Grega modyfikacja Solarforce L2P, moduł XM-L U2 1C, T5 4B

co i jak zrobiłem...
Awatar użytkownika
bulwa11
Posty: 305
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 00:43
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: bulwa11 »

ja jak wiem że przejeżdzka rowerem nie zajmie więcej niż godzinę to b. niechętnie obniżam na niższe tryby niż 100%. Jakoś nie chcę marnować potencjału :P. Aczkolwiek pośrednie się przydają szczególnie wewnątrz jak coś w bliskiej odległości trzeba oświetlić. W takim wypadku 100% oślepia :). No a 5% też się przydaję nieraz
xevf
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 27 wrz 2011, 12:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertow

Post autor: xevf »

Ja również Witam wszystkich bardzo serdecznie. Przymierzam się do zakupu latareczki od grega (L2P OP, T5 4B, 5-30-60-100)z głównym zastosowaniem jako oświetlenie do roweru, czasem jako EDC. Czy ktoś używa tej latareczki w podobny sposób, ciekawy jestem jak się sprawdza jako oświetlenie na rowerze przy prędkościach rzędu 30 - 35 km/h ?

Pozdrawiam
xevf
Awatar użytkownika
bulwa11
Posty: 305
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 00:43
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: bulwa11 »

xevf pisze:Ja również Witam wszystkich bardzo serdecznie. Przymierzam się do zakupu latareczki od grega (L2P OP, T5 4B, 5-30-60-100)z głównym zastosowaniem jako oświetlenie do roweru, czasem jako EDC. Czy ktoś używa tej latareczki w podobny sposób, ciekawy jestem jak się sprawdza jako oświetlenie na rowerze przy prędkościach rzędu 30 - 35 km/h ?

Pozdrawiam
xevf
2 dni temu jechałem ze stromej góry nie oświetlonej latarniami. Prędkość max według licznika 48 km/h, latarka na 100% mocy i 100% komfortu. Krótko - żadnego problemu, widziałem wszystko. Więc 30-35 nie powinno stanowić problemów :)
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

xevf pisze:Ja również Witam wszystkich bardzo serdecznie. Przymierzam się do zakupu latareczki od grega (L2P OP, T5 4B, 5-30-60-100)z głównym zastosowaniem jako oświetlenie do roweru, czasem jako EDC. Czy ktoś używa tej latareczki w podobny sposób, ciekawy jestem jak się sprawdza jako oświetlenie na rowerze przy prędkościach rzędu 30 - 35 km/h ?

Pozdrawiam
xevf
Konfiguracja jaką wybrałeś będzie idealna na rower. Mam dokładnie tak samo w mojej L2P i jestem zachwycony, a jeżdżenie rowerem po zmroku to teraz czysta przyjemność. :-)
Tylko zażycz jeszcze sobie, przy zamawianiu lampki u grega grubszą, wzmocnioną sprężynę i wszystko będzie ok. Prędkość nie ma tu już żadnego znaczenia. Będziesz zadowolony, zaręczam. :mrgreen:
Pozdrawiam.
Vigo
xevf
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 27 wrz 2011, 12:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertow

Post autor: xevf »

Dzięki za podpowiedzi pozostaje zatem tylko skontaktować się z gregiem i złożyć zamówienie ;)

Pozdrawiam
Arx
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 02 paź 2011, 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arx »

Witam wszystkich serdecznie:)
Trafiłem do Was zupełnie przypadkowo poszukując sprzętu na swój rower i zdecydowałem się na zakup Gregowej lampki (+full osprzęt). Jednak moja sprawa jest trochę skomplikowana, bo nie jeżdżę od tak sobie po drodze czy po lesie...

A teraz do czego potrzebuję:
Jestem kurierem rowerowym w naszej jakże cudownej i pięknej (sic!) stolicy, a mimo to lubię sobie nocą pośmigać po mieście a także tam gdzie nie ma oświetlenia nad-drogowego.
Największy problem mam z doborem trybów, jako że nie widziałem latarki w akcji.
Z racji wykonywanej pracy często zap...ierniczam pomiędzy samochodami z prędkościami ~40km/h. Do tego idzie znowu zima i ciemności po godz 16... Parę razy zdarzyły mi się hamowania awaryjne bo kierowca po prosty nie miał szans mnie zauważyć. Do takiej jazdy wydaje mi się że przydałby się strobo, żeby waliło po lusterkach i było od razu wiadomo że jedzie rower a nie powoli przepycha się motor (co przy tak mocnym świetle można łatwo pewnie pomylić). Wiadomo, że nie może być on zbyt mocny żeby kierowców w lusterkach nie oślepiać, ale też przydałoby się widzieć ewentualne "równości" naszych dróg.
A z drugiej strony potrzebuję sprzętu też do normalnej jazdy nocnej jak nie będę mógł usnąć i najdzie ochota na głupie przejażdżki ;)
Z trybami mam właśnie największy problem i muszę zdać się na ludzi którzy posiadają takową maszynkę.

