Strona 2 z 2

: poniedziałek 14 sty 2013, 18:38
autor: DNF
Ja mam podobny problem z iMaxem B6 w wersji 80W. Otóż podczas ładowania wg ładowarki jest 4,2V a faktycznie 4.10-4.13V.
To jeszcze nie problem. Problem pojawia się przy rozładowaniu. Ładowarka wyrzuca, że rozładowało do 3V,
a naprawdę na ogniwie mam 3,5-3,6V.. Coś tu nie gra prawda? I nie jest to napięcie po odłączeniu ładowarki
i "odetchnięciu" ogniwa. Gdy ładowarka pokazuje 3.05V ja mam 3,6V...
Duży rozrzut rezystancji na rezystorach pomiarowych?
Pozdrawiam
DNF

: poniedziałek 14 sty 2013, 20:22
autor: Power2Nite
Turnigy Accucell 6 ma możliwość kalibracji, tu jest sposób na uruchomienie kalibrowania, tylko radzę się nie pomylić przy kombinacji czynności bo niektórzy potrafili sobie skasować software i warto mieć dokładny miernik żeby nie psuć ogniw zbyt wysokim napięciem:

http://www.youtube.com/watch?v=u7-KTROvieI

Po krótce:

1. odłączyć ładowarkę od zasilania
2. podłączyć jakiś pakiet bez gniazd balansera
3. wcisnąć jednocześnie "-" i "Enter"
4. nie puszczając przycisków podłączyć zasilanie do ładowarki
5. trzymając przyciski poczekać kilka sekund na pojawienie się menu kalibracji
6. dokładnym miernikiem zmierzyć napięcie podłączonego pakietu, regulować napięcie na wyświetlaczu ładowarki przyciskiem "+" lub "-". Obniżenie napięcia w ładowarce skutkuje wyższym napięciem ładowania programów Li-Ion, Li-Poly, Ni-MH, ołowiowych itp i wyższym napięciem końcowym rozładowania.
7. wcisnąć "Enter" żeby zachować nastawy, "Stop" aby wyjść bez zapisywania

Dzięki kalibracji mogłem sobie ustawić ładowanie na 4,22V (z miernikiem True RMS), co dawało OCV ogniwa na równe 4,20V. Miałem 3% więcej pojemności ale 2x szybciej zajeździłem ogniwa, więc wybór należy do Was :mrgreen:

: wtorek 15 sty 2013, 00:34
autor: tomt3u
DNF, jakim prądem ładujesz/rozładowujesz ogniwa?

U mnie im większy prąd tym odchył jest większy.. jak będę miał więcej czasu (a raczej dużo więcej) postaram się wrzucić wykres ładowania z napięciem podawanym przez ładowarkę i przez lepszej jakości miernik.

: wtorek 15 sty 2013, 08:36
autor: DNF
Ładuję i rozładowuję po 1.5A. Wole poniżej tego nie schodzić zwłaszcza z rozładowaniem. Kalibracji wolę uniknąć. Czy podmiana rezystorów pomiarowych na dokładniejsze nic nie da?

: wtorek 15 sty 2013, 10:28
autor: greg
DNF, podłączyłeś złącze balancera? Jeśli nie, to zrób to nawet dla pojedynczego ogniwa. Wtedy ładowarka będzie mierzyć napięcie na kablach balancera, a nie na przewodach prądowych na których są duże spadki.

: wtorek 15 sty 2013, 18:43
autor: DNF
Patrząc od przodu na gniazda balancera, mam podłączyć do skrajnego prawego minus akumulatorka, a do drugiego od prawej plus tak?

: wtorek 15 sty 2013, 18:44
autor: greg
Tak. Na wszelki wypadek sprawdź miernikiem przejście: wyjście "-" -> 1-wszy pin po prawej.

: wtorek 15 sty 2013, 19:03
autor: DNF
Przejścia brak, jak znajdę chwilę to zrobię wtyk i koszyczek i zobaczymy :)

: wtorek 15 sty 2013, 19:16
autor: greg
To niedobrze, bo wyjście "-" powinno być połączone właśnie z prawym skrajnym pinem złącza balancera (wewnątrz ładowarki).

: wtorek 15 sty 2013, 19:42
autor: DNF
To czekaj, chyba się nie zrozumieliśmy. Tzn ja nie zrozumiałem. Sprawdziłem teraz jeszcze raz i sprawdziłem teraz dobrze.
Wyjście na akumulator "-" z pierwszym pinem od prawej i jest przejście.
Pozdrawiam

: wtorek 15 sty 2013, 19:56
autor: greg
No właśnie, tak ma być. Drugi pin od prawej łączysz do "+" akumulatora. Oczywiście osobnym kablem, nie tym samym co główne ładowanie. Czyli masz: kabel prądowy i osobny cieńszy kabel pomiarowy.

: sobota 19 sty 2013, 12:40
autor: DNF
Jak już gregowi na PW pisałem, podłączenie balancera nic nie dało.
Na ładowarce 4.2V i 0.1A a na akusie mamy 4.1-4.13V
Na ładowarce 3.45V i 1.5A obciążenia przy rozładowaniu a na akusie mamy 3.9V..
Jakieś pomysły Panowie?
Pozdrawiam
DNF

: sobota 19 sty 2013, 12:46
autor: woytazo
Min dlatego mogą się trochę różnić pojemności zmierzone moją ładowarką i ładowarką innych kolegów.

: sobota 19 sty 2013, 14:02
autor: DNF
No właśnie woytazo. Trochę zamieszania zrobiłem :( Przepraszam :)

: sobota 19 sty 2013, 14:10
autor: woytazo
Przecież żartowałem. Ja przez pewien czas tez kombinowałem i z przewodami i cynowałem grubiej ścieżki i nie usunęło to problemu