłowej bez żadnych kombinacji, które jest małe i poręczne aby włożyć je do kieszeni i nie mieć wypchanych portek, w którm można w ciągu 15s zmienić ogniwo.
Konkurencyjna latarka Upka lub Bociana? :mrgreen: Chyba trochę się rozpędziłeś :smile: Ale rozumiem. Ja też bym dał się przypalić lutownicą w obronie SF Grega bo też jestem zadowolony :mrgreen:

Ale tak jak w dyskusji wyszło, mógłby sie w sumie przydać jakiś mini-thrower do doświetlenia dali.

Z wad SF - Na początku nie byłem do końca przekonany do designu. Bardziej podobały mi się np. Bocialarki(obłe kształty) ale jak się przyzwyczaiłem to teraz mi się podoba bardziej SF niż Bocialarki i bym się nie zamienił. :razz:
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Pykacz .
Posty: 227
Rejestracja: niedziela 30 sty 2011, 11:43
Lokalizacja: Zewsząd

Post autor: Pykacz . »

Wczoraj na szybko poskładałem sobie latareczkę tylko do świecenia w dal . Baza to body WF-501B a w środku dioda XM-L T6 , driver 3040mA , ref SMO od WF-504 . Dioda cofnięta w głąb reflektora dla uzyskania jak największego skupienia , dołożone pady do sprężynek drivera i włącznika a sprężynka włącznika dodatkowo zmieniona na taką z drutu 0,8mm , dodatkowo blaszka dookoła modułu D26 . I w ramę ją dzisiaj :mrgreen: Wyszło że ustawiłem w max tryb i na dal a gregową na 30% na bliż i jest cacy :mrgreen: Przynajmniej na razie :) Powiem Wam że co dwa źródła światła to dwa a dwa z XM-Lami to już jest jasność . :shock: Na razie "styknie" tak jak jest ale na ile to nie wiem . Pewnie i tak się skończy jakimś wieloledem . :lol:
ODPOWIEDZ