Co do sprzętu, to myślę że najlepsze dla mnie będzie L2P z OP, T6 1C. Tyle przynajmniej udało mi się wyczytać ;)

Z góry dzięki za oświecenie laika.
Krzysieq
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek 19 wrz 2011, 19:41
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Krzysieq »

Otrzymałem zamówioną latarkę i jestem z niej bardzo zadowolony :) Siła i rozkład światła takie, jak sobie wyobrażałem. Muszę jeszcze gdzieś dokupić biały dyfuzor i będzie super.
Sprawdzałem, jak latarka przechodzi w tryb oszczędny przy wyczerpującym się akku. Tak, jak było opisane, zaczyna mrugać i przechodzi kolejno w coraz oszczędniejsze tryby. W końcu schodzi też poniżej mojego najoszczędniejszego trybu (3%), do pewnie jakichś 0,5% i takim słabiuteńkim światłem świeci i świeci...długoooo (po jakichś 3 godz wyłączyłem ją, nie chcąc zarżnąć akku).
Jedyna rzecz, która mnie nieco niepokoi, to widoczna przy trybach 50% I 100% jasno fioletowa obwódka najbardziej po zewnętrznej snopa światła. Greg, czy tak być powinno? Czy jest to prawidłowość, czy u mnie jest coś nie teges?
Pozdrawiam
Krzysieq
Awatar użytkownika
barney
Posty: 268
Rejestracja: niedziela 18 lip 2010, 11:47
Lokalizacja: Łask

Post autor: barney »

Arx, Ja bym brał 6 AMC z trybami 100%, 40-50%, 5-10%, 10-15% strobo i jak potrzebujesz to jeszcze jakiś firefly
A, no i diodka neutral, bo zimna jest dla mnie trochę za zimna ;)
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Krzysieq pisze:[...] Jedyna rzecz, która mnie nieco niepokoi, to widoczna przy trybach 50% I 100% jasno fioletowa obwódka najbardziej po zewnętrznej snopa światła. Greg, czy tak być powinno? Czy jest to prawidłowość, czy u mnie jest coś nie teges?
To dość typowy rozkład światła dla diody XM-L. Spill jest znacznie chłodniejszy od spota. Widać to na przykładzie Jeta.

W L2/P/T/X spot jest znacznie szerszy i płynnie przechodzi w spill, więc zimny odcień widoczny jest tylko przy samym brzegu, na znacznie mniejszej powierzchni niż z przykładu poniżej.

Oczywiście, efekt widoczny przy świeceniu na w miarę białą ścianę. W terenie nie jest zauważalny, ani w niczym nie przeszkadza.

Obrazek
Krzysieq
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek 19 wrz 2011, 19:41
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Krzysieq »

greg pisze:W terenie nie jest zauważalny, ani w niczym nie przeszkadza.
Masz zupełną rację, obwódka w niczym nie przeszkadza :) Zapytałem tak dla porządku, żeby mieć pewność, że wszystko jest OK.
Przy okazji jeszcze jedno pytanko: jak jest z przeprogramowaniem, gdyby się okazało potrzebne? Rozumiem, że samemu nie można tego zrobić, tylko trzeba by wysłać latareczkę Tobie?
Pozdrawiam
Krzysieq
Arx
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 02 paź 2011, 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arx »

barney
"6 AMC" nic mi nie mówi :P

Strobo 10-15% myślisz że będzie wystarczające, żeby kierowca wyraźnie dostał info w lusterku że COŚ poważnego jedzie i ma nie zmieniać pasa nagle?

I pytanie bardziej do Grega- czy da się zrobić coś takiego: (scenka sytuacyjna)
Śmigam wieczorem i nie potrzebuję być jakoś bardzo widoczny, bo ani korka ani się nie śpieszę, więc jadę załóżmy na trybie 50%. Ale co jakiś czas muszę dodać gazu i na chwilę pojechać na strobo żeby być mocno widoczny. Da się zrobić tak żeby nie lecieć potem wszystkich trybów dookoła tylko wrócić od razu do tego 50%?
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Krzysieq pisze:Przy okazji jeszcze jedno pytanko: jak jest z przeprogramowaniem, gdyby się okazało potrzebne? Rozumiem, że samemu nie można tego zrobić, tylko trzeba by wysłać latareczkę Tobie?
Do przeprogramowania sterownika należy wysłać latarkę lub moduł do mnie. Samemu nie bardzo da się to zrobić, chyba, że ktoś pisze aplikacje na AVRy, to sobie poradzi z tematem.
Arx pisze:barney
"6 AMC" nic mi nie mówi :P
barney proponuje sprzętowe obniżenie maksymalnego prądu. Moim zdaniem nie tędy droga. Od tego są tryby. Po co się ograniczać, są sytuacje, że dużo światła może się przydać.
Arx pisze:Strobo 10-15% myślisz że będzie wystarczające, żeby kierowca wyraźnie dostał info w lusterku że COŚ poważnego jedzie i ma nie zmieniać pasa nagle?
W nocy, czy w dzień? W nocy tak, ale na oświetlonej drodze. W słoneczny dzień około 25-30%.
Arx pisze:[...]Da się zrobić tak żeby nie lecieć potem wszystkich trybów dookoła tylko wrócić od razu do tego 50%?
Załóżmy, że masz tryby 5-30-60-100%-strobo. Najczęściej używasz 60%.
Można ustawić kombinację 5-30-60-strobo-100% bez pamięci ostatniego trybu, z domyślnym trybem 60%. Wtedy jadąc w trybie 60% klikasz 2 razy aby wejść w strobo (1 kilk - reset, 2-gi klik - tryb wyżej). Jedziesz na strobo. Potem klikasz raz (reset) i jesteś w trybie domyślnym 60%.

Chociaż osobiście preferuję opcję z pamięcią ostatniego trybu.
Arx
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 02 paź 2011, 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arx »

greg pisze: Arx napisał/a:
Strobo 10-15% myślisz że będzie wystarczające, żeby kierowca wyraźnie dostał info w lusterku że COŚ poważnego jedzie i ma nie zmieniać pasa nagle?

W nocy, czy w dzień? W nocy tak, ale na oświetlonej drodze. W słoneczny dzień około 25-30%.
Myślę o strobo tylko pod kątem zbliżającej się zimy i zapadających ciemności już w godzinach 15-16, no i z rana... a wtedy robi się największy ruch na drodze. Ulice są wtedy jako tak oświetlone, więc widoczność drogi spada na drugi plan.

Ogólnie:
1. tryb żeby tylko świeciło do jazdy spokojnej czyli 5/10% wystarczy?
2. tryb do jazdy szybkiej w nocy ale tak żeby bateria miała szanse wytrzymać jakieś 3h, czyli pewnie jakieś 40%.
3. 60-70% już na większe ciemności, ale dalej z lekka oszczędnie.
3. 100%, bo wiadomo... ;)
4. strobo dla dobrej widoczności wieczornej dla kierowców, czyli te max 15% jak napisałeś.

Będzie to jakoś wyglądało?
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Proponuję sprawdzony i przetestowany wielokrotnie zestaw trybów rowerowych:
5-30-60-100%.

60% do szybkiej jazdy jako tryb nadal bardzo jasny, ale oszczędny, 30% do jazdy rekreacyjnej lub szybkiej na oświetlone drogi, plus ewentualnie stroboskop o mocy do 25% jasności na dzień do miasta (mocniejszego raczej nie polecam). 5% do poświecenia pod nogi, na mapę, w namiocie, itp. jak już zdejmiemy latarkę z kierownicy.

Ewentualnie wersja stricte rowerowa, z podniesionym trybem niskim, nadającym się do jazdy w mieście, czyli 15-30-60-100%-stroboskop 4Hz 25%.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Awatar użytkownika
barney
Posty: 268
Rejestracja: niedziela 18 lip 2010, 11:47
Lokalizacja: Łask

Post autor: barney »

greg pisze:
Arx pisze:barney
"6 AMC" nic mi nie mówi :P
barney proponuje sprzętowe obniżenie maksymalnego prądu. Moim zdaniem nie tędy droga. Od tego są tryby. Po co się ograniczać, są sytuacje, że dużo światła może się przydać.
greg Różnica między 6AMC, a 8AMC będzie widoczna tylko wtedy jak zaświecisz takimi latarkami na ścianę, a różnica w czasie pracy i stabilizacji jasności będzie znacznie bardziej widoczna. Dodatkowo diody pracujące na maksymalnych wartościach z datasheetow dużo tracą w Vf i lm/W względem takich samych pracujących na ~70% podanego maksymalnego prądu, a różnica jasności nie wynosie 30% tylko 10-25% w zależności od zastosowanego chłodzenia (widoczna różnica w ilości światła pewnie nie przekroczy 15%).
Poza tym odebrałem twoją wypowiedź tak, jakbyś sugerował, że nawet jeżeli chce mieć maksymalnie 1.4A w diodę to lepiej zastosować 8AMC z wypełnieniem 50% niż 4AMC z wypełnieniem 100%.
ODPOWIEDZ